MGF Tweede keer Koelvloeistof lekkage...Advies gevraagd
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    MGF Tweede keer Koelvloeistof lekkage...Advies gevraagd

    door mpmgf » wo sep 22, 2004 11:51 pm

    Het is weer zover.... Kom net uit me werk leg me tas achterin kijk toevallig naar me koelvloeistof nivo wat ik wekelijks controleer en raad is........... LEEG.

    Onder de auto gekeken daar lekte groene koelvloeistof waarschijnlijk koppaking eruit. Dit wordt dan de vierde dure reparatie.... Dure hobby zo'n F hoop niet dat het weer de koppakking is. En dit gebeurd juist wanneer ik aan het kijken ben hoeveel je max met een tank benzine kan rijden dus hard rijden deze week nee hoor!!! Is er iemand die een omschrijving heeft hoe je de pakking zelf kan vervangen van een VVC, het probleem is het afstellen sleutelen is geen probleem.... heb wel enige ervaring met auto's. Of weet er iemand een goedkoop adres om dit te laten doen?
    Dit wordt de vierde dure operatie in 2 jaar. 1 keer koppaking gehad, 1 keer VVC niet goed, 1 keer inlaat kleppen krom (reden onbekend) en dan nu weer... Die wagen is inmiddels goud waard.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen

    Grtz MPMGF
    Laatst bijgewerkt door 1 op mpmgf, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do sep 23, 2004 1:32 am

    Koppakking op een MPI, mmmhh, niet gemakkelijk, maar doenbaar, zeker met de handleiding die in de maak is !
    Koppakking VVC daarentegen ? Nee dank u, de volgende !
    Langs de andere kant als al het koelwater eruit is, en alles onder de wagen ligt, is het IMO geen HGF, maar eerder een darm ofzo die losgeschoten is. Ik herinner mij een gelijkaardig geval van Ted Newman die dit voorhad op een Treffen.
    Controleer dus eerst alle mogelijke plaatsen waar hij kan lekken : Buizen die onder de wagen lopen naar de radiator vooraan, en de flexibels die er op uitmonden, alle darmen,bypass, bleeding screws, etc, etc.
    Denkelijk is dat het probleem, want als je een HGF hebt, heb je andere symptomen (mayo aan de pijlstok, olie wolkjes in het koelwater, overvloedige witte rook uit de uitlaat etc. )
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do sep 23, 2004 1:00 pm

    Of de pakking van het inlaatspruitstuk. Als deze stuk is lekt hij daar koelvoeistof. Een bekend probleem; er is dan ook een verbeterde pakking voor gekomen.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do sep 23, 2004 1:12 pm

    Inderdaad

    vernieuwde pakking heeft IMO een groene kleur !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » do sep 23, 2004 1:12 pm

    Nee, heb er ff ondergekeken net maar hij lekt boven met uitlaatspruitstuk kon het niet duidelijk zien moet ff me hardtop eraf halen en dan de motorkap lichten maarja met die regen en de garage thuis staat vol.....

    Ik heb paar weken geleden de temp. sensor vervangen misschien lekt ie daar ik hoop het wel. Anders wil ik in contact komen met iemand die zelf wel eens ze cylinder kop heeft gelicht... ben wel handig met auto's alleen ik weet niet hoe ik die VVC moet afstellen en waar ik op moet letten. Heb net ook de dealer gebeld die rekent zo'n 1500 euro's daar zit ik nou net niet op te wachten heb net een nieuw huis samen met me vriendin....

    Grtz MPMGF
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » do sep 23, 2004 1:30 pm

    Ghost

    weet jij nog een goede garage...... misschien gelijk de kop maar ff goed onderhanden nemen...?

    Grtz MPMGF
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » do sep 23, 2004 6:20 pm

    Ben net op onderzoek uit geweest nog niets kunnen zien...

    Grtz MPMGF :cry:
    Laatst bijgewerkt door 1 op mpmgf, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do sep 23, 2004 9:15 pm

    Slechte reparatie misschien vorige keer ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » do sep 23, 2004 10:20 pm

    Ja daar heb ik ook aan zitten denken sander, de laatste keer stopte me auto plotseling en wat bleek 8 inlaatkleppen krom, de dealer zei dat er een fout was in me computer zat of een draadje dat geen contact had, ik geloofde het maar, maar dacht bij mezelf jaja. Toen heb ik alle 16 kleppen laten vervangen maar om dat te doen moet je kop eraf...... en volgens mij is er toen geen nieuwe koppakking ingegaan. En tevens is bij de eerste keer me kop niet gevlakt... dus ja. Ik wil het nu graag zelf doen met een beetje hulp van mensen die er verstand van hebben want het afstellen van de VVC kan ik niet. Wie o Wie kan/wil me helpen... ik wil hem niet wegbrengen want me budget is niet zo groot ivm kopen huis etc...


    Grtz MPMGF
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do sep 23, 2004 11:19 pm

    Paul ? (MGZR160)
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do sep 23, 2004 11:20 pm

    Als je je F niet wegdoet, denk ik dat je meer gegadigden gaat vinden die je willen helpen. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » do sep 23, 2004 11:28 pm

    Ben van mening veranderd....

    De F blijft, daarom wil ik erzelf aan sleutelen samen met een ervaren iemand dan weet ik zeker dat alles echt vervangen wordt en goed gebeurd heb niet zoveel vertrouwen meer in de dealer waar ik altijd kom.

    grtz mpmgf
    Laatst bijgewerkt door 1 op mpmgf, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr sep 24, 2004 9:26 am

    Kan je geen garantie claimen.... lijkt me dat alles via een dealer is gebeurd....

    Nee, heb er ff ondergekeken net maar hij lekt boven met uitlaatspruitstuk kon het niet duidelijk zien moet ff me hardtop eraf halen en dan de motorkap lichten maarja met die regen en de garage thuis staat vol.....

    ... naar de rechterkant van de wagen toe.....
    En euh ??? Hardtop eraf halen, nu al een hardtop ??
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » vr sep 24, 2004 11:01 am

    Alles is via de dealer gebeurd, maar volgens mij heb je garantie tot aan de deur. Het is al een jaar geleden dat ie gerepareerd is maar ik kan nooit aantonen dat het hun schuld is. Hellaas...... Dus ik hoop dat er iemand is die me wil helpen of kan vertellen hoe je een VVC kop eraf haalt en afsteld.

    Mischien is er iemand met een werkplaatshandboek op CD nederlandse versie?

    Mvg MPMGF
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » vr sep 24, 2004 9:13 pm

    hey mannen

    ik heb het hier zitten lezen, ik denk als het water er los door loopt dan is dat volgens mij toch geen cyl koppakking.
    ik ben eerder aan het denken of dat het lek niet aan de waterpomp is of de thermostaat.
    wat betreft die inlaatpakking bij een vvc zit geen groene rubber tussen maar een gewone papierpakking.
    en ik weet nu ook niet of die dealer de nota gelezen heeft die verspreid is via rover van als je een cyl koppaking steekt dat je de geleiderpennen moet vervangen door de stalen bijgeleverd en moet aanpassen zodat de cyl kop goed past.
    grtn

    MGZR 160
    8) 8) 8)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten