
Reeds niet echt tijd gehad om een topic te openen. Het een en ander is al veranderd aan de F. Hij is inmiddels ingevoerd en APK goedgekeurd en rijdt nu vrolijk rond.
Bij deze wat foto's:
Winterse glans nog voor de invoer

Minimeet op het werk

Afgelopen week voor het eerst open gereden. Kan niet wachten tot de zomer.

Wat er allemaal is gebeurd:
-Verlaagd naar originele hoogte -2cm extra
-Witte knippers voor- en zijkant (met chrome bulbs)
-Flatblade ruitenwissers
-Led stadslichten
-Fuseekogels + stuurkogels + 1 wiellager vervangen
-Nieuwe automatten
-KM teller ipv. mileteller van Bruno gekocht
-2 nieuwe achterbanden
-Bodem getectyleerd
-Interieurlichten voorzien van witte leds(spiegel, klokjes, zijconsole, handschoenkast)
-Afdekpaneel middenconsole mk2
-Nieuwe remblokken achter
-Uitlaat hittebestendig zwart gespoten
-witte leds in de KM-teller
-witte ledkentekenverlichting
Nog te doen:
-nieuwe plastic glaasjes kentekenverlichting (oude breken af)
-schade herstellen in linkerachterscherm
-rode remklauwen
-grillgaas spuiten
-koplampen spuiten (trophy)
Voor de verlaging was ik naar Weusthof gereden. Lekker goedkoop, 15 euro. Hier bij Minor motorcars zou het 57,- zijn.
Hierna is de auto ingevoerd bij de RDW. De keuring verliep soepel. Na een paar dagen het kentekenbewijs gekregen en meteen platen gemaakt. 2 weken later volgde de APK. In de tussentijd waren alle gebreken, die niet APK vereist waren, verholpen. Het betrof hierbij, 2 banden, stuurkogels, fuseekogels achter, 1 wiellager, remleiding te roestig. Aangezien de bodem erg droog en roestig was, heb ik deze kaal gemaakt en lekker dik in de tectyl gezet. Dit hielp zeker voor de APK goedkeuring en voorkomt verdere roestvorming.
Foto tijdens de keuring

Van de mijlenteller wilde ik af. Dus had ik via Bruno een KM teller kunnen bemachtigen. Na het monteren van de teller, was de stuurbekrachtiging behoorlijk sterk. Op de snelweg was de bekrachtiging gelijk aan bij stilstand. Een uur later viel de stuurbekrachtiging weg. Ikzelf had niet gedacht dat het aan de KM teller lag. Na het uitlezen bij Minor motorcars hier in Amsterdam, bleek het om de teller te gaan. Ik was namelijk 2 schroefjes vergeten te monteren op het elektrisch achterpaneel van de tellers. Na het monteren van de schroefjes was het probleem opgelost.
Sinds de aanschaf van de F piept er achter iets irritants tijdens het rijden. Het geluid van staal op staal. Het bleek 1 remblokje die over zijn maximale overschrijding zit, waardoor er een waarschuwingsmetaalplaatje over de schijf gaat schuren. Uiteindelijk beide remblokken vervangen, na 2 maanden rijden in die piepherrie.
Aangezien het afdekpaneel van de middenconsole van de F vervaagd was, werd het tijd voor een andere. Het mk2 model vond ik veel mooier dus die moest het worden. Naar weusthof gegaan en kon voor slechts 50 euro een console + schakelframe meenemen. Wel moest ik ook een andere middenconsole(waar de ashtray en sigarettenaansteker zit) erbij nemen omdat het anders niet zou passen. Na het monteren van het afdekpaneel + schakelframe bleek ik die console toch niet nodig te hebben gehad.
Het paneel moest wel een leuk kleurtje krijgen. Ik dacht aan bruin, maar die lak hadden ze bij de Brezan niet liggen. Ik wilde wel persé een voorbeeldkleur hebben, dus uiteindelijk werd het geen bruin, maar een kleur die eraan verwant is. Donkergoud. Een en ander gespoten, maar na het monteren en tijdens het rijden bleek de kleur me toch niet aan te staan. Eerder dacht ik al aan de kleur donker grijs metallic(modern kleurtje waar ook een TF in te vinden is) Deze kleur is het uiteindelijk toch geworden. Dus alles weer geschuurd en opnieuw gespoten. Het resultaat staat me nu wel aan.
Wel is er een probleem bij gekomen. Het kachelbedieningspaneel van de mk 1 sluit namelijk niet aan op het afdekpaneel van de mk2








Gisteren de bodem opnieuw even schoongemaakt en wat extra tectyl erover gespoten. Tevens de uitlaat zwart gespoten, want het zag er echt niet uit van achter. De bruin/grijszilveren uitlaat viel erg op. Dat is nu een stuk minder.







