door Bruno » di dec 07, 2004 8:20 pm
Pfff, t'kan inderdaad zoveel zijn van brandstoftoevoer problemen (zoals Sander zegt) tot injectoren die dicht zitten, of kleppen die aangeladen zijn, tot zelfs ontstekingsproblemen IMO.
Misschien zuigt hij zelfs valse lucht, t'kan werkelijk vanalles zijn, en om zekerheid te hebben moet je alles 1 voor 1 gaan uitproberen om het te kunnen elimineren.
Ik zou in ieder geval beginnen met eens een goede benzine-spoeler toe te voegen, en daarna eens te gaan "stampen", wat ook bij mij hielp toen ik indertijd een gelijkaardig probleem had. Bij mij waren de kleppen of injectoren vervuild.
Daarna, zou ik de brandstoftoevoer controleren en eventueel de bougies/bougiekabels als je dan toch de enginebay open hebt. Op het zuigen van valse lucht kan je op dat moment ook checken door met een goede carb-cleaner bv. eens één voor één op de injectoren en eventueel onder de inlaatcollector te spuiten.
De gasklep waar Jupke het over heeft kan in één werk dan ook eens ingespoten worden met carb-cleaner, want die is toch vervuild door de karterontluchting, en kan af en toe altijd wel eens een reinigingsbeurt gebruiken.
Weet dat ik dan zelfs nog niet over alle mogelijke oorzaken heb gesproken.
BTW, is het een VVC of MPI ?
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer