Dusver niet tevreden over MGF
  • wolfshade
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 8:31 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    Dusver niet tevreden over MGF

    door wolfshade » wo dec 15, 2004 4:55 pm

    Hallo allemaal

    Ik heb al sindskort een MGF (15.000km). Al snel kwam het probeem opzetten van de pion-as die veel geluid maakte en moest worden vervangen. Dit is nu opgelost, maar de auto heeft toch nog dingen die me niet lekker zitten, misschien dat jullie me verder kunnen helpen.

    Allereerst vind ik de wagen totaal niet direct sturen. Ik weet hoe een MG ZR160 stuurt (mijn vorige wagen) en dit is er totaal niet mee te vergelijken. Kan dit aan de servo liggen of is dit een eigenschap van deze wagen?

    Verder lekt er een beetje water via de linker & rechter zijspiegel naar binnen. Het is niet veel, maar toch wel lullig als het steeds je deurspiekers inloopt.

    Ook vind ik het raar dat de ruitenwissers niet aanspringen als je de sproeiers activeert. Ik neem aan dat dit wel standaard op de auto moet zitten, aangezien de eerste beste suzuki alto het ook heeft.

    Ook is me opgevallen dat de stoelen bijna niet te stellen zijn. Geen lendesteun....ect

    Bovendien lopen de wielen tegen de wielbakken aan bij maximale stuuruitslag.

    Misschien dat jullie me een beetje kunnen helpen en me wat kunnen vertellen over jullie ervaringen m.b.t deze zaken.

    Met vriendelijke groet
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » wo dec 15, 2004 5:42 pm

    Hoe een MGZR stuurt weet ik niet maar mijn F ligt perfect in de bochten dus........

    De lekkage is te stoppen door die twee spiegel 'driehoeken' af te stellen, dat is lastig maar ik heb er een handleiding voor.

    Bij onze alto gingen de ruitenwissers niet mee met de sproeier :wink: dus........ maar daar is vast wel een electronica kitje voor te maken....Sander???

    Lendesteun kun je bij 'Mike Satur' of 'Moss' in Engenland bestellen. Maar ik wil er wel even bij vermelden dat voor mijn postuur ik nog nooit zo'n lekkere zetels gehad heb als in m'n F. :o Dus ik heb geen behoefte aan een lendensteun.

    Die wielbakken kun je warmfohnen en dan een beetje naar binnen duwen, daar heb ik ook last van gehad.

    Al met al best op te lossen lijkt mij, Succes

    Lars
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Gast

    door Gast » wo dec 15, 2004 8:18 pm

    Demor, ik denk niet dat jous opsomming tot de bezigheden van de modale autobestuurder behoort. MG - Love it or leave it (hmm voor de belgen: waar heb ik dat nog gehoord)

    jupke (undercover)
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo dec 15, 2004 9:25 pm

    Ten eerste een goed onderhoud is veel waard dus beter is alles even checken en stelselmatig bijschroeven indien nodig. Bespaart je achteraf een hele hoop ellende.

    Ivm je sturen kan het aan je banden liggen in combinatie met een slechte hoogte en zeker en vast een slechte uitlijning. Ik zal niet zeggen dat een F een kart is maar rijdt zeker en vast sportief. Dus effe checken is de boodschap.

    Ruiten moet je zeker en vast is afstellen, heb er ook last van gehad, dit scheelt zeker en vast!

    Gewoon een bruggetje leggen van je ruitenwisser-sproeier naar je ruitenwisser en je probleem is opgelost. Kwartiertje werk en klaar is kees.

    Ik denk niet dat de F bedoeld is als luxewagen, kijk maar in de Lotus Elise en de Speedster daar zit je met je achterste gewoon op de plastiek.

    Klopt wat Demor zegt maar denk ook dat de wagen te laag ligt...

    Verder wens ik je veel succes met je F en als je nog vragen hebt, willen we je graag helpen.
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » wo dec 15, 2004 9:28 pm

    Gewoon een bruggetje leggen van je ruitenwisser-sproeier naar je ruitenwisser en je probleem is opgelost. Kwartiertje werk en klaar is kees


    is dit haalbaar voor de gewone doe-het-zelver??
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo dec 15, 2004 9:30 pm

    Zeker en vast. Er zal vast wel iemand de electrische schema's hebben van de ruitensproeier en de ruitenwisser. Even bekijken, draadje leggen en klaar.
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo dec 15, 2004 9:30 pm

    Duuuuuuuuuussssssssss!!!!!!!! Wie heeft er een electrisch schema bij de hand?????????
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo dec 15, 2004 10:55 pm

  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo dec 15, 2004 11:43 pm

    Dit vind ik zeker en vast ne goeie uitleg maar is het boven of onder de 120??? :shock: :shock:
    Nu kan je kiezen tussen nat worden of droog blijven. Kwestie van de juiste keuze te maken. :lol:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Dusver niet tevreden over MGF

    door Sander » do dec 16, 2004 12:01 am

    wolfshade schreefColonAllereerst vind ik de wagen totaal niet direct sturen. Ik weet hoe een MG ZR160 stuurt (mijn vorige wagen) en dit is er totaal niet mee te vergelijken. Kan dit aan de servo liggen of is dit een eigenschap van deze wagen?


    1) Is je F 368mm van het hart van het wiel naar de bovenkant van de wielkast ? (vlakke ondergrond, @17 graden celcius en vooraan L+R meten)
    2) Uitlijnen, stond bij mij 100% verkeerd ingesteld toen ik hem net kreeg
    3) Modificeeren met lowering knuckles en andere dempers voor de extremisten onder ons :)

    wolfshade schreefColonVerder lekt er een beetje water via de linker & rechter zijspiegel naar binnen. Het is niet veel, maar toch wel lullig als het steeds je deurspiekers inloopt.


    Bekend probleem:
    1) Afstellen *kan* helpen (bij voorkeur zelf doen, don't hire women to do a men's job)
    2) MK2 deurpanelen steken, makkelijk schoon te houden ivm plastic speaker grilles

    wolfshade schreefColonOok vind ik het raar dat de ruitenwissers niet aanspringen als je de sproeiers activeert. Ik neem aan dat dit wel standaard op de auto moet zitten, aangezien de eerste beste suzuki alto het ook heeft.


    Nu niet gaan zeuren hè :lol: Een kitje inbouwen/bruggen leggen enz kost nooit minder tijd dan jezelf aanleren de hendel 2 kanten op te trekken. Als je er aan went is het zelfs handig ! De vogelpoep eerst lekker nat sprayen alvorens te wissen :lol:

    wolfshade schreefColonOok is me opgevallen dat de stoelen bijna niet te stellen zijn. Geen lendesteun....ect


    Het is geen Golf GTi en ook geen Elise/Speedster. Het is een wagen die al laag is en lendesteunen zou het instappen niet vergemakkelijken. De primaire doelgroep van MGR voor de F/TF, mensen van rond de 50 in de midlife-crisis, zou dat niet fijn vinden. Dat wij als sportieve FF-ers later deze auto's 2e hands kopen en lendesteunen willen is een 2e.

    De stoelen van de MK2/TF zijn naar mijn mening steviger en bieden meer comfort. Maar ik vergelijk een setje 70.000km bezeten stoffen MK1 stoel met een 3000mls bezeten lederen passagiers (!) stoel van een TF dus misschien oneerlijke vergelijking !

    wolfshade schreefColonBovendien lopen de wielen tegen de wielbakken aan bij maximale stuuruitslag.


    16" ? Gewoon ff wielbakken fohnen en naar binnen drukken, bekend probleem

    wolfshade schreefColonMisschien dat jullie me een beetje kunnen helpen en me wat kunnen vertellen over jullie ervaringen m.b.t deze zaken.


    Just ask ! Daar is het forum voor ! :wink:

    Let er wel op dat de MGF meer een op comfort gerichte wagen is en de ZR160 op een zeer sportieve, jonge doelgroep mikt. De TF is trouwens weer een stuk sportiever maar ook een stuk minder comfortabel dan de F
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do dec 16, 2004 8:39 am

    Welcome back,

    Er is al aardig geantwoord op je posting en ik zou die dan ook weer kunnen aanvullen, maar 'k stel voor dat ik gewoon nog es je berichtje overloop.

    Ik heb al sindskort een MGF (15.000km). Al snel kwam het probeem opzetten van de pion-as die veel geluid maakte en moest worden vervangen.

    Ik neem aan dat we starten met een 2nd hand auto.... en heb je zelf al 15.000km gereden of had de auto 15.000km op de teller bij aankoop ?

    Allereerst vind ik de wagen totaal niet direct sturen.

    Als je echt directer wil sturen kan er een zgn 'Steering rack' van een TF overgebouwd worden. Of is het dat de wagen iets danst/zweeft bij een wat hogere snelheid ?

    Verder lekt er een beetje water via de linker & rechter zijspiegel naar binnen.

    Ondertussen moet elke dealer dit eenvoudig kunnen oplossen. Of je kan het zelf doen.

    Ook vind ik het raar dat de ruitenwissers niet aanspringen als je de sproeiers activeert.

    En ik ben content dat we die 'feature' niet hebben.... ik maak de ruiten liever nat vooraleer ik ze afveeg.

    Ook is me opgevallen dat de stoelen bijna niet te stellen zijn. Geen lendesteun....ect

    Dat je de ruitewissers over het hoofd ziet bij de aankoop vn de auto kan ik best aannemen.... de zitpositie heb je toch geprobeerd, niet ?

    Bovendien lopen de wielen tegen de wielbakken aan bij maximale stuuruitslag.

    Kan je ons rijhoogte (midden v/h. voorwiel, vertikaal omhoog tot aan de wielboog) en band/velgmaat doorgeven ?

    Cheers,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Gast

    door Gast » do dec 16, 2004 9:39 am

    Die rubberen driehoekjes (cheaters) mag je aan mij geven :lol:
  • wolfshade
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 11
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 8:31 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    door wolfshade » vr dec 17, 2004 4:22 pm

    Hallo mensen!! Bedankt voor jullie reacties.

    Ik heb vandaag ff de hoogte van het wielmiddenpunt t.o.v de wielbak gemeten, deze is voor voor en achter:

    34-35 cm

    De bandenmaat is: R16 215/40

    De auto heeft inderdaad een neiging om te gaan zweven bij hogere snelheden. Ook vind ik hem bij lagere snelheden 0-70km/h er indirect sturen.

    Zou hem graag goed willen afstellen, maar daarvoor zal ik bij de MG garage wel niet terecht kunnen. Weet iemand van jullie waar ik dat goed kan laten doen?

    Groeten
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr dec 17, 2004 5:23 pm

    de vering staat te laag. De tolerantie op het systeem is +- 1cm dus 35,8 zou het minimum zijn. De jouwe zit daar nog ruim onder. De goede hoogte echter ziet er niet uit. Dus aan jou of je een goede gevoel wilt of een goed gezicht. Op deze stand veert de F beduidend slapper en hangt hij meer in de bochten, wat resulteerd in het rottige gevoel in scherpere bochten.

    Dan uitlijnen bij de bandenspecialist. Zie Erik zij site voor alternatieve, verbeterde uitlijn getallen (0,05 toe-in alles is veel gebruikt, maar ook alles geheel parallel, dus 0, is de Techspeed-afstelling)

    Dan kun je ook nog eens overwegen vooraan een smallere hand te leggen. B.v. 215 achter en 195 vooraan zoals de Throphy dat heeft.

    Wil je meer stabiliteit op hoge snelheiden moet je een splitter van Krafthaus of de Throphy splitter monteren. De F is normaal gezien afgerond naar beneden wat resulteerd in een minimale lift wat je gaat merken aan zweverig gedrag op snelheid.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr dec 17, 2004 7:34 pm

    Als je de wagen op de originele hoogte brengt ziet het er alleen niet uit, maar in tegenstelling tot wat Sander zegt, heb ik het gevoel dat mijn F net wel directer gaat sturen als hij lager ligt.
    Daarenboven is het zo, dat hoe lager de wagen ligt, hoe minder hij last zal hebben van een lift naar boven bij hogere snelheden. Een splitter helpt inderdaad ook echt wel.
    Het nadeel van lager liggen is dan weer dat je moet zien dat je niet continu tegen de grond zit met je wagen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten