


Sander schreefColonMintex 1144, piept als een gek maar remt goed. Oja, doe rondom de zelfde blokjes om de rembalans niet te verstoren, of erger nog, variabel te maken.



Carl schreefColonIk heb ook schijven vooraan nodig. Rijdt ik gewoon naar de autoonderdelenboer achter de hoek? Kan toch niet zo slecht zijn, levert ook aan veel merkgarages in de buurt heb ik al gezien.
Iemand rotslechte ervaringen met andere dan originele schijven?
Carl schreefColonBTW: Hoe kan een auto nu beter remmen met andere remblokken/schijven? Met de originele kan je een wiel toch ook laten blokkeren? Ik wil nog geloven dat je meer controle hebt met blokken die meer geleidelijk aan tot blokkeren komen, maar als ze beter grip hebben verklein je toch de afstand tussen blokkeren en niet remmen, wat de remwerking minder precies te doseren maakt?
Is natuurlijk mijn eigen jan-boerelul-logica, maar toch? iemand argumenten?
Oh ja: als je echt heel veel remt of een serieus grotere snelheid hebt heeft een grotere schijf/remblok combinatie een thermisch voordeel, maar daar gaat het mij niet om, het gaat over sneller stilstaan.


ErikB schreefColon@Sander: Piepen de 1144 ook zo ? 1177 remmen schitterend (maken van wel gramofoonplaten van je schijven) en piepen/fluiten bij stadsverkeer.
Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.