hoe openen jullie je kap
  • r.marcks

    hoe openen jullie je kap

    door r.marcks » zo nov 14, 2004 4:18 pm

    Beste MG rijders,

    ik ben net hier, heb een MG tf 135 gekocht maar moet eeuwen wachten op een cov (certificaat van overeenkomst). Dit heb ik nodig om in te voeren. Maar goed, ik heb dus alle tijd om alles uit te proberen behalve rijden. Hoe openen jullie de kap? In het boekje staat dat je de ruit er eerst uit moet ritsen. Doen jullie dat allemaal of kan het verdere geen kwaad om de kap voorzichtig met ruit en al naar achteren te kieperen


    ben benieuwd


    Rene
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo nov 14, 2004 4:47 pm

    Welkom Rene,

    De officiële stelling is inderdaad dat het plastiek raampje dient log geritst te worden vooraleer de kap neer te leggen. Het is echter zo dat er velen een andere methode hanteren: voor korte periodes (enkele uren) het raampje niet losmaken, maar er wel voor zorgen dat het mooi buigt en geen deuken/plooien bevat. Zal de kap langer naar beneden blijven, dan zullen er al meer F/TF-ers opteren om het raampje los te zippen.

    Om krasjes en kwaliteitsverlies te voorkomen zijn er die het plastiekruitje beschermen met een reine handdoek of iets dergelijks, zodat een wat stoffige kap of de andere kant van het ruitje niet kan krassen door de druk uitgeoefend door de dichtgeplooide kap.

    Zeker ook mee te delen is dat het plastiekruitje behoorlijk broos wordt bij koudere temperaturen..... openritsen is zeker nodig bij mooie winterdagen.

    Het raampje terug dichtritsen is aanzienlijk eenvoudiger wanneer de kap nog niet volledig gesloten is.

    HTH,
    Erik

    PS. ervaar ook eens om te rijden met enkel het ruitje opengezipt, maar de kap nog dicht (klik hiervoor het achterruitje vast met de druk knopen, zodat het tijdens het rijden niet naar buiten wordt gezogen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo nov 14, 2004 5:53 pm

    100% mee eens...
    Building >200BHP K-series
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » zo nov 14, 2004 7:01 pm

    och zijn daar die drukknopjes voor :oops: :oops: :oops: zo weer wat geleerd :oops:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Geert&Katy
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 26
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 5:01 pm
    WoonplaatsCOLON Gullegem

    door Geert&Katy » ma nov 15, 2004 9:23 am

    ErikB schreefColon klik hiervoor het achterruitje vast met de druk knopen, zodat het tijdens het rijden niet naar buiten wordt gezogen.


    Aha !! die dienen daarvoor !!! Ben al 5 jaar aan het afvragen waarvoor zie drukknopen dienen, en nu hij te koop staat kom ik het te weten ! :roll:
    Ze zouden dit wel in de manual mogen zetten en zoals dat er een stukje velcro is op uit uiteinde van de rits zodat je de rits kan vastmaken aan het achterraam. Zo flappert die rits niet overal tegen als je met de kap toe maar raam open rijdt.

    Het beste is om uit te stappen als je de kap neerlaat en een milde karateslag geeft in het midden zodat die mooi in tweeën vouwt en niet kraakt.

    Welkom in de club,
    Mvg,
    Geert en Katy
    MG ZS black pearl with Body kitt + alcantara seats

    verkocht : 1999 BRG VVC
    K&N enclosed cold airbox, wood/alloy dash trim, home made lowered wood/alloy gearknob, wooden handbrake and ...

    6 shiny RVS screws in softtop latches !!
  • Gast

    door Gast » ma nov 15, 2004 1:55 pm

    Om dan toch nog even wat aan te vullen:

    tot halverwege '96 is er een ander type rits gemonteerd. deze heeft een minder grof profiel en is daardoor eerder kapot. Ik neem dus nooit (meer) de ruit los omdat er stukjes uit de rits dreigen te vallen. Mijn ruitje is nog in redelijke staat (vanaf 1996)

    Wat mij wel verwonderd is het stukje velcro in heet midden aan de bovenrand van de ruit. Waartoe dient dit?
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » ma nov 15, 2004 2:40 pm

    Ik denk om het ruitje even een stukje omhoog te houden zodat je hem gemakkelijker vast kunt ritsen?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma nov 15, 2004 10:21 pm

    Ja daar had ik nog niet aan gedacht! Nog nooit gebruikt

    Sorry vanmiddag even als gast geschreven, was op kantoor
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » ma nov 15, 2004 11:30 pm

    Zou het niet beter zijn om een glazen ruit te steken?? Is toch meteen elk probleem opgelost??
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma nov 15, 2004 11:46 pm

    Jep, maar een glazen ruitje is kein en erg duur.
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » di nov 16, 2004 12:36 am

    Die kan toch even groot zijn als de originele. Dan zit je natuurlijk wel met een fijn lijntje in het midden waar de venster plooit. Duur?? Als je met een hardtop rijdt, merk je pas hoe een groot verschil het is om met een glazen venster te rijden. En hoeveel voordelen je hebt.
    Ik wil het kwijt zijn maar ik denk dat er wel een paar wagens zo'n ruit hebben en we zouden van dat principe kunnen verdergaan.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di nov 16, 2004 12:45 am

    Even groot als het origineel zal niet echt lukken lijkt me. Lijkt me niks 2 glasplaten op elkaar te vouwen bij het openen van de kap.

    Dit is het alternatief:
    Afbeelding

    Het gerucht gaat de rondte dat in de 2005 versie van de TF ook een glazen ruitje zal gaan zitten :)
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » di nov 16, 2004 12:48 am

    Tussen de glasplaten zitten rubbertjes zodat het glas elkaar niet raakt. Dit bestaat al ofwat?? Of is het selfmade??
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di nov 16, 2004 12:48 am

    Tekoop bij Mike Satur.
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » di nov 16, 2004 12:54 am

    Enig idee van de prijs??

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten