BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Michelin Pilot sport
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    Michelin Pilot sport

    door mpmgf » vr nov 19, 2004 9:15 am

    Wie heeft er ervaring met michelin pilot sport onder zijn of haar MGF, heb nu een adresje waar de banden 15 inch rondom op 245 euro komen, is niet duur voor pilot sport, 195/50/15 voor en achter 205/50/15 rij nu op de Toyo proxes T-1S, zelfde prijs ongeveer maar ik vind dat de band best snel slijt.

    Grtz M
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » vr nov 19, 2004 9:33 am

    Toyo's slijten inderdaad wat sneller, maar een deel kan komen door de niet juiste uitlijning waar je het over hebt in je andere thread.

    Johan
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » vr nov 19, 2004 11:30 am

    Weliswaar niet onder een F, maar onder een Rover 200 Vi:
    hiervoor heb ik Michelin Pilot Sport gehad (205/45/17"), redelijke grip en behoorlijk slijtvast. Nu heb ik Toyo Proxes T-1S (205/40/17"), de grip van de Toyo is vele malen beter (bij nat wegdek wat minder) dan de Michelins, maar ze slijten ook een stuk sneller. Het grootste voordeel was in mijn geval het prijsverschil: de Toyo's waren 3x zo goedkoop als de Michelins, dus dan is de keuze snel gemaakt.
    Wanneer ze dezelfde prijs zijn, dan wordt 't een lastiger verhaal.

    BTW 245 is wel spotgoedkoop, normaal ben je voor één Michelin in 205/50/15" als zo'n 140 euro kwijt.
    Afbeelding
  • Gast

    door Gast » vr nov 19, 2004 2:37 pm

    195-50-15Y €87 PER ST INC
    205-50-15W €127 PER ST INC
    UITLIJNEN € 37 INC

    DUS SPOTGOEDKOOP ZIJN HET WEL ECHTEN??? :lol: :lol:
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » vr nov 19, 2004 5:31 pm

    Of het echte zijn? Tja is moeilijk te zien denk ik, ik denk van wel, is een prijs van een groothandel, hier kopen wij via de zaak duizenden banden per jaar in, dus krijg een fikse korting maar ze komen wel uit duitsland geloof ik.

    Grtz M
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo nov 28, 2004 2:48 pm

    Ik heb in het voorjaar 2 Pilot Sport banden achterop laten leggen. Na en paar slippartijen en bijna ongelukken met de 1e orginele levensgevaarlijke Good##!!@#3 banden ben ik snel overgestapt op Michelin. Voor liggen oudere pilots welke ik ook achter heb gebruikt.

    Mijn ervaring is dat over het algemeen de Michelins, relatief lange levensduur hebben, goed comfort geven, en een behoorlijke grip, ook op nate wegen.

    Voor het bedrag wat je noemt had ik 2 achterbanden, alle op orginele '96 VVC velg dus 15" 195 en 205.

    Iedere keer als ik op een treffen een F zie staan kijk ik even naar de banden die iedereen gebruikt, mij valt op dat bijna niemand Michelins gebruikt. Misschien ben ik wel een tevreden MGF rijder maar stellen andere hogere eisen aan de wegligging, en hebben zij een sportievere rijstlijl. mijn banden gaan ca 30.000 km (3 jaar) mee.

    Overigens zijn er MG dealers de voor de latere modellen (TF) zeer strikt allen Goodyear adviseren.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo nov 28, 2004 11:20 pm

    Ik kan zeggen dat ik zeer tevreden ben van mijn goodyear eagle F1 GD3. Deze staan bij mij vooraan gemonteerd. Echt, ik vind ze super, en rij echt wel niet stil ! :wink:
    Achteraan heb ik Dunlop sp sport 9000 liggen. Deze zijn ook zeer goed, echter moeten ze eerst een paar duizend kilometer ingereden worden, eer je er de limieten met kan aftasten.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » ma nov 29, 2004 10:06 pm

    Dunlop, Goodyear en Michelin zitten qua wegligging ongeveer hetzelfde. Ik denk dat de Michelin ietsje meer kilometers gaat doen omdat de schouders van de Dunlop SP9000 en Goodyear GDS3 iets zwakker zijn tegenover de Michelin. Michelin is geen goedkope band maar dit terzijde denk ik dat ieder zijn band moet steken waar hij zich goed bij voelt. En geloof me, ik heb ze getest. :lol: :lol:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di nov 30, 2004 12:42 am

    Bridgestone, bridgestone, bridgestone !!!!

    ... 'k weet het... we moeten nog langskomen zjagoewar.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » di nov 30, 2004 9:25 am

    ja ja die ook :lol: :lol:
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten