BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1
Roewe in 2009 naar Nederland
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Roewe in 2009 naar Nederland

    door Coen » vr jan 25, 2008 9:49 pm

    Het Chinese automerk Roewe maakt in 2009 zijn opwachting in ons land. Dan wordt het omgedoopt tot SsangYong.

    SsangYong gaat in de komende jaren het programma flink uitbreiden. Naast SUV’s en MPV’s komen normale personenauto’s in de prijslijst. Die rijden in China al rond als Roewe en komen in 2009 bij ons als SsangYong op de markt.
    SsangYong is van huis uit een Koreaans merk maar is inmiddels opgeslokt door het Chinese SAIC-concern. Daaronder valt ook Roewe dat voorkomt uit de failliete boedel van het Engelse MG Rover. SAIC heeft besloten de Roewes op de Europese markt om te dopen tot SsangYong omdat het merk zo kan meeliften op het dealernetwerk dat al door geheel Europa is vertakt.
    Aanvankelijk wilde SsangYong al dit jaar met personenauto’s op de markt komen. Maar de Chinezen pakken het zorgvuldig aan en willen goed beslagen ten ijs komen met bijvoorbeeld de veiligheid. Daarom is de boel een jaar vertraagd. SsangYong trapt af met een auto in het D-segment. Dat wordt de productieversie van deze W2 concept car, die vorig jaar is getoond. Daarna volgt een groter model. In de loop van de tijd moet een compleet personenautoprogramma ontstaan.


    Als de Roewe's er net zo uit gaan zien als de Ssang Yongs dan blijft er van dat merk ook weinig meer over. De Roewe op onderstaande foto heeft bij de B en de C stijl wel wat weg van de Lexus IS. De portieren zijn ook vrij hoog en je hebt kleine ramen.


    Afbeelding
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » vr jan 25, 2008 9:57 pm

    De 450 zullen ze waarschijnlijk alleen gaan leveren hier in Nederland. Niemand zit te wachten op de 750, een 75 met een andere kont en een SsangYong logo.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten