BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
Koppeling VVC
  • whelmond
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 102
    GeregistreerdCOLON di okt 02, 2007 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

Koppeling VVC

door whelmond » ma maart 09, 2009 5:15 pm

Dag allemaal,

Ik ben bang dat binnenkort de koppeling van mijn MGF VVC vervengen zal moeten worden. Het koppelpunt zit inmiddels erg hoog, en als ik hem te warm laat worden slipt hij in de 1-2 iets door..

Maar nou heb ik ergens gelezen dat er een demper zit?? Waar dient die demper voor, en moet die ook vervangen worden?

Behalve de koppelingsplaat zelf, wat moet er waarschijnlijk nog meer vervangen worden? Ik ben even een kostenplaatje aan het maken. Er staat nu 187dkm op de teller.

Gr. Wout
    MG TF LE80 zwart
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » ma maart 09, 2009 6:34 pm

Er zit inderdaad een demper aan de mastercilinder.
    De precieze reden waarom die bij de VVC er wel zit en bij de andere types niet is niet te achterhalen..
    Noch in de manual noch in de service-manual is er iets van terug te vinden, behalve hoe je hem moet vervangen en dat de (DOT)olie erdoor stroomt tijdens het ontkoppelen
    Ik heb enkel ooit een reactie gelezen van iemand die er miserie mee had, hem verwijderde en daarna geen probleem meer had.
    Om te verwijderen moet je wel een andere leiding monteren.
    Wie heeft er meer info over de functie van de demper, en een eventuele foutdiagnose?
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • whelmond
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 102
    GeregistreerdCOLON di okt 02, 2007 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

door whelmond » ma maart 09, 2009 7:45 pm

Oke bedankt!

Heb je toevallig ook enig idee wat de functie van die demper is? en weet iemand wat de kosten zijn van de onderdelen die nodig zijn voor het vernieuwen van de koppeling, en de tijd die een monteur er normaal gesproken mee bezig is?

Gr.!
    MG TF LE80 zwart
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1