HGF?
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    HGF?

    door Ralph » za jan 31, 2009 1:40 pm

    Vandaag even mijn oliepijl gecheckeden ik kreeg een :shock: :shock: moment. Er zat wat mayo aan mijn stok.

    Nu heb ik in de loop der jaren al wat posts betreffende een HGF doorgelezen en ook gezien dat dit kan voorkomen bij veel korte ritjes (vooral tijdens koud/vochtig weer).

    Aangezien ik bijna dagelijks maar 6km rij en het niveau van de koelvloeistof niet daalt, zou het natuurlijk kunnen???

    Verder is het na 10 keer peilen steeds minder (bijna niks meer) van witte aanslag die op de peilstok komt?

    Of moet ik toch ernstig rekening houden met een HGF :cry:

    Wat kan ik nu het beste doen?
    Laatst bijgewerkt door 1 op Ralph, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za jan 31, 2009 2:45 pm

    In de gaten houden, ik denk gewoon condens water.
    Building >200BHP K-series
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » za jan 31, 2009 2:50 pm

    Sander schreefColonIn de gaten houden, ik denk gewoon condens water.


    Dus zolang de vloeistof niet daalt en de motor niet warm wordt gewoon door blijven rijden, totdat het beter weer wordt?
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za jan 31, 2009 3:09 pm

    Ik zou toch zeker eens proberen de motor eens goed warm te rijden, dit in jouw geval met inachtname van de signalen van de watertemperatuur en de LLW kit.

    Het is niet ongebruikelijk dat er vocht ophoopt in het oliecircuit, condens. Gebruikelijke oorzaak: de korte ritjes.
    Na een wat langer rit waarbij de olie tot normale temperaturen 90 - 120 graden is opgewarmd, ben je de condens kwijt.

    De witte majo is niets anders dan een emulsie van de olie met het water.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » za jan 31, 2009 3:19 pm

    Ik ben al een klein beetje geruster. Misschien morgen eens een flinke rit gaan maken en kijken of het dan weg is. Ik heb het idee dat het toch al niet zo heel veel is. Misschien 10% wat aan de peilstok zit. (alleen het puntje).

    Hij moet binnenkort ook voor een kleine beurt en apk. Misschien dat ik dat wel iets naar voren haal.

    Maar ik hou er natuurlijk al 4 jaar rekening mee dat de dag toch eens gaat komen. :cry:
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » za jan 31, 2009 5:55 pm

    Ralph schreefColonMaar ik hou er natuurlijk al 4 jaar rekening mee dat de dag toch eens gaat komen. :cry:


    Das nergens voor nodig want als je relex met jou auto om gaat is de kans klein. Geef hem de kans om warm te worden alvorens echt gas te geven. Het leven duurt te kort om je daar zorgen om te maken. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » za jan 31, 2009 6:19 pm

    Tukker schreefColonHet leven duurt te kort om je daar zorgen om te maken. :wink:


    Je hebt helemaal gelijk... :P
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » za jan 31, 2009 7:13 pm

    Tukker schreefColonDas nergens voor nodig want als je relex met jou auto om gaat is de kans klein. Geef hem de kans om warm te worden alvorens echt gas te geven.


    Dat heeft er amper invloed op. Het blijft inderdaad gewoon afwachten tot 't een keer gebeurt. En klein is de kans niet, ik ken niet veel "K-serie rijders" die nog nooit een hgf gehad hebben.
    Het is wel erg belangrijk om olie en koelvloeistof altijd goed in de gaten te houden, zodat er niet onnodig veel schade optreedt.

    Gratis tipje van mijn kant: pak de fiets voor een ritje van 6 km ;).
    Afbeelding
  • j.reuvers
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 98
    GeregistreerdCOLON wo jun 21, 2006 11:37 am
    WoonplaatsCOLON Overdinkel

    door j.reuvers » zo feb 01, 2009 1:24 pm

    Kasper schreefColonIk zou toch zeker eens proberen de motor eens goed warm te rijden, dit in jouw geval met inachtname van de signalen van de watertemperatuur en de LLW kit.

    Het is niet ongebruikelijk dat er vocht ophoopt in het oliecircuit, condens. Gebruikelijke oorzaak: de korte ritjes.
    Na een wat langer rit waarbij de olie tot normale temperaturen 90 - 120 graden is opgewarmd, ben je de condens kwijt.

    De witte majo is niets anders dan een emulsie van de olie met het water.


    Ben het volkomen met Kasper eens. Motor gewoon goed warm rijden.
    Warm is pas wanneer de olie-temparatuur zeker 90 graden aangeeft.

    Dan pas kun je de motor vol belasten. Door jou korte ritjes warmt de motor niet goed op en krijg je condens vorming in de olie.

    Je zult zien dan je na een lange rit olie moet bijvullen. Dit is de hoeveelheid water dat in de olie is verdamp. Geen reden om je ongerust te maken. Praat uit ervaring.
    MGF bj '99 Platinum Silver, Xenon 6000K, witte blinkers, hardtop in de kleur. Toyo Proxis R
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » zo feb 01, 2009 2:55 pm

    ik check regelmatig ook mijn olie, maar het blijft altijd op het niveau van max. Maar altijd als ik mijn motor start hoor ik precies een rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr(vooraleer demor of bruce beginnen te grappen dat het rrrrrr het motorgeluid is), iets dat loshangt of ratelt omwille van olie ofzo. Of is dat bij alle mgf'en? Koelstofvloeistof moet ik wel elke week bijvulle soms.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » zo feb 01, 2009 4:02 pm

    Voor je start hoor je waarschijnlijk de benzinepomp even. Deze is elektrisch en schakelt aan zodra je het contact opzet.
    Als je lange tijd niet gereden hebt hoor je het veel beter en langer. Zodra de nodige benzinedruk voorhanden is stopt het geluid vanzelf.
    Andere geluiden kunnen eventuel andere dingen betekenen, maar dit is het meest waarschijnlijke.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • j.reuvers
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 98
    GeregistreerdCOLON wo jun 21, 2006 11:37 am
    WoonplaatsCOLON Overdinkel

    door j.reuvers » zo feb 01, 2009 8:32 pm

    Ian schreefColonik check regelmatig ook mijn olie, maar het blijft altijd op het niveau van max. Maar altijd als ik mijn motor start hoor ik precies een rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr(vooraleer demor of bruce beginnen te grappen dat het rrrrrr het motorgeluid is), iets dat loshangt of ratelt omwille van olie ofzo. Of is dat bij alle mgf'en? Koelstofvloeistof moet ik wel elke week bijvulle soms.


    Is dat rrrrrrrrr geluid is alleen bij het starten en niet wanneer je het contact aanzet?

    Als het bij het starten is lijkt het mij eerder de startmotor of een smeringsprobleem. Is dit geluid er ook als de motor net is uitgezet en opnieuw start? Hoeveel km heeft de motor gelopen? Heb je wel de juiste viscositeit van de olie? Is het oliefilter nog schoon? Wat is de oliedruk van de oliepomp?

    Het geluid kan diverse oorzaken hebben.

    Misschien even een ander topic openen voor dit item.

    groet,

    Jeroen.
    MGF bj '99 Platinum Silver, Xenon 6000K, witte blinkers, hardtop in de kleur. Toyo Proxis R
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » ma feb 02, 2009 5:24 pm

    Ian schreefColon Koelstofvloeistof moet ik wel elke week bijvulle soms.


    Dat probleem heb ik opgelost door de dop van het tankje te vervangen.(5,95 euro) :idea:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma feb 02, 2009 6:23 pm

    LEvensduur van die dop is enige jaren. Bij onderhoud bij een (ex)dealer zou deze bij normaal gezien tijdig vervangen moeten worden.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » vr feb 06, 2009 8:26 pm

    tijdens het rijden enz hoor je heel de tijd rrrrrrrrrr jeroen. Ik vraag me af wat het is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten