@Kasper: De TD is er wel, gaat om een heel oud model uit de jaren 50. Heb die al een keer of twee op ebay gespot, het zou gaan om 1:18 en model was 200 pond.
Maar is die de moeite van het kopen waard?, nee dat niet, veel te slecht gedetailleerd...
@Mgeeke: Je vergeet nog wel een paar kleurtjes bij een aantal modellen, maar goed wilde wel even zeggen dat er tussen de MgB van UH en AA toch nog wel een aardig verschil zit.
De details heeft de UH ook, zelfs het tapijt, maar het geheel oogt bij de Autoart net allemaal even wat echter, ook door materiaal verschillen. De kleuren van de knipperlichten en achterlichten zijn daar een voorbeeld van, die zijn bij de UH een beetje te licht. De UH MgB GT heeft wel leuk van die scharnieren op de achterklep en ze hebben natuurlijk ook nog andere uitvoeringen, dus dat is wel erg leuk.
Zeker met het huidige prijsverschil, zou ik een Autoart in de kast zetten. Mijn MgB cabrio staat ook nog op de planning van dit merk, is op veel plekken al voor 40 te koop nu
@PieterV: Als je echt alleen wil kijken naar 1:43, dan is er een boel keus. Probeer allen wel vooral op de betere modelletjes te richten, dus ga voor Norev, Kyosho, Minichamps, Autoart, UH and Vanguards is ook wel erg te doen (kosten ook niet veel).
De MgF kan je het beste van UH (Eagle Race) nemen, de MgB het beste van Autoart. Verder heb ik niet echt het idee wat er nu precies aan Mg's te krijgen is in 1:43, maar kijk altijd goed naar de foto's van een bepaald modelletje en let op de bovenstaande merken.
Overigens is een Mg X-power oom wel erg leuk. Die is er als handbouw van Spark. Vrij prijzig en mooier afgerwerkt dan de Norev, maar de vehoudingen van de boddy zijn niet lekker. Laat die dus staan en neem de Norev

.
Overigens geld lang niet altijd dat 1:43 voorldeliger is, de MgB GT van Autoart is in 1:18 over het algemeen goedkoper dan z'n 1:43 broeder die een stuk lastiger is te vinden.