BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
Rook
  • Dandaman
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON zo nov 25, 2007 8:01 pm
    WoonplaatsCOLON Bussum (bij hilversum)

    Rook

    door Dandaman » do dec 13, 2007 7:33 pm

    Beste mgf mensen,

    Ten eerste zullen jullie zeggen stel je eerst voor maar dat ga ik van de week doen met plaatjes van me auto.

    Maargoed, Ik heb een vraag laaste paar weken heb ik last dat mijn koelvoeistof wat sneller leeg is dan daarvoor!
    Mijn vader heeft zelf een garage dus we hebben een half uur stationair de motor laten draaien en wat gas gegeven maar konden geen lek vinden.
    We hebben de gehele auto nagelopen van voor tot achteren..
    Wat wel het geval was dat er een drupel aan de onderkant zat bij de distrubutie riem, We hebben ook de kap van de distrubutie riem lost gehad deze wes echter wel een beetje vochtig maar niet dat we het daar zagen lekken.
    Als ik gewoon rij en ik geef een beetje gas en ik sta dan bij het stop licht dan komt er ook wat rook bij de motor vandaan we sneppen echter niet waar het nou lekt of wat het is.

    Heeft er iemand ook zo iets gehad of hebben jullie een idee waar ik moet gaan kijken?


    Ieder geval bedankt alvast en het forum is echt super ik haal er echter veel informatie uit!!


    (btw sorry voor mijn dislectie en spelfouten)
    130 maakt de buurt weer prettig :)

    Al vast sorry voor Dyslexie..... :D
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: Rook

    door Coen » do dec 13, 2007 7:38 pm

    Dandaman schreefColonAls ik gewoon rij en ik geef een beetje gas en ik sta dan bij het stop licht dan komt er ook wat rook bij de motor vandaan we sneppen echter niet waar het nou lekt of wat het is.



    Hier had ik ook last van, bij mij was het de dop die op het koelvloeistofvat zit. Als je de rook ziet verschijnen, doe dan maar eens de achterklep open en kijk waar de rook vandaan komt.

    Dandaman schreefColon(btw sorry voor mijn dislectie en spelfouten)


    Geen niet, ook van dit probleem heb ik last. Ben ook dyslectisch ;)
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    Re: Rook

    door Edgecrusher » do dec 13, 2007 8:50 pm

    Dandaman schreefColonBeste mgf mensen,

    Wat wel het geval was dat er een drupel aan de onderkant zat bij de distrubutie riem, We hebben ook de kap van de distrubutie riem lost gehad deze wes echter wel een beetje vochtig maar niet dat we het daar zagen lekken.


    Lijkt me dat de waterpomp het aan het opgeven is.
    Als hij versleten is begint hij te lekken.
    (toevallig pas de distributieriem vervangen?)

    Kan zijn dat hij meer lekt als de motor afkoelt/ koud is, dan warm.
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Dandaman
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON zo nov 25, 2007 8:01 pm
    WoonplaatsCOLON Bussum (bij hilversum)

    door Dandaman » do dec 13, 2007 9:04 pm

    Het is alleen als ik een paar keer de lekker door trek en dan stil staat dan komt er echt rook uit..
    Dan kijk in vanavond wel effe of morgen waar het ongeveer vandaan komt.

    Alvast bedankt
    130 maakt de buurt weer prettig :)

    Al vast sorry voor Dyslexie..... :D
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr dec 14, 2007 12:30 am

    Kijk ook eens naar de darmen. De darm links vooraan het blok (links van de manifold) durft al eens scheuren, waardoor het water op het manifold spuit en damp geeft. In het begin kan het een miniem scheurtje zijn, dat steeds groter wordt.

    Afbeelding

    Uiteraard kan de waterpomp ook het probleem zijn, of gewoon een beginnende HGF (in dat geval waarschijnlijk rechts van het blok, op de hoek tussen manifold en distributiekap.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten