BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Pech op de snelweg!
  • Avatar gebruiker
    David-86
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON za sep 13, 2008 12:31 pm
    WoonplaatsCOLON Warmond

    Pech op de snelweg!

    door David-86 » do okt 09, 2008 8:00 pm

    Vanavond ben ik door de sleepdienst van de snelweg gehaald nadat mn F niet meer wilden starten :(
    Reed in de avondspits met zo'n 50 km ph naar huis over de snelweg, plots
    viel het gas weg terwijl de motor gewoon bleef draaien :?
    Op de vluchtstrook motor afgezet en getracht opnieuw te starten, echter
    maakt hij wel aanstalte en hoor je de startmotor maar starten doet hij niet meer :( wegenwacht gebeld en deze hebben de
    wagen naar het dichtsbijzijnde benzinepomp gebracht i.v.m.
    de gevaarlijke locatie waar ik stond, aankomend bij het benzine station stond de anwb al te wachten.
    Helaas is het niet gelukt mn wagen nog aan de praat te krijgen, ook hadden ze geen idee wat het was :?
    hebben zelfs tot twee maal toe bekeken of de benzine niet gewoon op was :?

    Wagen staat nu bij autohome in Leiderdorp waar er morgen naar gekeken wordt....
    hopelijk is het snel gevonden aangezien ik mn F als dagelijkse auto gebruik :(

    Iemand enig idee wat dit kan zijn :?:
    MGF Britisch Racing Green
    Mods: TF 160 velgen, K&N 57i, Witte pinkers, Toyo Proxes T1-R, Stoelverwarming, Xenon 10000k, Nieuwe softtop,
    Glazen windscherm, Roll hoops, TF achterlichten, Trophy koplampen, RVS koelpijpen, Black hard-top,
    Ghrome kit interieur, Ghrome aansteker, Ghrome asbak, MG pookknop met logo, MG badge T-Bar, Mini antenne
    To do: LowLarm, 52 mm ttb, Alu teller ringen, , KHSplitter
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do okt 09, 2008 9:42 pm

    - Benzinepomp ? Hoor je deze nog zoomen alvorens te starten ?
    - Eén of andere sensor (T4 brengt uitsluitsel)
    - Electrisch probleem ? Hoeveel volt had je nog op de batterij ? Misschien heeft de alternator de geest gegeven en werd de batterij niet meer bijgeladen. Geen lichtje gezien in dashboard ?


    allemaal vaag, maar zonder het voertuig te zien of iets te kunnen testen is het steeds moeilijk een diagnose te stellen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Pech op de snelweg!

    door Brooklands » vr okt 10, 2008 12:41 am

    David-86 schreefColonWagen staat nu bij autohome in Leiderdorp waar er morgen naar gekeken wordt....


    Helaas heb ik te weinig kennis om hier iets zinvols over te zeggen. Autohome zal de oorzaak en de oplossing wel bieden. Dit bedrijf lees je hier regelmatig met allemaal tevreden klanten voor een nette prijs.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Pech op de snelweg!

    door Carl » vr okt 10, 2008 9:04 am

    David-86 schreefColon...., plots viel het gas weg terwijl de motor gewoon bleef draaien :?
    Op de vluchtstrook motor afgezet en getracht opnieuw te starten, echter
    maakt hij wel aanstalte en hoor je de startmotor maar starten doet hij niet meer :(

    Dit lijkt op een probleem met de kabel van het gaspedaal, alleen zou de motor perfect moeten aanslaan zonder gas te geven nadien. Er is dus nog iets anders aan de hand. Meest voor de hand liggend is inderdaad een brandstoftekort. BVB een verstopte filter of defekte pomp zoals Bruno al aangaf. Essentieel voor de redenering hier op het forum is het geluid en het gevoel tijdens de fase dat de motor nog bleef draaien op weg naar de pechstrook. als die inderdaad perfect normaal zonder haperen of toerentalschommelingen bleef draaien in vrijloop is er iets heel vreemds aan de hand, het moet dan bijna zeker de kabel zijn omdat een elektrische storing nagenoeg uitgesloten kan worden van de oorzaak van totaal geen reaktie op het gaspedaal. De overbrenging is immers louter mechanisch. Stel dat er te weinig benzine ingespoten wordt voor een hoger toerental dan vrijloop dan zou het indrukken van het gaspedaal op zijn minst een ander geluid moeten opgeleverd hebben gezien het openen van de luchtklep en de serieuze verarming van het mengsel. Normaal gezien valt een motor dan zelfs ogenblikkelijk stil. Ik zou ogenblikkelijk de werking van de gasklep nagaan, inclusief de sensor op de gasklep.
    De dealer zal de fout wel snel kunnen localiseren.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    David-86
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON za sep 13, 2008 12:31 pm
    WoonplaatsCOLON Warmond

    opgelost

    door David-86 » vr okt 10, 2008 3:42 pm

    Zojuist een telefoontje van de garage gehad dat hij weer klaar staat :D
    Niks aan de hand, een kabelbreuk...binnen een uur was hij gemaakt!
    Zo dus snel maar weer ophalen :D
    MGF Britisch Racing Green
    Mods: TF 160 velgen, K&N 57i, Witte pinkers, Toyo Proxes T1-R, Stoelverwarming, Xenon 10000k, Nieuwe softtop,
    Glazen windscherm, Roll hoops, TF achterlichten, Trophy koplampen, RVS koelpijpen, Black hard-top,
    Ghrome kit interieur, Ghrome aansteker, Ghrome asbak, MG pookknop met logo, MG badge T-Bar, Mini antenne
    To do: LowLarm, 52 mm ttb, Alu teller ringen, , KHSplitter
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr okt 10, 2008 3:47 pm

    gelukkig, dat zijn toch altijd maar weer de prettige reparaties...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Guido77
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON wo feb 14, 2007 1:23 pm
    WoonplaatsCOLON Delft (Nederland)
    CONTACTCOLON

    Re: Pech op de snelweg!

    door Guido77 » vr okt 17, 2008 7:59 am

    Brooklands schreefColonHelaas heb ik te weinig kennis om hier iets zinvols over te zeggen.
    :D
    Brooklands schreefColonAutohome zal de oorzaak en de oplossing wel bieden. Dit bedrijf lees je hier regelmatig met allemaal tevreden klanten voor een nette prijs.

    Heb jij aandelen Autohome? Ik betrap je wel erg vaak op reclame... :roll: Maar ben er zelf ook erg tevreden over, eind oktober gaat mijn Fje ook weer even naar ze toe!
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Pech op de snelweg!

    door Brooklands » vr okt 17, 2008 9:39 am

    Guido77 schreefColonHeb jij aandelen Autohome? Ik betrap je wel erg vaak op reclame... :roll: Maar ben er zelf ook erg tevreden over, eind oktober gaat mijn Fje ook weer even naar ze toe!


    Ik heb geen aandelen, sterker nog ik ben daar zelfs geen klant. Maar wat ik hier lees is dat de reparatieprijzen onder het gemiddelde liggen en ik lees nooit dat iemand ontevreden is over de service.
  • Guido77
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON wo feb 14, 2007 1:23 pm
    WoonplaatsCOLON Delft (Nederland)
    CONTACTCOLON

    Re: Pech op de snelweg!

    door Guido77 » vr okt 17, 2008 9:53 am

    Brooklands schreefColonIk heb geen aandelen, sterker nog ik ben daar zelfs geen klant.

    Ah je werkt daar? ;-)
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten