mgtf uitlaat probleem ?
  • does
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON di nov 09, 2004 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    mgtf uitlaat probleem ?

    door does » di nov 09, 2004 7:45 pm

    Als ik mijn mgtf start komt er rook uit beide uitlaten.
    echter na +/- 10 seconden sluit de rechter uitlaat en komt er alleen rook uit de linker.
    Mijn dealer zegt dat dit normaal is en dat kan ik niet geloven.
    Heb ook mg / rover nederland hierover geraadpleegd.
    Waarop die mijn dealer hebben laten terug bellen met het antwoord dat dit zo is vanwegen de emissie.
    P.S.
    rij dagelijks 2 x 45 Km met mijn mg en waarvan 20 over snelweg en als ik thuiskom is de rechter uitaat koud en linker heet.
    weet iemand of dit nu normaal is of niet.
    :cry:
    Laatst bijgewerkt door 1 op does, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di nov 09, 2004 7:54 pm

    jep, klopt, in de rechteruitlaat zit bij de TF een klep die zich sluit, tenzij je veel gas geeft, of de wagen start, dan gaat die klep open, en worden de 2 uitlaatmonden gebruikt. De reden van deze klep is inderdaad de emissie.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » di nov 09, 2004 9:41 pm

    Het is inderdaad wel normaal, maar ook op te lossen.

    Er moet een stekker zitten aan de klep die losgemaakt kan worden. Als deze los is staat de klep gewoon open en komt er uitlaatgas uit beide pijpen.

    Ik had trouwens begrepen dat dit was gedaan vanwege geluidseisen.

    Johan
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo nov 10, 2004 1:06 am

    Johan schreefColonvanwege geluidseisen


    d8 ik ook ja. Lijkt me niet logisch dat de uitstoot erdoor verandert.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo nov 10, 2004 1:45 am

    Zeker wel andere emissie waarden als er gemeten wordt in de uitlaatpijp waar de klep zit ! :lol:

    anyway, lijkt mij ook sterk dat het geluid zo hard verandert met een uitlaatje dicht. Alsof een standaard uitlaat zo'n lawaai zou maken :?
    Lijkt me dus ook nogal ver gezocht !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo nov 10, 2004 10:18 am

    Is mij eigenlijk wel al opgevallen dat de rechterkant plots lawaai maakt als ik eens stevig uit de bocht wil komen of als ik start en anders niet. Nu weet ik dus de oorzaak. dat is toch bijzonder slecht voor de slijtage van de rechterkant. Als die niet warm wordt zal er zich condens in opstapelen met massa's ro(es)ttigheid als gevolg. Ga ook eens onder de achterkant liggen dit weekend!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo nov 10, 2004 10:44 am

    Jep kan het enkel maar beamen wat hier voor geschreven is.

    't Heeft te maken met de geluidsoverlast bij een 'drive by' test... De auto moet met een bepaalde snelheid een dB-meter voorbij rijden. Bij die snelheid (rpm en versnelling combinatie) is de klep nog gesloten. Test geslaagd.

    Sommigen ervaren een performance winst bij het uitschakelen (constant open) van deze klep, die trouwens makkelijk herkenbaar is als je linker en rechter uitlaat even vergelijkt.

    Persoonlijk vind ik het een beetje dom ogend als de wagen voor je 2 pijpen heeft, en er wordt r maar 1 gebruikt. Is de andere fake ?

    Als die niet warm wordt zal er zich condens in opstapelen met massa's ro(es)ttigheid als gevolg.


    Exact... nog een reden om die mod (losmaken van de stekker) toe te passen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » wo nov 10, 2004 4:31 pm

    Johan schreefColonHet is inderdaad wel normaal, maar ook op te lossen.

    Er moet een stekker zitten aan de klep die losgemaakt kan worden. Als deze los is staat de klep gewoon open en komt er uitlaatgas uit beide pijpen.

    Ik had trouwens begrepen dat dit was gedaan vanwege geluidseisen.

    Johan


    Waar zit die stekker exact?
    en wie rijden er met die stekker los?

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » wo nov 10, 2004 5:53 pm

    Neeeee Thomas het is voor TF rijders, NIET voor mensen met een F.

    In Engeland zijn er denkelijk wel een flink aantal.

    Johan
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » wo nov 10, 2004 8:18 pm

    PPffffff oké onze f gebruikt dus allebei zijn pijpen?? :lol: :lol:
    Gelukkig
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo nov 10, 2004 9:26 pm

    Dit is het stomste dat ik ooit gelezen heb, wie zet nu een klep in zijn uitlaat om het geluid te dempen??? Is het niet gemakkelijker om sierstukken te maken die geluiddempend zijn. Werkt perfect, kijk maar in Zolder als men teveel geluidsoverlast produceert dan steken ze er gewoon een oud cola-blikje in en wordt zo het geluid naar beneden gehaald. Zou het alleen als reden hebben voor het lawaai??? En denk ook wel zeker zoals Erik zegt, dat het scheelt in je PK-winst.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo nov 10, 2004 9:47 pm

    De vermogenswinst zit in het geluid (en dus in het hoofd). Op een bank was toch gebleken dat het niet uitmaakte ? (omdat waar het wel uitmaakt de klep toch open gaat)
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo nov 10, 2004 9:58 pm

    Heeft het dan geen invloed op het rijden omdat de klep constant open en dicht gaat?

    Trouwens bij Porsche is het een optie, er staat een klepje binnen in het compartiment dat men aan of uit kan zetten. Maar een Porsche heeft twee uitlaten en wordt tesamen bediend. ER zit een mechanisme in dat voor een sportuitlaat zorgt of voor een "stille" uitlaat.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo nov 10, 2004 10:29 pm

    Nee, als je de extra flow nodig hebt opend de klep. En omdat het op het vacuum van het inlaat spruitstuk werkt staat hij tijdens het starten ook nog heel even open.
    Building >200BHP K-series
  • Zjagoewar
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON wo sep 01, 2004 9:25 pm
    WoonplaatsCOLON Nijlen, België
    CONTACTCOLON

    door Zjagoewar » wo nov 10, 2004 10:44 pm

    Toch spijtig dat ze het systeem van Porsche niet overgenomen hebben...
    Dan zou het een veel beter effect hebben en een toffere optie..

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten