ben vandaag naar de autocontrole gegaan met een goed gevoel en heb ze verlaten met een leeg gevoel. De auto was ervoor gekeurd en had "voor de verbetering vatbaar" alleen maar de uitlaat en hier en daar aan de subframe wat roest. Ik heb nu niets veranderd en ik dacht van voila, zou normaal alles in orde zijn (aangezien ik de auto om de 3 a 4 dagen deftig kuis.)
Het eerste wat er al fout was: emissiecontrole, ik zat constant 0.85-0.900+ zelf met gas geven boven de 1+.
Verlaging? De onbeleefde garagist (zat te mekke dat ik met de wagen reed...) zat met een lat van 9 cm hoog tege de onderkant van de auto te zwieren en zei dat hij te veel verlaagd was. De lat van 9cm hoog ging er bijna niet onder... Ik heb dus niets veranderd!
Schokdempers waren van hun rubbere bandjes afgegleden en dus niet meer goed..
Barst (nauwelijks zichtbaar) in de schijfrem.
Dimlichten niet sterk genoeg, je moet dan weten, als je er even voorloopt, val je bijna om van de sterkte.
En de banden waren "klets", profiel stond er gewoonweg nog in en ik denk zelf maar een mm verschil dat het maakte, in donckers zegden ze nog dat ze goed uitzagen.
En de parkeerrem werkte maar op één band...
Heb al direct contact opgenomen met mijn garage (racing shop piessens, doen in race/sporwagens zoals porsche, ferrari en zijn bereid om mijn auto te doen omwille vna mijn vader (goede vrienden))
Ik vraag me nu af, al die zuigopmerkingen van die garagist, komt dit nu grotendeels omdat ik met een sportwagen reed en hij er niet tegenkon?
De auto was dus met de vorige keuring perfect in orde! En nu, barst hier, dit kapôt, dat kapot. Ik rijd dus veel rustiger dan de jeugd van tegenwoordig!(ik geef toe, vrijwel hopeloze statement als je nu eens deftig naar de jeugd kijkt.)
Hoeveel zal het volgens jullie kosten dit grapje?



??


