Remmen
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    Remmen

    door Zjagoewar » wo nov 10, 2004 9:46 pm

    Is er iemand die weet of je je remmen voor of achter kan regelen?? Ik heb namelijk gemerkt dat als je doorremt alles redelijk snel blokkeert vooraan. Het zal waarschijnlijk wel te maken met het feit dat er vooraan te weinig gewicht inzit ofwel te hard remt vooraan. We hebben wel juist die Greenstuff blokken gestoken dus hij remt al een pak beter.
    Trouwens ik heb geen ABS. :cry: :cry:
    Heb ik ook al achter geluisterd om te steken maar een van de experts keurt het af mits grote operatie.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo nov 10, 2004 10:03 pm

    Er zitten bij een Opel corsa op waar de vertakking zit naar de losse klauwen 4 cilindertjes (drukventielen) tussen die de voor/achter verhouding bepaald. We hebben zijn achteras omgebouwd naar schijfremmen en vooraan 288mm schijven gestoken en daarna was het nodig deze drukventielen aan te passen (die van een kadett paste in zijn geval) Op een rembank bleken zijn remmen weer perfect in balans (alleen een stukje giftiger :))

    De MGF heeft vast een soortgelijk systeem. Misschien heeft de Throphy een andere verhouding en kun je deze gebruiken.
    Ik denk dat je in jouw geval er voor moet kiezen ook achter greenstuffs te steken. Of misschien wel redstuff (om achter relatief beter te laten pakken dan voor ?) maar dan zit je met het opwarm-effect ?
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo nov 10, 2004 10:08 pm

    Opwarmeffect?? Ik kan even niet goed volgen. Bij normaal gebruik ga je toch niet harder remmen, je gaat zelfs minder remmen omdat je wagen beter remt. Dit terzijde, ik kan de achterste nog altijd ventileren mocht het nodig zijn en is daar eventueel een andere optie voor?? Of alleen andere blokken. Trouwens de vorige blokken die eraf kwamen, stonden rond van het remmen.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo nov 10, 2004 10:27 pm

    De redstuffs moet je warm remmen voordat ze 100% grip hebben op de schijf. Als je worst case voorblokken hebt die al volledig remmen als je achterste blokken nog maar (doordat ze te koud zijn) op 75% zitten wordt je probleem van op de voorwielen meer remkracht enkel erger.

    Deze kerel heeft Subaru klauwen en custom schijven op zijn MGF http://netcity.hinet.net/donliang/ Helaas is de link al een hele tijd dood :( Jupilerman heeft misschien een mirror in zijn archief ;)

    Mikepower van het UK forum heeft zijn Throphy klauwen naar achter gedaan en nieuwe MS klauwen voorop gemonteerd.

    Dan heb je nog gewone Thophy klauwen voor jouw F:
    http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=4501582947&ssPageName=STRK:MEWA:IT

    En staat hier uitgelegd waarom je géén grotere schijven wilt :? :
    http://mgf.ultimatemg.com/group2/brakes/big_brakes/Big_Brakes.htm
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo nov 10, 2004 10:48 pm

    Dus gewoon een setje Greenstuff achteraan is voldoende??
    Ik ga toch nog is effe navragen aan Paul of we die boel kunnen regelen.
    Mocht het niet het exacte resultaat geven.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo nov 10, 2004 11:01 pm

    De Trophy160 (304mm en 4 zuigers per klauw) en de TF160 hebben standaard een andere remkrachtverdeler (is dit het correcte Nederlandse woord voor een brake bias valve). 'k Ben echter nog niet de partnumber tegen gekomen, daardoor heb ik ook een sterk vermoeden dat dit enkel aanwezig is op de Trophy's met ABS (en dan ook de TF160's).

    Je kan natuurlijk altijd kiezen voor je een aftermarket:
    http://www.apracing.com/car/cylinder/pvalves.htm


    PS. Monteer goede banden, die de remkracht kunnen overbrengen naar de weg :lol: :lol: :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo nov 10, 2004 11:29 pm

    Ik heb trouwens zeeeeeeeeer goede banden steken. Hé Bruno?????
    Het is op een zeker moment dat als hij moet remmen, gewoon blokkeert.
    Dus heeft niks met de banden te maken. Ik heb trouwens altijd gezegd dat hij vooraan precies op schaatsen staat en dat hij niet doet wat hij achteraan doet. Er staat mij nog vaag iets van voor dat er iemand een kanaal groter gemaakt heeft van zo'n cilinder om er meer olie door te krijgen en natuurlijk beter te remmen achteraan, maar ja hoeveel????
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo nov 10, 2004 11:38 pm

    ErikB schreefColon'k Ben echter nog niet de partnumber tegen gekomen, daardoor heb ik ook een sterk vermoeden dat dit enkel aanwezig is op de Trophy's met ABS (en dan ook de TF160's).


    Hoe was het ook alweer, in het begin was de Throphy160 enkel leverbaar mét ABS omdat te compenseeren voor de onbalans in het remsysteem ?
    Of enkel zonder ABS omdat het systeem niet meer werkte vanwege de onbalans ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo nov 10, 2004 11:53 pm

    Eerst was er de Trophy160 zonder ABS voor de UK.... en met het releasen van de Trophy160 voor 't continent is er ABS bijgekomen (zowel voor de UK als voor de rest).
    IMHO eerst zonder ABS, omdat het te snel getriggerd werd en later met ABS en ander front/rear brake bias valve. Overigens is dit systeemphe te vinden naast de hoofdremcilinder.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » do nov 11, 2004 12:31 am

    Conclusie?? Wat is de oplossing?? Het is nogal verwarrend... :? :?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do nov 11, 2004 3:15 am

    Conclusie:
    1) Zorg eveneens voor een upgrade van de remkracht achteraan (pads/discs)
    2) Overweeg misschien een klep van de Trophy
    3) Overweeg een third party klep zodat je het zelf kan regelen.

    2 en 3 lijken me nogal ver gezocht met jouw setup.

    4) Vergroot het bandencontact oppervlak van de voorwielen, zodat ze meer grip krijgen en meer weerstand kunnen bieden tegen de bijtende remmen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » do nov 11, 2004 12:52 pm

    Dus eveneens Greenstuff achteraan is voldoende??
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » do nov 11, 2004 2:15 pm

    Sander schreefColon( Jupilerman heeft misschien een mirror in zijn archief ;)
    :lol: :lol: :lol: ´k heb een tijdje geleden een crashje gehad, slechts enkele foto´s hebben´t overleefd :(

    http://public.fotki.com/jupilerman/brakes/
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do nov 11, 2004 2:25 pm

    Meer foto's van Don Liang's setup zijn naar David doorgestuurd.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » do nov 11, 2004 2:54 pm

    Ze staan er op :lol:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten