


Geerjan schreefColonAfhankelijk van het weer zijn winterbanden zeker aan te bevelen, maar in tegenstelling tot wat velen beweren of veronderstellen is het gemonteerd hebben van winterbanden (nog) niet verplicht in Duitsland. Het is wel zo dat indien je tijdens winterse omstandigheden zonder winterbanden betrokken raakt bij een ongeval dit tegen je gebruikt zal worden. Daar je vooraf meestal niet weet welk weer je zult treffen verkies ik zelf om winterbanden te monteren.




Nem58 schreefColonDe boete van 50 euro die je krijgt is niet voor het niet hebben van winterbanden, maar voor het in gevaar brengen van je medeweggebruikers (door het niet hebben van de juiste banden).

Rick schreefColonNem58 schreefColonDe boete van 50 euro die je krijgt is niet voor het niet hebben van winterbanden, maar voor het in gevaar brengen van je medeweggebruikers (door het niet hebben van de juiste banden).
Die boete krijg je dan alleen als je een ongeluk hebt gehad of kun je die boete dan ook krijgen bij een controle door de duitse politie, als je geen winterbanden in het winterseizoen onder je auto hebt?


OHRA Verkoop & Informatie schreefColon> Message du 09/11/07 à12h46
> Objet : Re: Informatie: auto - overig
>
> Relatienummer:
> E-mail referentienummer: 853732
>
> Geachte heer,
>
> Hartelijk dank voor uw e-mail.
>
> Het niet gebruiken van winterbanden in winterse omstandigheden kan in het buitenland reden zijn voor een boete, strafrechtelijke vervolging en(mede)aansprakelijkheid bij ongevallen. Reden daarvoor is dat het verkeer in gevaar wordt gebracht omdat men met zomerbanden minder grip op de weg heeft en de remweg onnodig lang is.
>
> U bent hiervoor niet verzekerd.
>
> Wij hopen hiermede uw e-mail naar tevredenheid te hebben beantwoord.
>
> Deze mail is afgehandeld door de heer Gerritsen.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> OHRA Schadeverzekeringen N.V.,
>

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.