BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Burnout MGF niet mogelijk? Topsnelheid ori MGF + K&n Tun
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Burnout MGF niet mogelijk? Topsnelheid ori MGF + K&n Tun

    door Ian » zo sep 14, 2008 12:43 pm

    Ik was de andere dag vrij nerveus aan het wachten toen een oud bomma constant stil viel aan de lichten. Na de zesde keer was ik het beu, dus volle gas! Maar er gebeurde iets dat ik compleet niet verwachtte. Alles gaf ik maar de auto maakte heel veel lawaai maar geraakte precies niet vooruit? Wat gebeurde er juist nu?

    Ook, wat is de topsnelheid van een ori MGF (mk1), ik schat rond de 193 km/h maar wat is de topsnelheid van een mk1 met bevoorbeeld een k&n filter erop of met een 52valve erop.. enz?

    De redenen dat ik dit vraag was, ik reeed op de grote baan en ik zag een andere mgf man (rond de 41, donkerblauwe mgf) en daagde me uit. Samen reden we door, aangezien er niemand op de baan was, en geen flitspalen en het was heel laat. En hij kon altijd veel sneller doortrekken dan mij en mijn top lag inderdaad ergens rond de snelheid dat het boekje aangaf, terwijl hij precies nog door kon geven.

    Dus daarom vraag ik, doet deze tuning echt zoveel verschil?
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » zo sep 14, 2008 1:06 pm

    Vrijdag ben ik nog op de Duitse autobahn geweest en heb ik 210 op de teller geraakt. Ik heb ook al een keer 220 op de teller gereden, maar toen zat de hardtop erop. Beide keren had ik al een K&N, 52TTB en Milltek.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo sep 14, 2008 1:10 pm

    Ik heb je posting wel 2 maal moeten doorlezen, eer ik doorhad wat het probleem was. Probeer je volgende maal je vraag wat duidelijker te formuleren (leestekens etc. ?), dat leest toch eens zo prettig :wink:
    Wat je "probleem" betreft, zou ik gaan denken in de richting van een slippende koppeling. T'is een niet vaak voorkomend probleem op een F/TF, maar de symptomen die je aanhaalt, doen me toch in die richting denken.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » zo sep 14, 2008 1:55 pm

    Ik moet zeggen dat er behoorlijk veel scheelt aan een mgf..

    Slippende koppeling, lekkende ramen, vitessenbak die begint te falen als je achteruit wilt rijden, enz...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo sep 14, 2008 3:04 pm

    - Lekkende ramen zijn eenmaal eens goed onderhanden te nemen, en het probleem is opgelost, kwestie van juist afstellen van de ramen en eventueel rubbers te vervangen. Dit probleem komt trouwens bij bijna alle cabrio's voor en is dus niks typisch MG. Alles verslijt, je MG is immers niet meer nieuw.
    - Slecht schakelen/slippende koppeling? : Misschien heeft het ene probleem wel te maken met het andere probleem. Slippende koppelingen ontstaan in ieder geval door een verkeerde rijstijl (voetje op koppelingspedaal). Misschien had de vorige eigenaar deze slechte gewoonte.

    In ieder geval, en nogmaals, een MG is niet slechter dan een andere auto, maar hou er rekening mee, dat de wagen waar je mee rijdt uiteraard niet nieuw meer is. T'is kwestie van problemen direkt aan te pakken en het niet op een beloop te laten, of je hebt in "no time" een wagen vol met problemen, die je zelf katalogeert als wrak. Door de problemen direkt aan te pakken blijft je wagen in topconditie.
    Van mijn f kan ik in ieder geval zeggen dat er niks mis mee is, zoals de meeste F'jes hier.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » zo sep 14, 2008 3:32 pm

    Aan elke auto scheelt wel es iets....
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    Re: Burnout MGF niet mogelijk? Topsnelheid ori MGF + K&n

    door Edgecrusher » zo sep 14, 2008 3:49 pm

    Ian schreefColonOok, wat is de topsnelheid van een ori MGF (mk1), ik schat rond de 193 km/h maar wat is de topsnelheid van een mk1 met bevoorbeeld een k&n filter erop of met een 52valve erop.. enz?


    220 op de teller vorige week.
    Ook al een keer 202 op de GPS gehad.
    (wel gewoon met de softtop dicht :lol: )

    Ps met blueflame eindemper en demper als catvervanger.
    Verder vvc inlaat met std. 48mm gasklep en Green CAI.
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    door Ian » zo sep 14, 2008 5:46 pm

    Lekkende ramen zijn eenmaal eens goed onderhanden te nemen, en het probleem is opgelost, kwestie van juist afstellen van de ramen en eventueel rubbers te vervangen. Dit probleem komt trouwens bij bijna alle cabrio's voor en is dus niks typisch MG. Alles verslijt, je MG is immers niet meer nieuw.
    - Slecht schakelen/slippende koppeling? : Misschien heeft het ene probleem wel te maken met het andere probleem. Slippende koppelingen ontstaan in ieder geval door een verkeerde rijstijl (voetje op koppelingspedaal). Misschien had de vorige eigenaar deze slechte gewoonte.

    In ieder geval, en nogmaals, een MG is niet slechter dan een andere auto, maar hou er rekening mee, dat de wagen waar je mee rijdt uiteraard niet nieuw meer is. T'is kwestie van problemen direkt aan te pakken en het niet op een beloop te laten, of je hebt in "no time" een wagen vol met problemen, die je zelf katalogeert als wrak. Door de problemen direkt aan te pakken blijft je wagen in topconditie.
    Van mijn f kan ik in ieder geval zeggen dat er niks mis mee is, zoals de meeste F'jes hier.


    k'luister teveel naar jeremy clarkson wss. De vorige eigenaar had inderdaad wel een aparte rijstijl. Trok precies altijd door wanneer ie koud stond enz.
  • piensken007
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 111
    GeregistreerdCOLON do sep 25, 2008 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON kerksken (oost vlaanderen)
    CONTACTCOLON

    door piensken007 » di sep 30, 2008 3:16 pm

    Ian schreefColon
    Lekkende ramen zijn eenmaal eens goed onderhanden te nemen, en het probleem is opgelost, kwestie van juist afstellen van de ramen en eventueel rubbers te vervangen. Dit probleem komt trouwens bij bijna alle cabrio's voor en is dus niks typisch MG. Alles verslijt, je MG is immers niet meer nieuw.
    - Slecht schakelen/slippende koppeling? : Misschien heeft het ene probleem wel te maken met het andere probleem. Slippende koppelingen ontstaan in ieder geval door een verkeerde rijstijl (voetje op koppelingspedaal). Misschien had de vorige eigenaar deze slechte gewoonte.

    In ieder geval, en nogmaals, een MG is niet slechter dan een andere auto, maar hou er rekening mee, dat de wagen waar je mee rijdt uiteraard niet nieuw meer is. T'is kwestie van problemen direkt aan te pakken en het niet op een beloop te laten, of je hebt in "no time" een wagen vol met problemen, die je zelf katalogeert als wrak. Door de problemen direkt aan te pakken blijft je wagen in topconditie.
    Van mijn f kan ik in ieder geval zeggen dat er niks mis mee is, zoals de meeste F'jes hier.


    k'luister teveel naar jeremy clarkson wss. De vorige eigenaar had inderdaad wel een aparte rijstijl. Trok precies altijd door wanneer ie koud stond enz.
    +

    motor kapot gereden :p hopelijk niet te... anders moet je motor reviseren. had dit voor met m'n moto :p
    Night blue Mg f 2000
    to do: waterpomp, k&n 57i, luchtklep
    done: windscherm
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten