BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
klep opent onregelmatig
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

klep opent onregelmatig

door Luc » ma mei 26, 2008 8:00 pm

ik weet het, de titel is een beetje misleidend, maar zo heb ik mooi iedereen zijn aandacht. :lol:

Sinds enige tijd is het open van de kofferdeksel (vooraan) een niet zo'n vlotte bezigheid. 8 op de 10 keer gaat het deksel niet uit het slot. Gezien het 2 op de 10 keer wel werkt, is de kabel niet defekt.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn en wat ik eventueel nog kan nazien, zonder de helft van de F te moeten demonteren....
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma mei 26, 2008 8:12 pm

Hoi Luc,

als het de volgende reden heeft, dan moet je zeker even sleutelen:
    De bediening vanuit de achterklep gaat met een kabel zoals bij de remmen van een fiets. Deze zit met een klemmetje vast aan de voorzijde bij de sluiting van de voorklep.

Een paar mogelijkheden:

1. de kabel is wat uitgerekt, dat kan en is heel normaal. alleen even lastig want je moet de kabel wat strakker spannen.

2. De kabel is een beetje uit de kabelklem gegleden. (zelfde remedie als mogelijkheid 1.

3. de sluiting heeft wat smering nodig, (oef da's 'n makkie,let op dat je geen vieze vingers krijgt :wink:

4. Kijk even op de engelse site. op Scarlet Fever hebben ze aan deze voorzijde een ty-wrap gemonteerd tegen het geheel wegslippen van de binnenkabel.

Verder ben ik ook even nieuwsgierig naar meer oplossingen / redenen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma mei 26, 2008 8:31 pm

heb ik vorig jaar ook aan de hand gehad.

oplossing:

heb de bevestigingsboutjes van het slotmechanisme onder de voorklep vervangen door de rvs versie. niet dat de oude de oorzaak waren, maar ze bleken niet goed meer vast te zitten.

het mechanisme eronder had dus wat speling, waardoor de ontsluiting net ff niet soepel wilde lukken.
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

door Johan » di mei 27, 2008 3:38 am

Beide delen van het slot kunnen schuiven, ik zou daar zoeken.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo mei 28, 2008 10:36 am

De kabel strakker zetten in een makkie, er zit een soort van een stelbus om de kabel bij de hendel, ik zou daar beginnen.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1