BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
oppoetsen reflectors
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    oppoetsen reflectors

    door MGF_TV » do nov 11, 2004 6:43 pm

    Iemand ervaring met het oppoetsen van de reflectors in de koplampen? Mijn rechter koplamp ziet er doffer uit dan de linker (die het accident (ongeval voor de nederlanderS :wink: ) van de vorige eigenaar niet overleefd had). Ik ben er in geslaagd de koplamp te demonteren maar krijg de reflector niet volledig in spiegelglans. Het is een of ander dun laagje metaal dat op plastic gespoten is maar ik durf er geen product op te doen uit schrik dat ik het ga beschadigen. Heeft er iemand ervaring hiermee?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do nov 11, 2004 8:29 pm

    Bedoel je de grote reflector ? Die moet je gewoon zwart spuiten. :D De kleine reflector van het groot licht heb ik glimender gekregen dan hij was door er met een keukenrol papiertje hééél voorzichtig overheen te gaan. Je hebt zo een paar krasjes te pakken dus opgepast. Je kunt ze wellicht opnieuw laten spuiten.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » do nov 11, 2004 9:45 pm

    Ik denk dat de dimlichtreflector wordt bedoeld, deze gaat bij een flink aantal Fjes achterruit wat betreft lichtreflectie.

    Rob Bell in Engeland heeft ze opnieuw laten verchromen, met een aardig resultaat. Misschien moeten we Marten eens vragen of hij iets kan regelen. Ik denk dat de prijs van laten verchromen wel meevalt, je kan alleen niet zonder koplampen. Dus moet je een extra set hebben.

    Misschien een set uit Engeland laten komen en dan laten verchromen en uitwisselen :?:

    Johan
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do nov 11, 2004 10:11 pm

    inderdaad, het is de dimlichtreflector. Hij is bijzonder dof geworden en bij het oppoetsen is al een deel zwart aan de oppervlakte gekomen. Waar zou je dat kunnen laten verchromen? De basis is immers plastic. Zou een nieuwe reflector dan niet goedkoper uitkomen? He ooit eens een uitlaat van een BSA laten verchromen en dat was niet bepaald goedkoop!

    en ksal tgeen tweede keer zeggen :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr nov 12, 2004 12:16 am

    je kan ze niet los krijgen, zie ook deze topic :

    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=640
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr nov 12, 2004 12:27 am

    Dimlicht zit toch achter het glas dus zie je niet dat de reflector dof is ? Stadslicht zit bij het grootlicht in de zichtbare reflector ? :?

    In Oudenbos (NL) zit een industrieele spuiter die van alles in chroomachtige kleuren spuit:
    http://www.kd-services.nl

    Directe link naar de flyer die ik thuis heb liggen:
    http://www.kd-services.nl/Chrome/Content.htm
    Building >200BHP K-series
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » vr nov 12, 2004 1:45 pm

    Sander schreefColonDimlicht zit toch achter het glas dus zie je niet dat de reflector dof is ? Stadslicht zit bij het grootlicht in de zichtbare reflector ? :?

    In Oudenbos (NL) zit een industrieele spuiter die van alles in chroomachtige kleuren spuit:
    http://www.kd-services.nl

    Directe link naar de flyer die ik thuis heb liggen:
    http://www.kd-services.nl/Chrome/Content.htm


    De unit gaat uit elkaar met vier schroeven en dan kan je overal aan om hem op te poetsen, ook het glas komt los zodat je aan de dimlichtreflector kunt. Zelfs door het glas (met de unit geinstalleerd) zie je dat de linkerkant doffer is. Ik dacht dat het aan het glas lag en heb het opengehaald maar het euvel blijkt fundamenteler. Heeft iemand nog een tweedehands rechter reflector liggen? Ik kijk alvast even bij de garage en in de aanbiedingenlijst. Anders is spuiten inderdaad de volgende optie maar dan kan ik natuurlijk ook nog kleurverschil met de linker hebben. :?
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten