BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
Low water kit: Lolarm of B&G
  • Geerjan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 54
    GeregistreerdCOLON ma okt 29, 2007 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON Oegstgeest

    Low water kit: Lolarm of B&G

    door Geerjan » zo nov 11, 2007 8:22 pm

    Ik ben me aan het orienteren v.w.b. de aanschaf van een LWK. Kom hierbij twee varianten tegen: de Lolarm Kit zoals blijkbaar verkocht tijdens MGFest en de kit van B&G.
    Wat zijn de ervaringen met beide kits en heeft iemand wellicht een voorkeur.
    MG TF 80th Anniversary LE nr 622, K&N 57i, MS Daytona, alu dashrings, alu clockrings, alu speakerrings, alu heaterdials, alu seat belt trim.
    Low Water Level sensor (aangesloten op ECM)
    vervangen door Triumph TR6 1970, Royal Blue.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » zo nov 11, 2007 9:36 pm

    heb de B&G kit en ben er erg tevreden over. waarschuwt als het niveau 0.5cm onder het normale niveau komt. ruim op tijd dus om tijdig aan de kant te gaan en de boel ff te checken.

    tegenwoordig word de kit geleverd met een ledje ipv het grote lampje zoals ik nog heb. de zoemer is onzichtbaar achter de T-bar weggewerkt. dicht bij de oren dus en goed hoorbaar.

    montage heb ik door de garage laten uitvoeren, maar er zat een hele goede uitgebreide beschrijving bij incl. foto's.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo nov 11, 2007 9:39 pm

    De B&G kit is in ieder geval iets meer werk rondom het tankje, dit moet je immers vervangen (zit in de kit)
    De B&G kit is iets duurder (je krijgt ook een nieuw tankje)
    De B&G kit geeft je een nieuwe dop op het tankje (da's mooi meegenomen, die moet je zo nu en dan toch vervangen)
    De B&G kit meet vanaf de onderzijde, zonder lekgevaar, is in theorie veiliger in geval van storing
    .....
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » zo nov 11, 2007 9:49 pm

    Wat kosten ze?
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    door Mans » zo nov 11, 2007 9:51 pm

    Ik heb de B&G kit en het was met behulp van de wijze heren cq vrouwen op dit forum vrij eenvoudig te plaatsen.
    Bij het onderdeel waar verbinding moest worden gelegd met de sigarettenaansteker is enige gynaecologische kennis een pré.
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
  • Guido77
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON wo feb 14, 2007 1:23 pm
    WoonplaatsCOLON Delft (Nederland)
    CONTACTCOLON

    door Guido77 » zo nov 11, 2007 11:20 pm

    Ik heb de B&G kit, heb ik zelf gemonteerd met de beschrijving, terwijl ik verder niet heel veel zelf doe aan mijn auto's. Hij heeft me al een keer gewaarschuwd toen mijn systeem lek bleek te zijn en ben er dus erg tevreden over!
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » ma nov 12, 2007 12:30 pm

    Ik heb de LoLarm kit en die was zeer gemakkelijk in te bouwen. Het kitje plak je aan de zijkant van je middenconsole, dat is wel minder mooi dan het bij het kitje van B&G. Zo ziet het er dan uit.
    Afbeelding
    Boumans die heeft het lampje in de middenconsole ingebouwd dat ziet er veel mooier uit, maar is iets meer werk. Dat ga ik ook nog een keer doen, maar ik wil nog een MKII middenconsole en dan ga ik het daar inbouwen.
    Er zijn nog niet zo veel ervaringen met het LoLarm kitje (denk ik), omdat de meeste op dit forum het kitje er pas in hebben zitten.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Renno
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 175
    GeregistreerdCOLON zo dec 26, 2004 10:05 pm
    WoonplaatsCOLON Terneuzen (Nederland)
    CONTACTCOLON

    door Renno » ma nov 12, 2007 2:31 pm

    Edgecrusher schreefColonWat kosten ze?


    Lolarm kost ongeveer 65 euro.
    Mmmmmmmm....... MGF !!! :)))
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » ma nov 12, 2007 6:36 pm

    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Geerjan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 54
    GeregistreerdCOLON ma okt 29, 2007 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON Oegstgeest

    door Geerjan » ma nov 12, 2007 8:04 pm

    Ik las op de site van Dieter nog een intressante oplossing.
    Zou dit op een MPI ook werken (heeft deze een Engine Bay Overheat warning light)?

    Another option for MGF MY2000 on with ECD3 ECU from:
    J Nuttgens, Hampshire, United Kingdom Posted 11 April 2007 to the MG cars BBS
    Hi all,

    I've just fitted a coolant level sensor to my MGF, using a slightly different and simpler approach to the (already excellent) instructions on Dieter's website: http://www.mgfcar.de/expansion_tank/level_sensor.htm

    I used the late-type expansion tank and sensor as per the website, but instead of using a buzzer, I connected the sensor into the circuit for the "Engine Bay Overheat" warning lamp. This involves minimal wiring - the sensor simply connects between earth and the wire from the ECU to the warning lamp. On the VVC model this is pin 31 of the top ECU connector, green wire with red stripe (may be different on an MPI). No tricky wire routing or dismantling of interior trim required!

    The warning light will still work as normal if the engine bay temp gets too high or the AAT sensor fails, and you still get the lamp-check when the ignition is turned on, but it will also light up if the coolant level drops. I prefer this solution over the buzzer, not just because it's easier, but because there's no risk of failing to hear the buzzer if you're pushing on a bit (especially with the top down) or have the stereo turned up loud! :o)

    The only drawback is that the light coming on could mean one of two different faults - but since you're going to need to stop anyway, it shouldn't be too much of a problem...
    MG TF 80th Anniversary LE nr 622, K&N 57i, MS Daytona, alu dashrings, alu clockrings, alu speakerrings, alu heaterdials, alu seat belt trim.
    Low Water Level sensor (aangesloten op ECM)
    vervangen door Triumph TR6 1970, Royal Blue.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma nov 12, 2007 9:26 pm

    mmmmm.

    Tja een ander plaatje op het venstertje van het lampje en alles is ok!

    Kweetniet of het werkt, klinkt niet onaannemelijk. De positie van deze lamp is ook door Sander gebruikt voor dezelfde functie. Volgens mij wel op de meer gebruikelijke wijze..

    Ja dat lampje zou jij k moeten hebben, De onderste van het linker rijtje
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten