Remblokjes
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    Remblokjes

    door videomike » di maart 11, 2008 1:07 pm

    Mijn remblokjes zijn zo onderhand aan vervanging toe.. Er zijn meerdere blokjes te verkrijgen maar welke moet ik nu nemen dan?

    Wat is het beste qua prijs kwaliteit? het liefst wil ik geen remblokken die om de 10.000 km vervangen moeten worden. Met deze remblokken doe ik immers al zon 24.000 km!!
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di maart 11, 2008 1:43 pm

    Je kunt natuurlijk altijd voor de originele gaan.

    Er zijn echter een paar alternatieven, die hun sporen verdiend hebben

    Greenstuff.
    Remt meestal wat beter, maar mijn ervaring is dat ze het bij nat weer wat minder doen, eerst als de schijf warm is is het remvermogen weer goed. Groot voordeel van Greenstuf: Het remstof is goed afneembaar en vreet niet in.

    Mintex.
    Verschillende kwaliteiten, er zitten erbij die zeker langer dan 24kkm meegaan, alleen je schijf is eerder aan vervanging toe. remvermogen is afhankelijk van de klassificatie van de remblok.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » di maart 11, 2008 1:51 pm

    Ok.. enne.. wat voor classificatie moet ik hebben dan?

    en is het voordeliger om bij Mike saturn te bestellen of MGfnl.nl
    of ergens anders?
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di maart 11, 2008 6:01 pm

    Mintex 1144, piept als een gek maar remt goed. Oja, doe rondom de zelfde blokjes om de rembalans niet te verstoren, of erger nog, variabel te maken.
    Building >200BHP K-series
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » di maart 11, 2008 8:02 pm

    heb je ook die niet piepenals een gek? :D
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » di maart 11, 2008 8:52 pm

    videomike schreefColonen is het voordeliger om bij Mike saturn te bestellen of MGfnl.nl
    of ergens anders?


    Gewoon even op Ebay.co.uk kijken, daar staan ze volop voor een paar euro (pond in dit geval :) ).
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo maart 12, 2008 12:16 am

    Sander schreefColonMintex 1144, piept als een gek maar remt goed. Oja, doe rondom de zelfde blokjes om de rembalans niet te verstoren, of erger nog, variabel te maken.


    Dat klopt, totdat ze echt warm worden, There is no sulution for the hard core :wink:
    of kijk even hier:

    http://mgf.rulezz.com/MO_TU_BR_main.html

    thx Erik
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » wo maart 12, 2008 1:01 pm

    maar even voor de duidelijk heid.. als die mintex beter remmen.. dan slijten de schijven toch ook sneller?
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo maart 12, 2008 7:11 pm

    Dat is inderdaad de logica die er uit vloeit of de keerzijde van de medaille. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » do maart 13, 2008 9:45 am

    maar nu weet ik nog steeds niet wat ik moet nemen....
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » do apr 17, 2008 1:27 pm

    Ik heb ook schijven vooraan nodig. Rijdt ik gewoon naar de autoonderdelenboer achter de hoek? Kan toch niet zo slecht zijn, levert ook aan veel merkgarages in de buurt heb ik al gezien.
    Iemand rotslechte ervaringen met andere dan originele schijven?

    BTW: Hoe kan een auto nu beter remmen met andere remblokken/schijven? Met de originele kan je een wiel toch ook laten blokkeren? Ik wil nog geloven dat je meer controle hebt met blokken die meer geleidelijk aan tot blokkeren komen, maar als ze beter grip hebben verklein je toch de afstand tussen blokkeren en niet remmen, wat de remwerking minder precies te doseren maakt?
    Is natuurlijk mijn eigen jan-boerelul-logica, maar toch? iemand argumenten?
    Oh ja: als je echt heel veel remt of een serieus grotere snelheid hebt heeft een grotere schijf/remblok combinatie een thermisch voordeel, maar daar gaat het mij niet om, het gaat over sneller stilstaan.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do apr 17, 2008 5:31 pm

    Carl schreefColonIk heb ook schijven vooraan nodig. Rijdt ik gewoon naar de autoonderdelenboer achter de hoek? Kan toch niet zo slecht zijn, levert ook aan veel merkgarages in de buurt heb ik al gezien.
    Iemand rotslechte ervaringen met andere dan originele schijven?

    Veel "originele"schijven komen uit gespecialiseerde fabrieken, de toeleveringsindustrie. Puur om aan de verwachtingen van de standaard auto en om binnen de keuringseisen te vallen is er niets mis met een standaard remschijf of blok

    Carl schreefColonBTW: Hoe kan een auto nu beter remmen met andere remblokken/schijven? Met de originele kan je een wiel toch ook laten blokkeren? Ik wil nog geloven dat je meer controle hebt met blokken die meer geleidelijk aan tot blokkeren komen, maar als ze beter grip hebben verklein je toch de afstand tussen blokkeren en niet remmen, wat de remwerking minder precies te doseren maakt?
    Is natuurlijk mijn eigen jan-boerelul-logica, maar toch? iemand argumenten?
    Oh ja: als je echt heel veel remt of een serieus grotere snelheid hebt heeft een grotere schijf/remblok combinatie een thermisch voordeel, maar daar gaat het mij niet om, het gaat over sneller stilstaan.


    Juist daar waar het eerder ging over slijtage, zullen sommige blokken zorgen voor meer slijtage (= frictie) waardoor ze sneller verslijten (de blokken en de schijven) maar je ook meer energie vernietigd = remmen.
    Er zijn Mintex blokken bekend die gewoon de bijnaam "schijvenvreter" hebben. Schijven kunnen ze wel vreten maar remmen doe je er goed mee.

    Overigens is bij de MGF in vele gevallen doel om een grotere schijf te plaatsen. Hierdoor is er meer metaal in de schijf die zorgt voor een betere koeling. Ook is de arm tussen aangrijppunt van het remmen en het centrum van de as groter. Voor mechanieker betekend een grotere arm, meer kracht met de zelfde moeite.

    Ook gebruiken velen de combi 305 mm met AP calipers. Hiermee heb je in 1 huis niet 1 plaats maar 2 plaatsen waar je de remblok tegen de schijf duwt.
    Al met al, toch een heel verhaal, stilstaan. (dat wil zeggen op tijd, niet te vroeg en vooral niet te laat)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do apr 17, 2008 5:38 pm

    @Carl: zo ver ga je niet in de mist met je jan-boerelul-logica, maar 't lijkt me niet dat bij elke snelheid je wielen gaan blokkeren (deftig remmen; maar geen waanzinnig, absurde noodrem).
    Hoe groter de wrijvingscoëfficiënt van de blokken (in een bepaalde temperatuur-range) hoe groter de mogelijkheid is dat de remblokken de remschijven toch kunnen blokkeren. Hoe krachtiger het blok, hoe sneller je wielen gaan blokkeren.

    Het ideale remscenario laat echter je wielen net niet blokkeren, maar de remschijven en wielen worden wel zo veel mogelijk afgeremd (wat makkelijk gaat als ze bij wijze van spreken minder glijden en meer bijten).

    Hoe harder je gaat kunnen remmen, hoe meer de performantie van de banden een beperkende factor gaat zijn.

    @Sander: Piepen de 1144 ook zo ? 1177 remmen schitterend (maken van wel gramofoonplaten van je schijven) en piepen/fluiten bij stadsverkeer.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do apr 17, 2008 5:40 pm

    ErikB schreefColon@Sander: Piepen de 1144 ook zo ? 1177 remmen schitterend (maken van wel gramofoonplaten van je schijven) en piepen/fluiten bij stadsverkeer.


    Zeker en vast zijn de 1144 ook goed inzetbaar in een orkestje. :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do apr 17, 2008 7:08 pm

    @ ErikB: wat voor een remschijven en klauwen heb jij nu? Zag op de foto in de showroom iets roods. Zijn het AP's die Bruno ook heeft?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten