Een aantal van jullie hebben m'n verhaal gehoord over de aanschaf van nieuwe wielen+banden. De laatste status was dat ik zat te wachten op 'n nieuwe set bouten ter bevestiging.
Dit levert een berg problemen op, en ik ben benieuwd naar jullie mening. Let op: de auto is indertijd geleverd met niet-originele 15" rover-100 wielen, in plaats van 16" cupvelgen. Deze laatste probeer ik er nu op te krijgen.
Mijn garage komt nu met het volgende verhaal (verbeter me gerust, ik ben niet extreem technisch en kan fouten maken
- Origineel zit in de wielnaaf een gekarteld gat, met daarin een draadeind.
- Hierin gaat, van de binnenkant van de naaf gezien, een bout. Deze steekt naar buiten.
- Over de (in totaal 4) uitstekende bouten wordt het wiel geschoven
- Deze wordt bevestigd met een viertal moeren.
Wat nu, vrij vertaald naar de garagist, is gebeurd:
- Draadeind weggetikt uit wielnaaf
- Schroefdraad direct in naaf gefabriceerd
- Wiel tegen naaf houden, en:
- Van buitenaf een 4tal bouten direct in de naaf geschroefd, het wiel bevestigend.
Logischerwijs levert dit problemen op met de montage van m'n 16" wielen, aangezien deze langere bouten zouden behoeven. Ik wil liever niet stilstaan bij eventuele andere nadelige gevolgen
Ik vraag me nu af in hoeverre dit kan, en wat de beste oplossing zou zijn. Naar mijn mening zou ik de wielnaven moeten vervangen, en e.e.a. gewoon weer maken zoals het hoort. Ook wil ik hiermee terug naar de aankoopgarage.
Voordat ik dit doe wil ik graag weten hoe jullie hierover denken. Kan dit allemaal kloppen? Wat voor acties adviseren jullie?
Heb ik (dit hoop ik) ergens iets vreselijk over het hoofd gezien, en is dit normaal?

