BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
Toerental probleem
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

Toerental probleem

door RrRrik » vr nov 30, 2007 11:25 am

Hallo,

Sinds dat ik mijn mgf heb (een jaar) heb ik een probleem met het toerental.

Uitleg. Als ik stil sta en het gas in trap tot hoger in de toeren 5 a 6000 blijft het toerental een aantal seconden hangen (4a 5 seconden voordat hij weer terug valt. Ook bij het rijden is dit het geval. En dat rijd erg irritant.

In het begin was het af en toe maar het word steeds erger.
    In de tussentijd het ik wel een K&N en tbb 52 mm erop gezet.
    Maar voordat ik deze verandering heb aangebracht had ik het al
    Ook het resetten werkt niet.

Ietmand een idee? Bougies?
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr nov 30, 2007 11:47 am

Zeker geen bougies !!! :wink:

't Meest eenvoudige zou zijn als de auto even aan de diagnose zou hangen, dan kunnen de exacte waarden van sensoren en actuatoren real time gelezen worden.

Is de gasklep positie sensor mee vervangen geweest bij de installatie van de 52mm gasklep ? Meestal wel, en dan kan het daar niet aanliggen.
    Wel moet je even nagaan of de gaskabel niet de schuldige is. Eventueel maak je de gaskabel los aan de kant van de gasklep en bedien je die met de hand.... blijft het toerental ook nog even hangen.

De IACV (Idle Air Control Valve) speelt in dit verhaal ook mee. Die zorgt er immers voor dat het toerental zachtjes 'landt'.... Is de gaskabel getest en goedbevonden, dan zou ik naar deze component kijken.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » ma dec 10, 2007 11:07 am

Zaterdag aan het zoeken geweest. HEt was een lek in een vacuum slangetje. het slangetje van je inlaat spruitstuk dat naar je rembekrachtiger toe gaat zat een scheurtje in waardoor hij heel onregelmatig liep en ook veel rook en geuren produceerde omdat de verbranding verre van optimaal was.
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1