BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Betrouwbaarheid MG-TF
  • John Leydon

    Betrouwbaarheid MG-TF

    door John Leydon » zo dec 05, 2004 5:30 am

    Om een lang verhaal kort te houden:
    Ik zou graag een MG-TF(nieuw) willen aanschaffen maar maak mij behoorlijk zorgen omtrent de betrouwbaarheid of beter gezegd het gebrek hiervan. Ik heb me al veel laten vertellen maar zou toch graag de feiten horen van u, die ook effectief deze wagen in bezit heeft en zo eerlijk wil zijn om dit even uit de doeken te doen.

    Alvast hartelijk dank bij voorbaat.

    Vriendelijke groeten,

    John.
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » zo dec 05, 2004 10:07 am

    John,

    een TF is alvast een prima keuze als je je een kleine sportieve roadster wil aanschaffen.

    Laat je vooral niet afschrikken door de (negatieve) verhalen die hier op het forum soms opduiken.
    Weet dat er enorm veel F en TF rijders zijn (mezelf incluis) die reeds enkele jaren probleemloos met hun F /TF rondrijden.

    Het enige negatieve dat ik het afgelopen jaar heb meegemaakt is het gebrek aan tijd om er mee te rijden. Maar dit probleem kan ik moeilijk toeschrijven aan MG-Rover.

    mvg,

    Luc
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo dec 05, 2004 12:33 pm

    John,

    Alleen negatieve items worden uitgelicht. De tevreden mensen melden zich niet, omdat er niets te melden is

    Prima keuze zo'n TF !

    Ook mijn probleem is tijdgebrek.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo dec 05, 2004 12:34 pm

    Sorry John, ik kan niet als TF rijder m'n mening geven, maar wil toch even het volgende stellen (als iemand die het F/TF-wereldje al jaren gepassioneerd volgt):
    1) Er is al een grote weg afgelegd sinds de beginjaren van de MGF.
    2) Horror stories kan je van elk merk te horen krijgen.
    3) Wat verlang je van de auto en hoe gaat ie gebruikt worden ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo dec 05, 2004 1:06 pm

    ErikB schreefColon2) Horror stories kan je van elk merk te horen krijgen.



    Die heten dan vrijdagnamiddag of maandag ochtend auto´s te zijn. :lol:

    Ik rijd sinds 1999 met een MGF en ben gespaard gebleven van grote gebreken.

    Wees er wel van bewust dat je MG niet de afwerkingskwaliteit van pakweg een VW zal hebben.

    De K-serie motor draait z´n hand niet om voor 200.000km!

    De MG collega´s op de verschillende fora zijn mensen die zeer begaan zijn met hun auto en ook meer (problemen?) opmerken dan de doorsnee autorijder of op z´n minst er meer om geven. Daarom worden die -zeker niet onoverkomelijke problemen- er hier ook uitgelicht ... en opgelost :D

    succes
    jupke
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo dec 05, 2004 4:43 pm

    Jupilerman schreefColonWees er wel van bewust dat je MG niet de afwerkingskwaliteit van pakweg een VW zal hebben.


    Nou ook daar ben ik niet 100% zeker van. Sinds het MY2000 (TF) interieur er is vind ik persoonlijk (na in tig VW's carkits ingebouwd te hebben) de kwaliteit van de gebruikte materialen bij de TF zelfs beter dan dat van een Golf IV/Passat. Enkel heeft de TF geen vast dak en b.v. geen stijlen om de ramen heen. Daar komen dan soms (meestal pas op leeftijd) kraakjes en trillingkjes vandaan.
    En ook qua exterieur vind ik de TF behoorlijk goed. B.v. de zwarte stukken in de bumper waren eerst gewoon niet mee gespoten waardoor je een lelijke overgang kreeg maar tegenwoordig zijn het geloof ik zelfs gewone inzetstukken.
    Het motorblok is redelijk ouderwets. Maar daar komt wel bij dat het eigenlijk qua gewicht/performance nog steeds niet echt overtroffen is door andere merken/typen. Ook is het steeds ge-update en why change a winning team ?

    Ik zie in ieder geval geen directe reden niet voor de TF te gaan. Het is in zijn prijsklasse de roadster waar je het beste in gezien kan worden met een zeer goede compromis tussen sportiviteit en bruibaarheid.

    ErikB schreefColon1) Er is al een grote weg afgelegd sinds de beginjaren van de MGF.


    Idd de MGF heeft als ik de forums lees véél meer 'problemen' dan de TF. Als je doelt op bijvoorbeeld het falen van de koppakking is de kans daarop bij een TF niet of iig niet veel groter als bij de concurent.


    Koop gewoon waar je beste gevoel bij hebt maar laat je zeker niet afschrikken door probleemverhalen !
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo dec 05, 2004 5:54 pm

    Allemaal waar, en daarenboven, als je ook van andere wagens de forums er op naslaat, zal je ook daar probleemverhalen zien. Het doel van een forum is eigenlijk om je problemen te posten, waarna ze door de community worden opgelost.
    Het belangrijkste voordeel van het rijden in een F/TF blijft in mijn ogen de "scene" die bij MG veel groter en hechter is dan bij elk ander merk. MG rijders bv. zijn de enige die elkaar groeten als ze elkaar tegenkomen, zoals dat gebeurd met moto's. M.a.w. met een MG ben je nooit alleen !
    :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » zo dec 05, 2004 6:17 pm

    M.a.w. met een MG ben je nooit alleen


    En in een MGF nooit met meer dan twee.

    Heb mij onlangs een tweedehands MGF aangeschaft en heb het me eigenlijk nog geen moment beklaagd, integendeel, mede dankzij dit forum begin ik er nu nog maar echt van te genieten. De wagen staat elke dag buiten en ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Een ding moet je echter op letten: kies een goede garage als je zelf niet van plan bent om af en toe eens de handen uit de mouwen te steken, zeker als je een tweedehands koopt.

    Succes en tot op de weg,

    Tomas
  • John Leydon

    door John Leydon » zo dec 05, 2004 8:46 pm

    Hartelijk dank voor jullie antwoorden.
    De MG-TF had tot 5 minuten geleden het enige nadeel dat ik dacht dat hij zo onbetrouwbaar was. Deze roadster heeft alles wat ik wil, mooi exterieur, middenmotor, achterwielaandrijving.
    Ik rij nu 3 jaar met een 14 jaar oude MX-5 die mij echter nog nooit in de steek heeft gelaten. Gezien de auto nu stilaan wel aan vervanging toe is en ik graag terug een roadster wil, had ik mijn keuze beperkt tot een nieuwe Mazda MX-5 of Toyota MR2 of MG-TF.
    De MG-TF vind ik ook zonder twijfel de mooiste van deze 3 en hij is ook nog een pak goedkoper dan de Toyota.
    Alleen maakte ik mij dus zorgen omtrent de betrouwbaarheid van de MG-TF, ook al omdat een verkoper bij MG Rover er nogal vaak de nadruk op legde dat de wagen eigenlijk vooral geschikt is als 2de voertuig.
    Voor mij zou de wagen dienen als enig voertuig. Heb voor de MX-5 een oude Alfa Spider(een ramp op vlak van betrouwbaarheid) gehad en dus al lang leren leven met enkel 2 zitplaatsen. Meer nog, ik wil niet eens een auto met meer dan 2 zitplaatsen.
    Nu jullie mij overtuigd hebben dat ik met een gerust hart de MG-TF kan aanschaffen, waar ik jullie trouwens dankbaar voor ben, ga ik morgen meteen bellen voor een proefrit met de TF.
    De MG-TF was de enige waar ik nog niet mee had gereden.

    Nu maar hopen dat jullie niet allen op de payroll van MG Rover staan. ;)

    Mijn excuses voor de uitgebreide uiteenzetting en nogmaals bedankt voor jullie aandacht.

    John
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo dec 05, 2004 8:49 pm

    Het doel van een forum is eigenlijk om je problemen te posten, waarna ze door de community worden opgelost.

    Ahhh zo... en ik zat hier voor de gezelligheid :roll: Allez gasten salut... tot ik ne keer een probleem heb hé :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo dec 05, 2004 11:01 pm

    ErikB schreefColon
    Het doel van een forum is eigenlijk om je problemen te posten, waarna ze door de community worden opgelost.

    Ahhh zo... en ik zat hier voor de gezelligheid :roll: Allez gasten salut... tot ik ne keer een probleem heb hé :wink:

    Als het voor iedereen even gezellig zou zijn, dat je hier zat.... :lol: :mrgreen:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » ma dec 06, 2004 9:31 pm

    Tot slot wil ik nog effe "afronden": de auto waar je geen problemen mee hebt, moet nog uitgevonden worden. En geloof me, ik heb er al een paar gehad. dit terzijde, ik denk dat de F een redelijk sterk karakter heeft en dat je het er gewoon moet bijnemen. Zoals Bruno zegt op het forum kan je alles kwijt en er zijn zeker en vast mensen die het zullen oplossen. Als dat geen luxe is... Tot slot, ik denk dat er meer F-en zijn dan TF-en dus ook minder problemen en ik denk dat het vooral afhangt van de rijstijl en hoe je hem onderhoudt.

    Veel succes met je keuze!!
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten