BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Powerflex set een beetje makkelijk er in te zetten.
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

Powerflex set een beetje makkelijk er in te zetten.

door RemcovanKuilenburg » za sep 27, 2008 12:52 pm

Aangezien de naar links trek problemen van mijn auto door de achter rubbers komt die op zijn. Is het een moeilijke klus om dit te vervangen voor powerflex?? Ik ga de hele auto doen aangezien ik een setje kan bestellen op ebay voor nog geen 380 euro. COMPLETE SET!!!. En ik moet toch nog een keer de remklauwen achter vervangen dus kan ik het mooi combineren.

Remco

Edit. Rubbers kosten 330 euro inclusief verzenden op ebay. Ik heb ze nog nergens gevonden voor de gehele set met deze prijs. Importeur nederland 400 nog iets euro. Dus dit is een koopje.
    Laatst bijgewerkt door 1 op RemcovanKuilenburg, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

Re: Powerflex set een beetje makkelijk er in te zetten.

door Striker » za sep 27, 2008 1:23 pm

remcovankuilenburg schreefColonaangezien ik een setje kan bestellen op ebay voor nog geen 380 euro. COMPLETE SET!!!

Je doet alsof dat een koopje is voor een paar rubbertjes :shock:.
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » za sep 27, 2008 4:16 pm

Zorg wel dat je een originele set krijgt, er is namaakt in de handel. dit is vaak slecht afgewerkt met luchtbelletjes en zo......

Pfff.... moeilijk of makkelijk, tja wat is moeilijk.

Makkelijker begint met goed gereedschap, in dit geval dus ook een pers(je), verder is het heel makkelijk als de auto op een brug hangt.

Tja en dan is het wat boutjes losmaken rubber eruit persen, vet aan de binnenzijde smeren, Powerflex erop (met de hand of licht met de pers) en de boel weer vastzetten.

(alleen de stangen die aan de voorzijde van de body zitten zijn wat moeilijker los te krijgen en te bevestigen daar deze een beetje ver weg zitten)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » za sep 27, 2008 4:54 pm

achteraan is te doen, voor iemand die een beetje handig is, met het juiste gereedschap. Vooraan moet het subframe er onderuit en dus ook de stuurstang uit elkaar, heel wat moeilijker dus, en bijna onmogelijk zonder brug of put.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » za sep 27, 2008 5:04 pm

Bruno schreefColonachteraan is te doen, voor iemand die een beetje handig is, met het juiste gereedschap. Vooraan moet het subframe er onderuit en dus ook de stuurstang uit elkaar, heel wat moeilijker dus, en bijna onmogelijk zonder brug of put.

? ? ? ?

Voor gaat het om de droplinks (eventueel, heb ik niet gedaan), de stabilisator stang en de (voor en achter)rubbers in de onderste ligger van het sub frame, Een brug is zeker wel makkelijk, bij mijn mod was het sub frame er onderuit, maar ik ben er niet van overtuigd dat het subframe er volledig onderuit moet.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb zo geen plaatje van de voorste rubbers.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

door Edgecrusher » za sep 27, 2008 7:46 pm

subframe moet er niet geheel onderuit, maar wel genoeg laten zaken om de bout van de draagarm te kunnen verwijderen.
    Stuurstang loshalen is zo gebeurd. verder de bumper eraf, zodat je de voorzijde van het subframe los kunt halen. als alles los is kun je het frame genoeg laten zakken. (d.m.v. een krik bijvoorbeeld) dan kun je draagarmen loshalen.

Heb vorige week een draagarm vervangen, jammer genoeg geen brug in de garage, maar met wat steuntjes en 2x krik is het ook gelukt.
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » za sep 27, 2008 10:05 pm

T'is inderdaad om de bouten van de draagarmen los te kunnen halen dat het subframe moet zakken, wat ik dus bedoelde met er onderuit, niet helemaal uiteraard, maar wel los, zoals Edgecrusher aangaf. Geen klein werk in ieder geval. zonder brug en of put zeer moeilijk, maar uiteraard kan alles, maar hoe en hoe lang is dan de vraag.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1