Ik zit met een dilemma, ik heb een hardstikke mooie MGF waarvan de softtop nog in zeer goede staat is. Het is een MK1 softtop (met stiknaden van voor naar achter) die enigsinds slap staat, soort anorexia.
Voor de winter was ik van plan om een 2e hands hardtop te kopen voor ongeveer 900,- (marktplaats worden er genoeg aangeboden).
Een collega van mij bracht mij echter op het volgende idee: Waarom geen nieuwe MK2 (/of imitatie) softtop? (betere waterafvoer, dikker materiaal, minder herrie) en eventueel de versie (dat is zeker imitatie) met een glazen achterruit? Uiteindelijk zou dat ook zo'n 900 euro kosten, maar daar heb je het hele jaar door plezier van!
Nieuwe softtop MK2/imitatie: dikkere stof en betere waterafvoer!
Nieuwe softtop imitatie: glazen achterruit, betere waterafvoer
Dus 3 opties:
1: Hardtop kopen.
Voordeel: Ziet er goed uit, goed voor de auto, minder herrie.
Nadeel: Je kan niet even snel het dak eraf halen, en je hebt er maar 4-5 maanden plezier van..
2: Nieuwe softtop MK2/imitatie met plastic achterruit.
Voordeel: Dak staat weer mooi strak, dikkere stof, minder herrie, betere waterafvoer, hele jaar door plezier van!
Nadeel: Ik heb al een softtop, in goede staat dus is dat het dan wel waard?
3: Nieuwe softtop imitatie met glazen achterruit:
Voordeel: Dak staat weer mooi strak, dikkere stof, minder herrie, betere waterafvoer, hele jaar door plezier van en de achterruit is verwarmd, dus ook handig in de winter of als het heeft geregent!
Nadeel: Ik heb al een softtop, en.. hoe vinden jullie het eruit zien?
Dus de vragen aan jullie: Wat zouden jullie in mijn geval doen (ik heb dus een goed softtop, maar wel met anorexia verschijnselen!)
Wat is het grote voordeel van een Hardtop/softtop MK2/softtop met glazen achterruit?






