Waarvoor dient dienen bol onder mijne versnellingspook?? Het is natuurlijk wel een soort tegengewicht, als je het verzwaard zou hij dan sneller schakelen?? En zou het kwaad kunnen eventueel voor iets????
Of zit ik er helemaal naast??
Die bol zorgt ervoor dat het zwaardte punt goed is wanneer je versnelling in ze vrij staat, zou deze er niet aan zitten dan heb je kans dat je hem zo in een versnelling drukt zonder dat je het wilt, trek hem maar is uit een versnelling dat gaat bijna vanzelf dat komt door die bol ook als je hem in ze vrij zet, trek dan de pook opzij en laat deze weer los nu gaat je pook naar het midden.
Die bol zorgt ervoor dat ie in ze neutrale positie blijft.
Grtz MpMGF
Verzwaren heeft geen nut, beter slick shift gear setje aanschaffen.
Niet helemaal mee eens. Wat ik er nog aan toe kan voegen is dat hij volgens mij min of meer "gematcht" is met de knop. Doordat aan beiden kanten nml bijna het zelfde gewicht op de zelfde afstand hangt staat de pook altijd in evenwicht. Als dat niet zo zou zijn en je zou heel hard remmen terwijl de auto in z'n 2 staat *zou* die uit de versnelling kunnen springen.
Als je je pookknop inkort *kun* je het gewicht in principe naar boven verplaatsen.
(Ik weet niet zeker of deze theorie klopt want ik heb het zojuist zelf bedacht )
Schroefdraad half afzagen (+-0,5 cm overhouden) Pookzak eraf halen en wat elastiekjes van moeders of de vriendin in de bovenste bus (zijn meestal kapot en dan zakt pookzak naar beneden). Terug assembleren en het ziet er alweer een stuk beter uit.
Heb de pook afgezaagd en schakelt stukken beter, nog een klein beetje stroef.
Als men er draad op wil, heel simpel: pook uitboren, draad intrekken en draad op pook trekken. Kwartiertje werk.
waar wacht je dan nog op, omdat op de andere Volcano even te doen !
Het betalen van een vorige rekening
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
Moet er speling zitten op de hendel of moet die zo aangespannen zijn dat er niks speling op zit bij het schakelen??? Dwz dat als hij in neutraal staat dat hij een millimeter voor en achter speling heeft of mag dit niet???