omdat dat tikken van de kleppen zo vervelend was deze zomer met de kap naar beneden heb ik de motor geflushed een 1000km geleden.
flush bij de olie gekapt
20min stationair laten draaien.
olie aflaten
oliefilter vervangen
goedkope olie erop
effe gereden
terug afgelaten --->olie zag ook nog goed zwart
terug nieuwe filter
de goeie olie erop
eigenlijk was het resultaat pover

maar het was ietsje beter
maar na 1000 km is het tikken plots weg

en ik hoop dat het zo blijft.
volgende wissel nog een keer doen om te zien of er nog drab afkomt
dit was ergens een werkwijze van iemand op het mg-rover forum.
de extra kost voor de goedkope olie en filter deren mij niet omdat anders de goeie olie gelijk vervuild is met restanten in het blok.
je kan het misschien zien als overkill maar dit gaf me een beter gevoel.
