BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
vreemd probleem versnelling
  • JK1985
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 24
    GeregistreerdCOLON ma sep 01, 2008 2:03 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen, Overijssel

    vreemd probleem versnelling

    door JK1985 » do sep 18, 2008 10:59 am

    Ik heb het volgende probleem.
    De auto wil niet goed in de versnelling. Als ik de auto start en deze staat in zijn vrij dan wil
    hij onmogelijk in de versnelling (ik heb hem nog niet geforceerd). Als ik de auto uitzet, kan ik
    in elke versnelling komen zonder problemen.

    Als ik de versnelling in zijn 1 zet, en ik start de auto kan ik er prima mee rijden (geen vreemde
    geluiden) het enige waar hij dan last van heeft is dat hij lastig in zijn 1e of 2e versnelling gaat
    overige versnellingen werken perfect.

    Ook is het veelal als ik de auto stilzet dat hij in geen van de versnellingen wil, een aantal keer
    de koppeling op laten komen verhelpt het ook niet. even wachten en dan valt hij vaak wel netjes
    in de versnelling.

    Het wil ook nog wel eens voorkomen dat hij prima in de versnelling gaat.

    Ik heb het een en ander gecontroleerd;
    Koppelings vloeistof is voldoende aanwezig
    Koppeling onluchten
    slave cylinder werkt perfect (gaat netjes uit en in)
    arm wat de bak in gaat ingevet

    Iemand enig idee wat er mis kan zijn?
    MG TF 135, 11 spoke anniversary velgen, Toyo T1-R.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » do sep 18, 2008 2:01 pm

    Zoals je ook in de andere topics leest komt dit probleem denk ik uit de bak. Doordat de eerste en de tweede het meeste snelheids verschil hebben met het toerental heb je daar ook de meeste kans dat de tandwielen niet op de juiste plaats staan. Ik heb vroeger dit probleem met een oudere auto gehad omdat daar geen syncroon ringen in zaten. Ik zette altijd de pook tegen de versnelling en liet dan rustig de koppeling op komen tot dat hij erin klikt.
    Overigens is dit bij motor rijden met door schakelen ook het geval. versnelling pook tegen versnelling ontkoppelen. klak, en weer koppelen. :lol:

    Ik denk dat dit gewoon door een revisie of misschien nieuwe olie is te verhelpen.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • JK1985
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 24
    GeregistreerdCOLON ma sep 01, 2008 2:03 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen, Overijssel

    door JK1985 » do sep 18, 2008 2:55 pm

    Als het probleem in de bak zou zitten, is het dan niet zo dat dit probleem ook voor moet komen als de auto uit staat?, als de auto uit staat schakelt de auto zonder problemen.

    de olie van de bak heb ik vervangen, heeft geen invloed gehad op het probleem.
    MG TF 135, 11 spoke anniversary velgen, Toyo T1-R.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » do sep 18, 2008 5:42 pm

    Maar als de motor loopt dan zou hij iets kunnen doen met die synchroon ringen wat niet spoort.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » do sep 18, 2008 6:46 pm

    De synchroon ringen zorgen ervoor dat de tandwielen op de juiste plaats stil staan. Als de motor stil staat zijn er geen krachten op de tandwielen en schiet deze altijd op de juiste stand en voel je niet dat hij verkeerd staat.

    Ik zou als eerste de olie verversen en dan kijken wat hij doet. :idea:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • JK1985
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 24
    GeregistreerdCOLON ma sep 01, 2008 2:03 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen, Overijssel

    door JK1985 » vr sep 19, 2008 1:15 pm

    Sinds gisteravond schakelt hij weer perfect! dus ik wacht het nog maar even af.
    MG TF 135, 11 spoke anniversary velgen, Toyo T1-R.
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten