BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Koppeling aan t eind?
  • whelmond
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 102
    GeregistreerdCOLON di okt 02, 2007 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    Koppeling aan t eind?

    door whelmond » vr okt 17, 2008 2:28 pm

    Dag allemaal,


    Ik heb vanmorgen mn MGF van de garage opgehaald na een uitvoeren van een grote beurt. Ik had gevraagt of ze de versnellingsbak olie wilden vervangen aangezien hij niet echt soepel meer schakelde.
    Na het vervangen is het wel iets beter geworden, maar niet veel. Waarschijnlijk moet binnenkort de koppeling een keer vervangen worden zeiden ze, omdat je de koppeling echt hélemaal moet intrappen als je wilt schakelen (zeker in de 1e en 2e versnelling).

    Maar ik vraag me af.. een versleten koppeling, dat betekend toch dat hij gaat slippen en niet dat je hem echt hard in moet trappen of mis ik iets??

    Overigens na 171dkm nog steeds geen problemen. Rijd er nou al 80dkm mee, en het enige wat ik heb laten doen is de katalysator & distributieriem.. verder nooit wat..
    MG TF LE80 zwart
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » vr okt 17, 2008 3:02 pm

    Hoe dunner de koppelingsplaat hoe hoger het pedaal staat, Dus hoef je hem minder in te trappen om te ontkoppelen en niet dieper. :idea:

    Een kapotte drukgroep kan echter wel veroorzaken dat je diep moet in trappen. :idea:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr okt 17, 2008 3:12 pm

    Die jongen die een V6 in zijn F heeft gezet, vertelde op MGfest dat de 6 bak van een van de andere MG modellen zonder enige conversie in de F past.. ik ben alleen vergeten welke, dat is misschien ook een idee?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • whelmond
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 102
    GeregistreerdCOLON di okt 02, 2007 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    door whelmond » vr okt 17, 2008 4:21 pm

    @Bruce: Uhm... ja best een goed idee.. ik zie alleen even niet zo snel hoe dat met mijn vraag wat te maken heeft

    @Tukker: Dat vond ik ook al logischer.. maar hoe zou ik dat kunnen checken.. en als het zo is, zou dat een prijzige reparatie zijn?

    Gr.
    MG TF LE80 zwart
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr okt 17, 2008 9:09 pm

    Welke MG heeft een 6 bak?

    (met uitzondering van een B en C waar je met overdrive op 3 en 4, 6 versnellingen hebt?)

    Ach natuurlijk: de CVT!

    Mijn ervaring is wel dat een mat makkelijk onder het koppelingspedaal kan schuiven waardoor de auto slecht schakelt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » vr okt 17, 2008 11:01 pm

    whelmond schreefColon@Tukker: Dat vond ik ook al logischer.. maar hoe zou ik dat kunnen checken.. en als het zo is, zou dat een prijzige reparatie zijn?

    Gr.


    Ik heb een steptronic dus ik durf niet te zeggen of dit is te checken van buiten af, Ik heb wel gezien dat de bak er eenvoudig achter weg kan. De kosten zullen wel zo'n 500,- zijn. :cry:

    @Kasper De steptronic heeft geen 6 versnellingen maar is traploos met 6 geprogrammeerde stappen in de sport stand. :idea:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • joengenduvel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 68
    GeregistreerdCOLON ma sep 03, 2007 11:21 am
    WoonplaatsCOLON Wellen ,Limburg , België
    CONTACTCOLON

    door joengenduvel » za okt 18, 2008 11:54 am

    controleer het peil van de koppelingvloestof eens, heb dit recentelijk ook gehad. Vloeistof was verdwenen, na bijvullen en ontluchten is het probleem van de baan
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten