BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
water bij de olie?
    jeroenvanuden
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 185
    GeregistreerdCOLON zo okt 12, 2008 8:08 pm
    WoonplaatsCOLON schijndel

water bij de olie?

door jeroenvanuden » do nov 13, 2008 10:13 pm

hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn zoektocht naar een MGF voortgezet en ben in Eindhoven wezen kijken. (dit is de link: http://link.marktplaats.nl/192781407). Nu zag de auto er verder prima uit (voor zover we konden zien het was namelijk al avond), maar nadat we de auto bij een tankstation hadden gezet kwam ik tot mijn grote schrik toch wat problemen tegen. Ik kwam 2 dingen tegen:
    - natte bekleding bestuurderskant (hij zegt zelf raampje open gelaten)
    - water bij de olie (wat duidt op lekker koppakking?)
    Wat zou dit kunnen betekenen? En wat gaat het kosten om te repareren?

mvg,

Jeroen van Uden
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do nov 13, 2008 10:24 pm

Reken op een +/-1000 euro voor de lekke koppakking. Wel jammer dat hij dat je niet vermelde, laat ons er van uit gaan dat hij het zelf niet wist ...
    Waterlek, moet je zoeken aan de pedalbox, of misschien een ruit die moet gesteld worden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    jeroenvanuden
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 185

door jeroenvanuden » do nov 13, 2008 10:30 pm

Bruno schreefColonReken op een +/-1000 euro voor de lekke koppakking. Wel jammer dat hij dat je niet vermelde, laat ons er van uit gaan dat hij het zelf niet wist ...
    Waterlek, moet je zoeken aan de pedalbox, of misschien een ruit die moet gesteld worden.

zijn er nog meer dingen waar ik extra op moet letten. Hij reed verder prima, moest wel heel erg wennen want ben een renault megane diesel gewend dus liet hem een paar keer afslaan haha. Kan het trouwens kloppen dat het je het gaspedaal eerst een klein stukje moet inderukken en dat hij pas na 2/3 cm pas reageert?

Jeroen
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do nov 13, 2008 10:38 pm

Dikwijls wordt "het probleem" van het gaspedaal (onbewust) aangepakt bij de plaatsing van een 52mm TB, wat dan mee bijdraagt tot de positieve ervaring van de TTB.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    jeroenvanuden
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 185

door jeroenvanuden » do nov 13, 2008 10:41 pm

ErikB schreefColonDikwijls wordt "het probleem" van het gaspedaal (onbewust) aangepakt bij de plaatsing van een 52mm TB, wat dan mee bijdraagt tot de positieve ervaring van de TTB.

wartaal voor mij:P ik begrijp dat het is met een gasklep enzo te maken heeft, maar het is op te lossen?. Het lijkt namelijk alsof hij nou niet direct is.
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » do nov 13, 2008 10:54 pm

Dan probeer ik nog eens :wink: Gaspedaal is via een kabel verbonden met de gasklep (Eng: Throttle Body of TB). Standaard heeft een MGF (Trophy is een uitzondering) een gasklep met een diameter van 48mm.

Een populaire upgrade is de wijzing naar een Trophy TB (TTB) die een diameter van 52mm heeft. De gaskabel wordt even losgemaakt van de oude en opnieuw bevestigd aan de nieuwe. Door de installatie wordt er dikwijls wat "slak"/speling weg genomen en is het pedaal wat directer.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    jeroenvanuden
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 185

door jeroenvanuden » do nov 13, 2008 10:55 pm

ErikB schreefColonDan probeer ik nog eens :wink: Gaspedaal is via een kabel verbonden met de gasklep (Eng: Throttle Body of TB). Standaard heeft een MGF (Trophy is een uitzondering) een gasklep met een diameter van 48mm.

Een populaire upgrade is de wijzing naar een Trophy TB (TTB) die een diameter van 52mm heeft. De gaskabel wordt even losgemaakt van de oude en opnieuw bevestigd aan de nieuwe. Door de installatie wordt er dikwijls wat "slak"/speling weg genomen en is het pedaal wat directer.

Hahah thanx, dit is wat duidelijker idd :D :D :D Misschien wel interessant voor de toekomst (mocht ik me eraan gaan ergeren)
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr nov 14, 2008 12:19 am

Niets weerhoudt je om het reeds bij de 48mm te verbeteren.... eens het je eigen auto zou zijn.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » vr nov 14, 2008 12:26 am

De F waar je voor bent gaan kijken heeft standaard een plastic gasklep. Vanaf de MK2 is deze vervangen door een aluminium versie van 48mm. Veel forumers upgraden die naar een 52mm.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

door Bart-K » vr nov 14, 2008 2:30 pm

zou voor de rest toch een goede F moeten zijn. is nl van een MG-R.nl clublid die er al jaren met veel liefde/plezier mee rijdt.

reden van verkoop is: aankoop MG ZR160 :wink:
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

You can be a child once, but immature all your life...

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
  • j.reuvers
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 98
    GeregistreerdCOLON wo jun 21, 2006 11:37 am
    WoonplaatsCOLON Overdinkel

Re: water bij de olie?

door j.reuvers » vr nov 14, 2008 7:52 pm

jeroenvanuden schreefColonhallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn zoektocht naar een MGF voortgezet en ben in Eindhoven wezen kijken. (dit is de link: http://link.marktplaats.nl/192781407). Nu zag de auto er verder prima uit (voor zover we konden zien het was namelijk al avond), maar nadat we de auto bij een tankstation hadden gezet kwam ik tot mijn grote schrik toch wat problemen tegen. Ik kwam 2 dingen tegen:
    - natte bekleding bestuurderskant (hij zegt zelf raampje open gelaten)
    - water bij de olie (wat duidt op lekker koppakking?)
    Wat zou dit kunnen betekenen? En wat gaat het kosten om te repareren?

mvg,

Jeroen van Uden

Hallo Jeroen,

De mijne is ook te koop met orgineel 65.000 km op de teller.
    Weet niet wat je uit wil geven?

Groet,

Jeroen.
    MGF bj '99 Platinum Silver, Xenon 6000K, witte blinkers, hardtop in de kleur. Toyo Proxis R
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1