Hoge CO waarden
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

Hoge CO waarden

door RSV » wo feb 11, 2009 11:14 am

Ik ben hier nog niet veel over tegen gekomen,daarom toch even mijn verhaal.Verleden week naar de jaarlijkse TC geweest,en daar afgekeurd voor te hoge co.(0.7)Toen naar de ex MG-Rover garage gereden omdat mijn één jaar garantie nog net niet vervallen is.Toen hebben ze de wagen aan de pc gehangen waar ik bij stond.De pc las dat alle waarden goed waren :? behalve dat mijn co idd te hoog staat.Even dokter op den berg om raad gevraagt en die raade me aan om met een produkt een spoeling te geven.Ik naar de berg om spoeling,K&N reiniging,en de dokter stelde nog een gebrek vast dat in de garantie zit.Waardoor er een valse lucht aanzuiging is.Dit spruitstuk is in garantie vervangen.Nog stees dezelfde co meting :-(Wat de garage nog ging vervangen omdat er toch iets fout moet zijn...Lamba sonde --> nog steeds hetzelfde -->injectoren--> nog hetzelfde co :-(Dan was de optie de catalysator miss?Ik terug naar Bruno gebeld om weer niet met nutteloze kosten te zitten of ik zijn cat niet mocht lenen om te zien dat dit iets helpt.(Waarvoor dank aan Bruno ;-) )Daar wacht ik nu de uitslag met spanning van af.Want indien dit niet helpt moet het volgens de garage de computer zijn.Nu hoop ik maar dat het met de cat wel opgelost is,want heb al genoeg nutteloze kosten (uurloon,lamba sonde)dat wel betaald dient te worden daar dat niet in de garantie inzit.
    Wat is er nog aan gebeurd.Gashuisklep vervangen door een stock model rover maar omdat dat niet hielp terug het mijne plastieken gemonteerd.Steppenmotor afgesteld en met klein boortje een gaatje vrij gemaakt.Gevolg is dat mijn wagen waar nooit iets aan mankeerde en zeer vlot en zuinig reed,na deze dingen niet meer met te rijden valt en het toerental blijft hangen :-(
    Nu maar hopen dat ik straks verlossend telefoontje krijg want wordt het beu.
    Mijn vraag is of er nog mgf leden zijn die ook al een te hoge co waarde hadden op TC of APK,en wat bij hun het euvel was?
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo feb 11, 2009 12:28 pm

tja dat zijn harde momenten waarbij de liefde voor de F behoorlijk onder 0 zakt.

- Steppermotor en gaatje boren .... WTF ?
    - Verder lees ik niets dat de temperatuursensor koelvloeistof vervangen is.

De T4/Testbook/computer kan adhv. een aantal testen vertellen of de gemeten waarden binnen de grenzen vallen of niet. Soms is het echter nodig om naar de in en outs van de ECU te kijken en zelf te beoordelen of de waarden aanvaardbaar zijn.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » wo feb 11, 2009 12:31 pm

Yep, ook bij de F veel te hoge CO2 waarde.
    Geluisterd naar de wijze raad van "den Berg" : nieuwe kat geplaatst + K..t busje in de benzinebak..... bij TC was de CO2 dik in orde.
    Veel succes en niet opgeven :wink:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo feb 11, 2009 12:51 pm

Ik lees niets over nieuw olie.

Dat is de manier waarop de dealers k-blokken binnen de CO waarden krijgen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    David-86
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON za sep 13, 2008 12:31 pm
    WoonplaatsCOLON Warmond

door David-86 » wo feb 11, 2009 12:52 pm

Ook ik heb dit vorig jaar gehad bij de apk, toevoeging in de tank en
    het euvel was verholpen...was bij mij echt zéér hoog!
    MGF Britisch Racing Green
    Mods: TF 160 velgen, K&N 57i, Witte pinkers, Toyo Proxes T1-R, Stoelverwarming, Xenon 10000k, Nieuwe softtop,
    Glazen windscherm, Roll hoops, TF achterlichten, Trophy koplampen, RVS koelpijpen, Black hard-top,
    Ghrome kit interieur, Ghrome aansteker, Ghrome asbak, MG pookknop met logo, MG badge T-Bar, Mini antenne
    To do: LowLarm, 52 mm ttb, Alu teller ringen, , KHSplitter
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

Re: Hoge CO waarden

door ErikB » wo feb 11, 2009 1:59 pm

Een beetje opletten jongens, de cat kan het volgens de beschrijving niet zijn....

Lees het volgende:
    RSV schreefColonToen hebben ze de wagen aan de pc gehangen waar ik bij stond.De pc las dat alle waarden goed waren :? behalve dat mijn co idd te hoog staat.

Ik leid hieruit af dat de lambda sonde via de ECU ook een te hoge waarde meet.... dan gaat de catalysator achter de lamda sensor misschien wel z'n werk doen, maar het probleem zit ervoor.

In een garage moet men, als de lambda reeds vervangen is, perfect weten of de cat nog functioneert of niet, aangezien zij ook de gassen uit de uitlaat kunnen checken (dus voor en na de cat).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432

door RSV » wo feb 11, 2009 5:27 pm

Vervolg :lol:
    Het was zoals Bruno vermoede de catalysator.
    Met de cat van Bruno nog minder dan 0.1 dus iets van 0.0.... opTc
    Dus nu is mijn catalysator er terug onder na de tc zodat ik rustig geen oem hoef te bestellen maar een iets goedkopere.Wat ben ik nu kwijt om eigenlijk niets te doen buiten de cat vervangen door die van bruno en daarna terug de mijne te plaatsen.
    789 euro :roll: aan uren en lamba sonde die niet stuk was.
    En voor een perfect draaiend blok;nu in de plaats een motor waarvan de gas blijft hangen.Ik waag het echter niet om dit daar te laten oplossen.Anders miss een nieuw setje banden er op :(

Al moet ik er wel aan toe voegen dat het volgens mij geen moedwil was,maar eerder onkunde
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » wo feb 11, 2009 9:05 pm

Dat is wel balen zeg. Wel mooi dat je F nu weer goedgekeurd is.

Carl heeft een Cat besteld voor 70 pond, stuur hem anders een pb of het iets is.

Carl schreefColonZo ziet ie er in echt uit: bedoeling is om mee naar de TC (NL:APK ) te gaan
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

enige probleem dat ik zie is dat hij behoorlijk dikker is dan de originele.
    Op zich kan het dus zijn dat de doorstroming beter is, maar het kan evengoed zijn dat er montageproblemen zijn daardoor.
    Verzending en verpakking was er keurig tov van de prijs (70,76 pond inclusief transport)

voor de geintereseerden: dit is de link
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432

door RSV » wo feb 11, 2009 9:14 pm

Ik had dat ook al gelezen,maar ben toch een beetje wantrouwig omdat het zo goedkoop is.Ik zou graag wachten tot er iemand met dit exemplaar naar de TC heeft geweest.Het is maar dat ik al nutteloze kosten genoeg heb gedaan :?
  • Rick
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » wo feb 11, 2009 9:21 pm

Misschien dat Carl er inmiddels wat meer over kan vertellen?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432

door RSV » wo feb 11, 2009 9:29 pm

Rick schreefColonMisschien dat Carl er inmiddels wat meer over kan vertellen?

Ik heb hem een pb gestuurd. thx :wink:
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » wo feb 11, 2009 10:36 pm

RSV schreefColonVervolg :lol:
    Het was zoals Bruno vermoedde de catalysator.

Dat vermoedde ik ook :wink:
    Alleen de diagnose is niet steeds voor de hand liggend.
    Terug de positieve eigenschappen van de F bekijken en nog veel rijgenot
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

Re: Hoge CO waarden

door ErikB » wo feb 11, 2009 11:10 pm

ErikB schreefColonEen beetje opletten jongens, de cat kan het volgens de beschrijving niet zijn....

Lees het volgende:
    RSV schreefColonToen hebben ze de wagen aan de pc gehangen waar ik bij stond.De pc las dat alle waarden goed waren :? behalve dat mijn co idd te hoog staat.

Ik leid hieruit af dat de lambda sonde via de ECU ook een te hoge waarde meet.... dan gaat de catalysator achter de lamda sensor misschien wel z'n werk doen, maar het probleem zit ervoor.

Dan was de PC niet de testbook PC ....
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » wo feb 11, 2009 11:51 pm

Ik, laat het weten als ik met de goedkope catalysator naar de keuring ben geweest.
    Hopelijk is de goedkope dan nog beschikbaar. Dezelfde wordt in Duitsland tegen behoorlijk hogere prijs verkocht.
    Heb ook ergens een verhaal gehoord dat er in de prijs bij ons een bijdrage zou inzitten die in Engeland niet gerekend wordt, vandaar het verschil.
    Mijn ervaring dat verkopers niet naar België willen verzenden, heeft er misschien iets mee te maken.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do feb 12, 2009 11:42 pm

Fijn te horen dat ik heb kunnen helpen en ik er "bonk" op zat :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer