Afstandsbediening centrale deurvergrendeling defect?
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

Afstandsbediening centrale deurvergrendeling defect?

door Superboer » zo jul 06, 2008 8:37 pm

Als ik mijn F wil openen of afsluiten met behulp van de afstandsbediening, dan moet ik soms wel een keer of 10 op het knopje drukken voordat de auto geopend of gesloten wordt (ik sta dan ongeveer een halve meter naast het portier).

Is dit een kwestie van (bijna) lege knoopcel in de afstandsbediening of zou er wat anders aan de hand kunnen zijn?

Ben er ook nog niet precies achter waar ik de afstandsbediening het beste op kan richten.
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

door Nem58 » zo jul 06, 2008 9:10 pm

Mijn gok: gewoon een legen batterij.

Ik heb er altijd één in de auto liggen (kofferbak ;)) Aangezien het een rot klusje om je auto met de sleutel te starten.. als de startonderbreker er nog op zit.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    MG'sCOLON MGF 1999

door Superboer » zo jul 06, 2008 9:18 pm

Nem58 schreefColonAangezien het een rot klusje om je auto met de sleutel te starten.. als de startonderbreker er nog op zit.

Maar als je de auto opent met de sleutel in het portierslot, dan is de startonderbreker toch ook uitgeschakeld (net zoals het alarm)?
    Omdat de afstandsbediening niet goed werkt open ik de auto nu meestal met de sleutel in het portierslot en kan de auto vervolgens gewoon starten.

Waarom vind je trouwens het starten met de sleutel een rotklus?
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

Re: Afstandsbediening centrale deurvergrendeling defect?

door Brooklands » zo jul 06, 2008 9:32 pm

Superboer schreefColonIs dit een kwestie van (bijna) lege knoopcel in de afstandsbediening of zou er wat anders aan de hand kunnen zijn?

Heb je geen tweede afstandsbediening? Dan kun je even vergelijken.
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    MG'sCOLON MGF 1999

Re: Afstandsbediening centrale deurvergrendeling defect?

door Superboer » zo jul 06, 2008 9:35 pm

Brooklands schreefColonHeb je geen tweede afstandsbediening? Dan kun je even vergelijken.

Heb ik, maar die doet het niet beter.
    Het zou dus kunnen zijn dat de garagehouder voor aflevering (eergisteren) de batterijtjes niet heeft vervangen?
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » zo jul 06, 2008 10:09 pm

Het bereik van de F is redelijk beperkt, op de site van dieter kun je vinden hoe je het bereik kan vergroten.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    MG'sCOLON MGF 1999

door Superboer » zo jul 06, 2008 10:20 pm

Zit net het instructieboekje nog eens door te spitten om er achter te komen hoe je de batterijtjes in de zender moet wisselen, lees ik dat het van groot belang is om de "sleuteltoegangscode" van je F op een veilige plaats te bewaren.
    Ik heb echter geen idee wat de code van mijn auto is. Is hier op de één of andere manier nog achter te komen?

Ik ga morgen meteen nieuwe batterijtjes kopen.
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

door Johan » zo jul 06, 2008 10:49 pm

De sleutel toegangscode is een code om met de sleutel de startonderbreker toch te kunnen starten.

Het is een soort pincode, zeg maar 9201 of zo. Dan draai je de sleutelk in het slot, zeg maar 9 keer naar links, 1o keer naar rechts( O is 10 keer) en zo voort.

Probeer bij een oud dealer aan die code te komen, deze moet te vinden zijn
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma jul 07, 2008 12:07 am

het wil ook nog wel eens schelen, waar je staat. bij mij werkt de afstandbediening het best als ik hem juist achter het achterruitje houd.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma jul 07, 2008 6:32 am

kan je de afstandbediening niet ook met de T4 inregelen? of heb je daar alsnog de code voor nodig?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    MG'sCOLON MGF 1999

door Superboer » ma jul 07, 2008 7:51 am

Remieme schreefColonhet wil ook nog wel eens schelen, waar je staat. bij mij werkt de afstandbediening het best als ik hem juist achter het achterruitje houd.

Maar hoe vaak moet jij dan op je afstandsbediening drukken voordat de auto ontgrendeld wordt?
    Zoekend naar de juiste positie moet ik altijd tussen de 4 en 12 keer of zo drukken voordat het raak is.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma jul 07, 2008 8:18 am

als ik tot ongeveer 2 meter van de auto sta doet hij het eigenlijk bijna alijtd de eerste keer, soms moet ik een tweede keer drukken..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » ma jul 07, 2008 11:53 am

Demor schreefColonHet bereik van de F is redelijk beperkt, op de site van dieter kun je vinden hoe je het bereik kan vergroten.

Bruce schreefColonals ik tot ongeveer 2 meter van de auto sta doet hij het eigenlijk bijna alijtd de eerste keer, soms moet ik een tweede keer drukken..

Graag meer info, ik vindt het niet op de site en het bereik is idd soms te beperkt. Ik moet mijn AB tegen de raam duwen en dan pas werkt ze. Op een meter afstand gaat het nooit. Ik heb drie doosjes en ze hebben het alle drie, dus het ligt zeker aan de ontvanger. De keren dat ik de deuren open krijg in 1 keer zijn eerder zeldzaam. Komt waarschijnlijk omdat mijn dagelijkse auto me verwend met een bereik van zeker 7 meter.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    MG'sCOLON MGF 1999

door Superboer » ma jul 07, 2008 12:36 pm

Is het niet mogelijk om de ontvangst van de receiver op één of andere manier te verbeteren?
    Nieuwe batterijen plaatsen in de afstandsbediening?
    Laatst bijgewerkt door 1 op Superboer, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » ma jul 07, 2008 12:55 pm

Nieuwe batterij zal natuurlijk ook helpen, maar ook het verplaatsen van de ontvangst antenne. Ik zal even snuffelen op Dieter's site.

Ik kan het even niet vinden, maar ergens onder de middenconsole, je kunt er bij via de dreihoeken aan de zijkant, zit de ontvangst antenne van de afstandsbediening, normaal is deze opgerolt maar als je hem afrolt richting de zijkant van de auto wordt de ontvangst aanzienlijk beter. Hij is geel trouwens.
    Laatst bijgewerkt door 2 op Demor, in totaal 0 keer bewerkt.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.