BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Wiellagers kopen
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

Wiellagers kopen

door waterpistool » do jan 29, 2009 10:14 pm

Weet iemand waar je wiellagers per stuk kan kopen? En zit er verschil in een wiellager achter en voor?

Ik zie meestal een set staan voor rond de 86 euro.

Tevens heb ik nog 2 stuurkogels nodig en 1 fuseekogel voor links achter boven. Is een fuseekogel altijd hetzelfde of zit hier verschil in voor en achter?

Wat is stuurkogel en fuseekogel in het engels? Op ebay heb ik gevonden: upper ball joint en rod ends.

Zou dit wat zijn?

http://cgi.ebay.nl/Rover-100-MGF-wheel- ... 240%3A1318
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

Re: Wiellagers kopen

door Carl » vr jan 30, 2009 12:01 pm

waterpistool schreefColonWeet iemand waar je wiellagers per stuk kan kopen? En zit er verschil in een wiellager achter en voor?

Ik zie meestal een set staan voor rond de 86 euro.

Tevens heb ik nog 2 stuurkogels nodig en 1 fuseekogel voor links achter boven. Is een fuseekogel altijd hetzelfde of zit hier verschil in voor en achter?

Wat is stuurkogel en fuseekogel in het engels? Op ebay heb ik gevonden: upper ball joint en rod ends.

Zou dit wat zijn?

http://cgi.ebay.nl/Rover-100-MGF-wheel- ... 240%3A1318

Wiellagers per stuk mag geen probleem zijn. Wel pers nodig om te monteren.

De upper ball joint is vooraan en achteraan dezelfde, dit is het gewricht bovenaan de hubs.

Onderaan de hubs is er een groot verschil tussen voor en achter.
    achteraan heb je een trackrod end dat normaal niet apart verkrijgbaar is (als je goed zoekt in Houten bvb wél) gemonteerd in een track control arm (die dus normaal volledig vervangen moet worden - ik stel powerflex bussen voor als je problemen hebt met de rubbers in het subframe. De lower suspension arm zit met een rubber bus op de hub gemonteerd. (hier ook is er een powerflex alternatief)

Vooraan heb je de fuseepin op de onderste draagarm (lower ball joint), je vindt deze wel op e-bay - als het moet ik heb ook nog een setje teveel liggen. (ik heb beslist de draagarmen volledig te vervangen ipv enkel de gewrichten)
    Uiteraard zijn er ook nog de gewrichten die op het stuurhuis zitten (track rod ends)

Volgens mij is stuurkogel dus "track rod end" en fuseekogel "(upper-lower) ball joint" in het Engels.
    Achteraan is er dus ook een trackrod end, maar niet stuurbaar uiteraard, enkel maar om toespoor te regelen.
    De track rod ends voor- en achteraan zijn verschillend. De voorste zijn vlot te krijgen op e-bay, ik heb ook nog een setje teveel liggen wegens foutje bij bestellen - ik dacht dat het om een setje voor achteraan ging. De achterste zijn een hele uitdaging.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door waterpistool » vr jan 30, 2009 8:03 pm

Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » za jan 31, 2009 3:06 pm

Lijkt me ok, zien er identiek uit aan degene die ik ga gebruiken.

(als je er nog nodig hebt geef me een seintje :-) )
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1