BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
MG WEER PLAT
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    MG WEER PLAT

    door Brooklands » vr nov 09, 2007 6:01 pm

    Eerder dit jaar ging in de fabriek in Longbridge de productie van de MG TF weer van start. Maar inmiddels is de lopende band weer gestopt omdat nieuwe eigenaar Nanjing een fusie is aangegaan met het Chinese Shanghai Auto.

    Dat betekent helaas dat de productie pas in het eerste kwartaal van volgend jaar weer zal worden hervat. Die tijd kunnen de Chinezen mooi gebruiken om in Engeland alvast een dealernetwerk op te tuigen. Volgens een woordvoerder is er in ieder geval voldoende interesse en staan er al meer dan zeventig dealers te trappelen om weer een MG te kunnen verkopen. De bedoeling van Nanjing is om met MG eerst in Engeland weer voet aan de grond te krijgen, om daarna de bakens te verzetten richting het Europese vasteland.

    Er zijn voor Nanjing echter nog wel wat beren op de weg. Zo is de TF in zijn huidige vorm inmiddels 13 jaar oud, en daarmee zou de concurrentie met bijvoorbeeld de nieuwe Mazda MX-5 wel eens een brug te ver kunnen zijn. Daar komt bij dat de eerste nieuwe MG TF als een speciale uitvoering op de markt komt, met een extra stevig prijskaartje. Om dat te compenseren zit er ook een uitgeklede variant in de planning, maar wanneer die in de nu nog in te richten showrooms verschijnt is niet bekend. Het worden nog spannende tijden voor MG.

    Bron: www.topgearmagazine.nl
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » vr nov 09, 2007 6:29 pm

    Ik zie het allemaal vanzelf wel, ik verwacht niet eerder dan 2009 de TF hier in de showroom. De auto is dan 14 jaar oud... De spiegels zijn dan ondertussen exact 20 jaar oud ;)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » vr nov 09, 2007 8:23 pm

    Coen schreefColonIk zie het allemaal vanzelf wel, ik verwacht niet eerder dan 2009 de TF hier in de showroom. De auto is dan 14 jaar oud... De spiegels zijn dan ondertussen exact 20 jaar oud ;)


    Voor een verkoopsucces is het misschien beter om de MGA of MGB weer te gaan produceren. :lol:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za nov 10, 2007 12:40 pm

    Brooklands schreefColonVoor een verkoopsucces is het misschien beter om de MGA of MGB weer te gaan produceren. :lol:


    Dat wordt dan een copie van de MGA, van de B hebben ze immers al eens de RV8 gemaakt.

    Ben benieuwd :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » vr nov 16, 2007 9:41 pm

    En nu ook op Autoweek.nl:

    Wedergeboorte MG TF uitgesteld tot 2008

    De productie van de MF TF zou aanvankelijk in september van dit jaar starten. Dat is uitgesteld tot de loop van 2008.
    Als het aan de planning van Nanjing had gelegen, was de productie van de MG TF in het Britse Longbridge al weer van start gegaan. Nanjing is sinds het failissement van MG Rover het moederbedrijf van MG. Het Chinese concern is echter druk met een fusie met Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC). Klinkt die naam bekend? Dat zou kunnen, want deze Chinese autogigant was in 2005 een rivaal van Nanjing bij het opkopen van de boedel van MG Rover. De fusiebesprekingen vertragen de productie in de oude MG Rover-fabriek in Longbridge.
    Die fabriek wordt overigens niet meer dan een assemblagecentrum. Het gros van de onderdelen komt uit China, alleen de carrosserieën en een handvol onderdelen wordt uit Groot-Brittannië betrokken. Als de fabriek op vol vermogen werkt, is er ruimte voor 250 werknemers. Voor het faillissement van de Britse automaker werkten zesduizend mensen van die fabriek.
    Nanjing heeft vanuit Groot-Brittannië zo’n honderd aanvragen gehad van dealers die graag MG’s willen verhandelen. Aan het einde van volgend jaar hoopt MG zestig tot zeventig dealers te hebben in het oorspronkelijke thuisland waarmee het hele land kan worden bediend. Als in Groot-Brittannië voet aan de grond is verkregen, is Spanje het volgend land waar MG actief wordt. Daarna is het de bedoeling dat de rest van Europa volgt.
    Nanjing ziet de Mazda MX-5 als enige concurrent voor de volgend jaar inmiddels dertien jaar oude MG. Over een coupéversie, waarvan een studiemodel in de nadagen van het bestaan van MG Rover is gepresenteerd, denken de Chinezen nog na.
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten