Hoe goed gaat het met de TF LE500
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Hoe goed gaat het met de TF LE500

    door ErikB » za jan 10, 2009 1:18 am

    Af en toe vang ik wel wat berichten en tekenen op ivm. NAC MG (UK) en hun TF LE500. Dikwijls zijn ze niet voor publicatie, maar het volgende werd op het registerforum gepost en eveneens pvergenomen op het Duitse forum door Adrian.

    How about this from one of our west Midlands guys, taken from the MGF Register forum :

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Bad news though - It looks like the 2nd Midlands MG franchise is going to be closing very shortly if it has not already ‘unofficially’ closed by tonight

    NAC are ‘pushing’ the dealerships into installing £60,000+ of new diagnostic equipment above and beyond the level they already have or they will loose the franchise. With so few LE500’s shared between what is in fact quite a large dealership network this is not going to be an economic proposal for many of the dealers even if the franchise is part of a larger garage group. The local dealer has sadly informed Longbridge that they should come and collect the remaining cars they have at the garage as even though the cars have had plenty of interest the economics of selling them are now not so interesting.

    Overall only 150 of the 500 cars have been sold so far even though the rumours said it was a lot higher number!! It sounds also like the production of the 500 cars is still not complete either. May be there are too many dealers at present with too few cars (or range) and with a launch of a soft top car in the autumn/winter time with a credit crunch happening, it does not create a good business plan for anyone. With a ZT ‘replacement’ to come out next, the dealers have more than a fight on their hands I think just to survive.

    I hope this does not become a trend with dealers closing down and is just a blip here in the Midlands but been so close to Longbridge with so many F/TF’s around, if you can’t sell the LE500 here, it may be the tip of the iceberg of things to come? Hopefully, once the better weather arrives the cars will start to flow out of the dealers instead of the dealers flowing out of the MG family.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Een dealership in de Midlands zal z'n deuren sluiten. Het redelijk uitgebreide dealernetwerk wordt nieuwe diagnose toestellen en ander materiaal opgedrongen ter waarde van £60000, bovenop de reeds gedane kosten. En dit op risico om de MG franchise te verliezen.

    Er zouden slechts 150 van de 500 TF's verkocht zijn. Meer zelfs de batch van 500 TF's is zelfs nog niet volledig afgewerkt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za jan 10, 2009 9:15 am

    Ik had dat verhaal ook al vernomen, jammer. Uit eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen dat de LE500 een goede voortzetting van de TF is.
    Het economisch klimaat en wellicht de beperkte nieuwe inbreng (design) al hier wellicht een grote sleutelrol in spelen.
    Let wel, het is natuurlijk een idiote periode van het jaar om roadsters te verkopen. Voor een goed beeld moet je zeker een lente en een zomer incalculeren.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za jan 10, 2009 10:24 am

    Wel jammer en vooral dom van het moederbedrijf om de dealers in een opstartfase een investering van 60000 pond te vragen. Dit heeft nog nooit een merk gedaan. Eerst centen verdienen, dan pas uitgeven, lijkt me logischer. Dit ruikt eerder naar centen vergaren, die nodig zullen zijn voor de opstartfase van het moederbedrijf op de kap van de dealers. Ik dacht dat de Chinese autoindustrie echter over heel veel liquide middelen beschikte. Niet (meer) dus ?
    Weer een slecht voorteken vind ik.
    Wanneer gaat er nu eens eindelijk wel goed nieuws komen en dan bedoel ik geen verhaaltjes, maar concrete dingen, want iedereen is dit eigenlijk wel beu aan het worden, denk ik.
    Van de 500, zijn er op dat dik jaar nog maar 150 gemaakt, dat is 10 per maand ongeveer, of 1 om de 3 dagen. Dat lijkt me stevig bandwerk inderdaad. Een Bugatti is eerder klaar :roll: Ach t'zal wel vraag en aanbod zijn zeker, want op deze manier, moeten ze er inderdaad geen 500 gaan maken om op een parking ergens te zetten, zeker als de dealers masaal gaan afhaken. Je zou ze haast geen ongelijk kunnen geven, hoe pijn me deze uitspraak ook doet.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » za jan 10, 2009 4:04 pm

    Niet echt goed nieuws dus, nee ik vind het ook vreemd dat NAC de dealers op zoveel kosten durft te jagen, zeker met slechts één model in het gamma....
    Hopelijk komt er inderdaad concrete verbetering en volgen er meer modellen zodat de boel ook echt kan gaan lopen. Het is inderdaad nu ook niet echt een moment om een cabrio aan de man te brengen....
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za jan 10, 2009 4:28 pm

    Ga uit van 10% marge maximaal op een auto (zonder inruil) Kosten van een MGTF is ca. 30.000 euro. Je bent dan zeker meer dan een jaar of 2 jaar bezig voordat je die kosten terug hebt verdiend. Groot gelijk dat de dealers dat niet willen.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za jan 10, 2009 4:45 pm

    10% marge ? :lol: :lol: :lol:
    Jij leeft zeker nog in de jaren 80...
    T'is veel minder dus, afhankelijk van merk tot merk.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » za jan 10, 2009 4:48 pm

    Marge kennen ze haast niet meer op nieuwe auto's. Ze moeten het meer van onderhoud hebben.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za jan 10, 2009 4:56 pm

    Ik hoorde het vorige week van iemand die bij een garage werkt. Hiervan zullen vast nog wel wat kosten vanaf gaan.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za jan 10, 2009 5:16 pm

    remcovankuilenburg schreefColonZe moeten het meer van onderhoud hebben.

    Dan zit je bij MG als verdeler op rozen :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za jan 10, 2009 5:21 pm

    Coen schreefColonIk hoorde het vorige week van iemand die bij een garage werkt. Hiervan zullen vast nog wel wat kosten vanaf gaan.


    Dan hebben ze die persoon fabeltjes verteld, want, zoals je weet heb ik in betere auto-tijden nog Volvo's aan de man gebracht en zelfs toen hadden we geen 10%. tegenwoordig is het zelfs veel minder en mag men blij zijn nog een paar honderd euro over te houden bij de meeste merken. Sommige merken hebben zelfs met moeite 50 euro over, na aflevering en de wettelijke kit etc. erbij gedaan te hebben. De quota en het onderhoud achteraf, daar is het inderdaad om te doen en dat merk je ook aan de prijzen ervan. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za jan 10, 2009 5:33 pm

    Bruno schreefColon
    Coen schreefColonIk hoorde het vorige week van iemand die bij een garage werkt. Hiervan zullen vast nog wel wat kosten vanaf gaan.


    Dan hebben ze die persoon fabeltjes verteld, want, zoals je weet heb ik in betere auto-tijden nog Volvo's aan de man gebracht en zelfs toen hadden we geen 10%.
    Ik wil niet te veel verder off topic gaan. We hadden het toen over een Mini die werd ingeruild op een nieuwe Twingo. De fout zit dan denk ik dat ik het 2e hands verhaal en het nieuwe door elkaar heb gehaald. Ik weet anders ook niet hoe ik die 10% moet verklaren...
  • Avatar gebruiker
    Jager
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1111
    GeregistreerdCOLON zo mei 21, 2006 1:44 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn
    CONTACTCOLON

    door Jager » za jan 10, 2009 6:20 pm

    Vaak zit er bij een merk op de duurdere modellen nog wel 10 tot 12 % marge. Bij de kleinere modellen wordt dat al minder.
    MGF MKII High-Tech, 1.8 120 PK.
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » za jan 10, 2009 7:05 pm

    Ik heb bij mijn laatste auto begrepen dat er 8% marge tussen de inkoopprijs van de de dealer en de catalogusprijs zit, maar op de actiemodellen zit maar ca. 4%.
    Daar gaat de korting die je als consument krijgt dus nog af.

    Dus krijg je bij actiemodellen dus 4% minder korting of inruil.

    Dus een actiemodel is altijd een beetje een sigaar uit eigen doos.
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za jan 10, 2009 7:17 pm

    Allemaal blabla van autoverkopers en iedereen trapt erin :lol: :lol:
    Die 10% van Coen zal niet ver van de werkelijkheid zitten.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za jan 10, 2009 10:43 pm

    Sander schreefColonAllemaal blabla van autoverkopers en iedereen trapt erin :lol: :lol:
    Die 10% van Coen zal niet ver van de werkelijkheid zitten.

    :lol: Dan had ik het dus misschien toch goed.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3 en 0 gasten