Dilemma, HT of ST evt met glas
  • whelmond
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 102
    GeregistreerdCOLON di okt 02, 2007 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    Dilemma, HT of ST evt met glas

    door whelmond » wo okt 24, 2007 2:42 pm

    Hee allemaal. Dit is er een om eens goed over na te denken..


    Ik zit met een dilemma, ik heb een hardstikke mooie MGF waarvan de softtop nog in zeer goede staat is. Het is een MK1 softtop (met stiknaden van voor naar achter) die enigsinds slap staat, soort anorexia.

    Voor de winter was ik van plan om een 2e hands hardtop te kopen voor ongeveer 900,- (marktplaats worden er genoeg aangeboden).

    Een collega van mij bracht mij echter op het volgende idee: Waarom geen nieuwe MK2 (/of imitatie) softtop? (betere waterafvoer, dikker materiaal, minder herrie) en eventueel de versie (dat is zeker imitatie) met een glazen achterruit? Uiteindelijk zou dat ook zo'n 900 euro kosten, maar daar heb je het hele jaar door plezier van!

    Afbeelding
    Nieuwe softtop MK2/imitatie: dikkere stof en betere waterafvoer!


    Afbeelding
    Afbeelding
    Nieuwe softtop imitatie: glazen achterruit, betere waterafvoer


    Dus 3 opties:

    1: Hardtop kopen.
    Voordeel: Ziet er goed uit, goed voor de auto, minder herrie.
    Nadeel: Je kan niet even snel het dak eraf halen, en je hebt er maar 4-5 maanden plezier van..
    2: Nieuwe softtop MK2/imitatie met plastic achterruit.
    Voordeel: Dak staat weer mooi strak, dikkere stof, minder herrie, betere waterafvoer, hele jaar door plezier van!
    Nadeel: Ik heb al een softtop, in goede staat dus is dat het dan wel waard?
    3: Nieuwe softtop imitatie met glazen achterruit:
    Voordeel: Dak staat weer mooi strak, dikkere stof, minder herrie, betere waterafvoer, hele jaar door plezier van en de achterruit is verwarmd, dus ook handig in de winter of als het heeft geregent!
    Nadeel: Ik heb al een softtop, en.. hoe vinden jullie het eruit zien?

    Dus de vragen aan jullie: Wat zouden jullie in mijn geval doen (ik heb dus een goed softtop, maar wel met anorexia verschijnselen!)

    Wat is het grote voordeel van een Hardtop/softtop MK2/softtop met glazen achterruit?
    MG TF LE80 zwart
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » wo okt 24, 2007 3:03 pm

    Ik heb er ook al een keer aan zitten denken.. Goeie topic!!


    Is de Softtop van een MK2 zo veel beter dan dan die v an een MK1?
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Dilemma, HT of ST evt met glas

    door ErikB » wo okt 24, 2007 3:27 pm

    Ik vul even je lijstje aan .....

    1: Hardtop kopen.
    + Ziet er goed uit, goed voor de auto,
    + Minder herrie.
    + Bewaard perfect z'n waarde
    + Vergroot de torsiestijfheid
    - Je kan niet even snel het dak eraf halen, en je hebt er maar 4-5 maanden plezier van..
    - Je moet hem ergens kwijt kunnen in de zomer
    2: Nieuwe softtop MK2/imitatie met plastic achterruit.
    + Dak staat weer mooi strak, dikkere stof,
    + minder herrie, betere waterafvoer,
    + hele jaar door plezier van!
    + misschien ook wel mooi met een non-black softtop
    - Ik heb al een softtop, in goede staat dus is dat het dan wel waard?
    - Behoudt niet z'n waarde
    - de minder herrie is verwaarloosbaar
    - plastiek achterruitje is de breekbare (!!) schakel bij lagere temperaturen
    3: Nieuwe softtop imitatie met glazen achterruit:
    + Dak staat weer mooi strak, dikkere stof,
    + minder herrie, betere waterafvoer,
    + hele jaar door plezier van en
    + de achterruit is verwarmd, dus ook handig in de winter of als het heeft geregent!
    - Ik heb al een softtop, en.. hoe vinden jullie het eruit zien?
    - Behoudt niet z'n waarde
    - de minder herrie is verwaarloosbaar
    - je kan niet (IIRC) met enkel het achterruitje plat rijden (wat echt wel leuk is)

    Als ik me goed herinner is er ook een "dakhemel" beschikbaar voor de softtop, waardoor je een betere isolatie krijgt. De oplossing is zeker goedkoper dan een nieuwe softtop of hardtop. Deze oplossing werd/wordt door Mike Satur aangeboden.

    Hopelijk heb je er iets aan.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » wo okt 24, 2007 6:00 pm

    Een dak hemel.. Wat is dat? helpt dat tegen het lawaai?
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » wo okt 24, 2007 6:45 pm

    Waarom niet je huidige softtop opnieuw laten opspannen en een glazen achterruit erin kopen? Of zijn deze ruitjes niet los verkrijgbaar (zegt de leek)
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » wo okt 24, 2007 7:11 pm

    Als je je F het hele jaar door gebruikt is het wel fijn om een hardtop te hebben. Ik heb er een en het is ideaal voor in de winter. Als je toch voor een hardtop gaat kan je ook een hardtopstandaard kopen. Dat is echt heel handig, daar zitten ook wielen onder dus kun je de hardtop op de standaard zo verrijden.
    Ik ga in het voorjaar een andere softtop laten plaatsen met een glazen achterruit. Als je dat wilt doen heb je wel een nieuwer frame nodig. Anders kunnen ze de softtop met glazen achterruit niet plaatsen. Je hebt dan een frame van een softtop nodig van een '98er of later jaar. Daar is net iets aan verandert. Een softtop met sonnenland stof kost ongeveer 700 euro en een softtop met glazen achterruit kost 1250 euro.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo okt 24, 2007 9:00 pm

    Nem58 schreefColonWaarom niet je huidige softtop opnieuw laten opspannen en een glazen achterruit erin kopen? Of zijn deze ruitjes niet los verkrijgbaar (zegt de leek)


    Losse glazen ruitjes zijn inderdaad los te koop, bij MS bijvoorbeeld.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik het geluid van de softtop erg vind meevallen, maar dat is misschien omdat hij word overstemd door de Phoenix en de verwarming is ook goed genoeg, dus voor mij geen hardtop..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo okt 24, 2007 9:45 pm

    Een hardtop voegt waarde toe voor de verkoop een nieuwe softtop niet of nihil.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo okt 24, 2007 9:57 pm

    Als je een hardtop hebt is de wagen gewoon completer. Daarenboven is elke MG niet echt gemaakt om in weer en wind te staan. Met een hardtop is hij er veel beter tegen bestand dan met een softtop (nieuw model of niet). Ook wat waterinfiltratie betreft.
    Tenslotte blijft je sofftop veel jaren langer goed bij gebruik van een softtop in de winter. Je rijdt toch niet dakloos in de winter, dus het minpuntje wat gemak betreft van open leggen, vervalt hierbij.
    Dus als je een goede softtop hebt vind ik het heel dom te investeren in een nieuwe softtop. een hardtop is de enige goede keuze in dat geval lijkt me en de totaal prijs van de wagen stijgt er mee en niet met een nieuwe softtop dus.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do okt 25, 2007 1:54 am

    ben in het gelukkige bezit van een softtop met glazen achterruit. deze is vele malen sneller te openen en te sluiten dan de standaard softtop.

    niet geheel waar, maar als je je plastic achterruitje niet wilt plooien of beschadigen zal je deze moeten geleiden. uitstappen dus. gooi die van mij bij het wachten voor het stoplicht in 3 sec. open. doe me dat maar na ;) idem voor het sluiten :P

    echter, ik had al een hardtop en die gaat er echt wel weer op, zodra de vorst zijn intrede doet. plus vind ik het altijd wel leuk, dat de MG heel anders oogt met hardtop. alsof je weer een andere wagen rijdt.

    tast in de buidel en koop beide :P :wink:
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » do okt 25, 2007 9:29 am

    Maar wat houd die dakhemel nou precies in dan?
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do okt 25, 2007 10:44 am

    videomike schreefColonMaar wat houd die dakhemel nou precies in dan?


    dit dus:

    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do okt 25, 2007 12:53 pm

    Bruno schreefColonJe rijdt toch niet dakloos in de winter, dus het minpuntje wat gemak betreft van open leggen, vervalt hierbij.

    Toch wel !! Heerlijk, en liever in de winter dakloos dan in het putje van de zomer. Net zoals het 's nacht leuker is dan 's middags.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do okt 25, 2007 1:11 pm

    is dat niet slecht voor de softtop, als je bij vorst met de kap los rijd?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do okt 25, 2007 1:19 pm

    Enkel opletten bij het plooien van het ruitje.... liever losritsen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten