Onenigheid met garage over roest op kofferklep
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

Onenigheid met garage over roest op kofferklep

door MGF » do aug 07, 2008 1:44 pm

M'n vader zit met het volgende probleem:

In 2006 is de MGF compleet overgespoten. Minder dan een jaar na dato begon de kofferklep te roesten op de lasnaad tussen het liggende deel en het staande deel van de kofferklep. Onze mening hierover:

- Het mag niet zo zijn dat een kofferklep die amper een jaar geleden gespoten is gaat roesten. Ook al komt de roest van binnen uit, dan nog is het zeer vreemd dat binnen een jaar een plek te zien is. Wij vinden dat de garage en/of spuiter ons tegemoed moeten komen bij het laten wegwerken van de roest.

We zijn er destijds mee terug geweest en het verhaal van Niestcar was:

- De roest is niet tegen te houden, het is een kritisch punt en meer MGF's hebben er last van. De spuiter kon de roest destijds niet gezien hebben, want de roest zou ''in'' de naad zitten en later naar buiten gekomen zijn. De plek zou niet veel groter worden. Wij zijn niet bereid om de roest weg te halen en het stuk te spuiten op onze kosten.

We zijn inmiddels een jaar verder en de plek is groter aan het worden. We hebben het probleem nogmaals aan de garage voorgelegd, maar nog steeds blijven ze bij hun oude standpunt.

Wat is jullie mening hierover?
    Laatst bijgewerkt door 2 op MGF, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

Re: Problemen met garage over roest op de kofferklep.

door Brooklands » do aug 07, 2008 2:06 pm

MGF schreefColonWat is jullie mening hierover?

Ik denk niet dat een MGF en/of de achterklep roestgevoeliger is dan de gemiddelde auto. Focwa schadeherstelbedrijven geven gewoon vier jaar carroseriegarantie. Ik ben van mening dat de voorbehandeling niet correct is uitgevoerd en dat de spuiter de klep gewoon opnieuw moet spuiten. Doen ze het spuitwerk zelf of laten ze dit doen door een spuiterij?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do aug 07, 2008 2:51 pm

Ik ben het volkomen met Ad eens,

Is de garage aangesloten bij de Bovag? ik zou daar dezelfde vraag eens stellen..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » do aug 07, 2008 3:05 pm

Bruce schreefColonIs de garage aangesloten bij de Bovag?

Ik heb even gekeken op de website van Niestcar en heb de indruk dat ze het spuitwerk uitbesteden. Dan rest nog de vraag of dit bij een erkend bedrijf is. Misschien beter gelijk aan dit bedrijf het probleem voorleggen.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do aug 07, 2008 3:38 pm

Heb je de garage betaald voor het spuitwerk? dan zijn zij ook verantwoordelijk voor de schade, het is hun keus om werk uit te besteden.

Als je de spuiter hebt betaald voor het spuiten dan heeft het niet zo veel met de garage te maken...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » do aug 07, 2008 4:10 pm

heb hetzelfde euvel. (niet het probleem met de spuiter, maar roest in de lasnaad)

Lig er nu niet zo van wakker, daar ik toch een TF-klep ga monteren :twisted:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr aug 08, 2008 11:51 am

Nadien gespoten delen zijn uiteraard nooit zo goed beschermd tegen de tand des tijds, dan delen die in een bad zijn gegaan, maar veel hangt bij spuitwerk achteraf, inderdaad af van de kwaliteit van gebruikte materialen en de nauwkeurigheid van het werk. Een goede schadeherstelling mag in principe dus ook niet roesten. Mijn F'je heeft al dikwijls bij mijn zwager in de spuitcabine gestaan, en nergens heb ik ook maar één tikkletje roest. Daarenboven is een F is zeker niet gekend om zijn roestprobleempjes zoals bv. een Mini.
    De uitleg van de garage slaat dus op niks: Er zijn geen roetsproblemen !
    Normaal heb je garantie op spuitwerk en moet het dus probleemloos opgelost kunnen worden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » vr aug 08, 2008 11:56 am

Bruno schreefColonNormaal heb je garantie op spuitwerk en moet het dus probleemloos opgelost kunnen worden.

Niets aan toe te voegen. Probleemloos is naar mijn mening Kostenloos
    Laatst bijgewerkt door 1 op Brooklands, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » vr aug 08, 2008 12:02 pm

Brooklands schreefColon
    Bruno schreefColonNormaal heb je garantie op spuitwerk en moet het dus probleemloos opgelost kunnen worden.

Niet aan toe te voegen. Probleemloos is naar mijn mening Kostenloos

volkomen mee eens, maar de garage dus niet...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr aug 08, 2008 12:03 pm

klopt !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » vr aug 08, 2008 12:05 pm

Peter V6,

Het is echt wel eens tijd voor een andere garage, eentje die wel weet wat garantie, en service is..

Autohome Aplhen (waar ik heen ga) zijn verhuisd naar Leiderdorp, dat is voor jullie ongeveer een 1/2 uur rijden.

Ik beloof je dat ze daar wel goed voor je zullen zorgen..
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » vr aug 08, 2008 11:17 pm

Bruce schreefColonIk beloof je dat ze daar wel goed voor je zullen zorgen..

Die belofte mag je mij wel eens nader verklaren. :!:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » za aug 09, 2008 6:36 am

Brooklands schreefColon
    Bruce schreefColonIk beloof je dat ze daar wel goed voor je zullen zorgen..

Die belofte mag je mij wel eens nader verklaren. :!:

Ik kom er nu al 3 jaar en ben zeer tevreden, meerdere leden van dit forum komen er en er is nog nooit een negatief woord gezegd. Belofte is misschien een beetje een sterk woord, maar ik weet zeken dat eerder door Jarno omschreven problemen\meningsverschillen daar niet zullen voorkomen.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » za aug 09, 2008 9:38 am

En jouw commissie...... is......? ......... :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » za aug 09, 2008 10:17 am

Demor schreefColonEn jouw commissie...... is......? ......... :wink:

:oops: klein..