door Carl » vr apr 04, 2008 10:55 pm
Mijn distributieriem heeft het 110.000 km uitgehouden, en negen jaar.
Toen die eruit kwam was hij niet echt in erge toestand naar't schijnt.
Ik raad NIEMAND aan zo'n erge gok te wagen. 't eerste wat ik laten doen heb met de wagen is de riem vervangen. Toen die cijfers me bekend werden (ik realiseerde me dat de riem nog nooit was vervangen) durfde ik amper nog te rijden.
Je gaat zo'n fijne auto toch niet verkloten om iets te besparen?
Belangrijk is ook de spanriem te vervangen naar't schijnt. De waterpomp gaat meestal wel langer mee, maar ik zou ook't risico niet willen pakken.
Wordt er in het onderhoudsboekje niet aangeraden de riem om de 8 jaar te vervangen of 60.000 mijl, of wat eerst komt?
Laatst bijgewerkt door 1 op
Carl, in totaal 0 keer bewerkt.
MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
todo: genoeg voor de volgende jaren .
Save nature ! Drive a GREEN car!