BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
Nieuw hier, paar vraagjes (dak, motor en water)
  • whelmond
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 102
    GeregistreerdCOLON di okt 02, 2007 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    Nieuw hier, paar vraagjes (dak, motor en water)

    door whelmond » di okt 02, 2007 10:50 pm

    Dag allemaal,


    Ik heb sinds ongeveer 7 maanden een MGF 1,8 VVC uit '97. Erg fijne auto, rijd super en ziet er super uit!

    Ik heb eigelijk nooit eerder op forums gekeken en nu heb ik deze dus gevonden. Ik heb gelijk een paar vraagjes


    Vraag1:
    Het textiel van mijn softtops staat redelijk slap, zeker als het heeft geregend. De dikke riemen die van buis naar buis van het softtop frame lopen zitten wel goed strak. Is er een manier om het textiel wat aan te trekken? ... zo ja .. hoe?

    Vraag 2:
    Achter mijn passagiersstoel is de vloer vrij vochtig.. sterken nog.. het is gewoon nat. Als je het tapijt optilt en ik voel onder het isolatiemateriaal ligt er gewoon wat water.. het is geen koelvloeistof, maar gewoon nat van regen. Iemand een idee waar dat vandaan komt?

    Vraag 3:
    Mijn motor begint de laatste tijd wat te tikken als hij stationair loopt. Zeker als ik even hard heb gereden en ik sta voor het stoplicht tikt hij erg hard.. Is dit gewoon een kwestie van kleppen laten stellen of kan er iets meer aan de hand zijn?


    Ow en een tip voor iedereen: ongelofelijk maar waar: op de laatste dag van mijn garantie (na 3mnd -1 dag) brakende bouten van mijn rechtermotorsteun af.. het blok viel er dus half onderuit.. Het bleek dat de bouten van de motorsteun allebei afgebroken waren.. een al een tijdje en de tweede brak dus ook..
    Misschien even verstandig om te checken of dit bij jou ook het geval is. Als je langs de rechterkant van je motor kijkt zie je 2 bouten naast elkaar zitten, tik daar even tegenaan met iets om te kijken of ze los zitten. Ik stond gelukkig stil toen het gebeurde.. maar ik wil niet eens bedenken wat er was gebeurd met 120 op de snelweg!

    Gr. Wouter
    MG TF LE80 zwart
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » di okt 02, 2007 11:12 pm

    Welkom hier! :D

    ... Mijn motor begint de laatste tijd wat te tikken als hij stationair loopt. Zeker als ik even hard heb gereden en ik sta voor het stoplicht tikt hij erg hard.. Is dit gewoon een kwestie van kleppen laten stellen of kan er iets meer aan de hand zijn? ...

    Ik geloof dat tikken heel normaal is voor een VVC, maar hier kunnen de echte goeroe's je vast meer over vertellen.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » di okt 02, 2007 11:19 pm

    Inderdaad, de mijne hoor je ook wel wat tikken :)
    MGF VVC Nightfire

    Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di okt 02, 2007 11:25 pm

    Die van mij niet, maar de kop heeft inmiddels pas 10.000km gedaan ;)
    Building >200BHP K-series
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuw hier, paar vraagjes (dak, motor en water)

    door DannyVVC » di okt 02, 2007 11:30 pm

    whelmond schreefColonDag allemaal,

    Vraag 2:
    Achter mijn passagiersstoel is de vloer vrij vochtig.. sterken nog.. het is gewoon nat. Als je het tapijt optilt en ik voel onder het isolatiemateriaal ligt er gewoon wat water.. het is geen koelvloeistof, maar gewoon nat van regen. Iemand een idee waar dat vandaan komt?

    Gr. Wouter


    Vanaf buiten?? :P
    Nee zonder gekheid, ik kan je zo vanaf een afstand niet vertellen waarvandaan, ik kan je wel adviseren om even alles eruit te halen en de boel goed na te lopen voordat alles gaat roesten!!
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

    Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » di okt 02, 2007 11:49 pm

    Allereerst welkom op het forum.

    Bruno (ook van dit forum) heeft ook problemen gehad met water dat aan de passagierskant binnen kwam.
    Neem eens een kijkje in onderstaand topic daar heeft hij alles uitvoerig beschreven en ook hoe je het kunt oplossen. HTH
    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=3058
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuw hier, paar vraagjes (dak, motor en water)

    door Bruno » wo okt 03, 2007 12:05 am

    Vooral eerst, welkom op het forum !


    whelmond schreefColon
    Vraag1:
    Het textiel van mijn softtops staat redelijk slap, zeker als het heeft geregend. De dikke riemen die van buis naar buis van het softtop frame lopen zitten wel goed strak. Is er een manier om het textiel wat aan te trekken? ... zo ja .. hoe?


    Nee, dan kan je weinig aan doen, maar op zich niet hinderlijk, het valt enkel op dat het dak minder strak zit als het nat is. Na enkele jaren zie je dat bij alle MG's, of beter, bij alle cabrio's.


    whelmond schreefColonVraag 2:
    Achter mijn passagiersstoel is de vloer vrij vochtig.. sterken nog.. het is gewoon nat. Als je het tapijt optilt en ik voel onder het isolatiemateriaal ligt er gewoon wat water.. het is geen koelvloeistof, maar gewoon nat van regen. Iemand een idee waar dat vandaan komt?


    Zie inderdaad de link die Rick aanhaalt. Er is een volledige manual voor het dichtmaken van een F. Kritische punten zijn : Deurrubers, zwarte bak voor aanvoer lucht buiten rechts, onder plaat koppelingspedaal links, kofferbak rubber,.....

    whelmond schreefColon
    Vraag 3:
    Mijn motor begint de laatste tijd wat te tikken als hij stationair loopt. Zeker als ik even hard heb gereden en ik sta voor het stoplicht tikt hij erg hard.. Is dit gewoon een kwestie van kleppen laten stellen of kan er iets meer aan de hand zijn?


    Zeer normaal gedrag bij een VVC. Als je de motor hoort tikken, moet het terug op niveau brengen van de motorolie, het probleem oplossen.
    Bekijk het als een handige tool, om te zien dat je wat olie moet bij gieten. Nu ja, t'is beter dan je geen olieverbruik hebt uiteraard.

    whelmond schreefColonOw en een tip voor iedereen: ongelofelijk maar waar: op de laatste dag van mijn garantie (na 3mnd -1 dag) brakende bouten van mijn rechtermotorsteun af.. het blok viel er dus half onderuit.. Het bleek dat de bouten van de motorsteun allebei afgebroken waren.. een al een tijdje en de tweede brak dus ook..
    Misschien even verstandig om te checken of dit bij jou ook het geval is. Als je langs de rechterkant van je motor kijkt zie je 2 bouten naast elkaar zitten, tik daar even tegenaan met iets om te kijken of ze los zitten. Ik stond gelukkig stil toen het gebeurde.. maar ik wil niet eens bedenken wat er was gebeurd met 120 op de snelweg!


    Handige tip, maar gelukkig geen algemeen probleem bij een F/TF.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: Nieuw hier, paar vraagjes (dak, motor en water)

    door Bruce » wo okt 03, 2007 7:42 am

    whelmond schreefColon
    Ow en een tip voor iedereen: ongelofelijk maar waar: op de laatste dag van mijn garantie (na 3mnd -1 dag) brakende bouten van mijn rechtermotorsteun af.. het blok viel er dus half onderuit.. Het bleek dat de bouten van de motorsteun allebei afgebroken waren.. een al een tijdje en de tweede brak dus ook..
    Misschien even verstandig om te checken of dit bij jou ook het geval is. Als je langs de rechterkant van je motor kijkt zie je 2 bouten naast elkaar zitten, tik daar even tegenaan met iets om te kijken of ze los zitten. Ik stond gelukkig stil toen het gebeurde.. maar ik wil niet eens bedenken wat er was gebeurd met 120 op de snelweg!


    Allereerst van harte welkom op het forum,

    Misschien kun je een foto maken van de Bouten die waren gebroken? dat maakt het voor ons een stuk duidelijker.

    En Foto's van je F zijn ook zeer welkom.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuw hier, paar vraagjes (dak, motor en water)

    door ErikB » wo okt 03, 2007 8:01 am

    Bruno schreefColon
    whelmond schreefColon]
    Vraag 2:
    Achter mijn passagiersstoel is de vloer vrij vochtig.. sterken nog.. het is gewoon nat. Als je het tapijt optilt en ik voel onder het isolatiemateriaal ligt er gewoon wat water.. het is geen koelvloeistof, maar gewoon nat van regen. Iemand een idee waar dat vandaan komt?


    Zie inderdaad de link die Rick aanhaalt. Er is een volledige manual voor het dichtmaken van een F. Kritische punten zijn : Deurrubers, zwarte bak voor aanvoer lucht buiten rechts, onder plaat koppelingspedaal links, kofferbak rubber,.....

    Als je eventueel Airco zou hebben, dan is er daar ook nog een schuldige te zoeken.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    Re: Nieuw hier, paar vraagjes (dak, motor en water)

    door MGF_TV » wo okt 03, 2007 12:25 pm

    ErikB schreefColon
    Bruno schreefColon
    whelmond schreefColon]
    Vraag 2:
    Achter mijn passagiersstoel is de vloer vrij vochtig.. sterken nog.. het is gewoon nat. Als je het tapijt optilt en ik voel onder het isolatiemateriaal ligt er gewoon wat water.. het is geen koelvloeistof, maar gewoon nat van regen. Iemand een idee waar dat vandaan komt?


    Zie inderdaad de link die Rick aanhaalt. Er is een volledige manual voor het dichtmaken van een F. Kritische punten zijn : Deurrubers, zwarte bak voor aanvoer lucht buiten rechts, onder plaat koppelingspedaal links, kofferbak rubber,.....

    Als je eventueel Airco zou hebben, dan is er daar ook nog een schuldige te zoeken.


    Of als je incontinente pasagiers hebt...

    Welkom op het forum in ieder geval!
  • whelmond
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 102
    GeregistreerdCOLON di okt 02, 2007 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    door whelmond » wo okt 03, 2007 11:23 pm

    Zo zeg! Bedankt allemaal voor het meedenken en de warme ontvangst!

    Foto's van mijn MGF zal ik binnenkort even maken.. heb geen camera bij de hand. Hij is erg standaard hoor.. Heb hem gekocht, maar was toen wel blut.. Het is een mooie BRG met 15" velgen.. zonder extra's. Het enige wat ik voor nu van plan ben is grotere velgen en lowering pins voor een mooiere look.. De auto staat nu wel laag, maar dat komt de rijeigenschappen niet echt ten goede..


    Jammer dat ik de kap niet strakker kan zetten.. helaas..

    Olie heb ik vanmiddag bijgevult, en het tikken wordt inderdaad wat minder.. toch even wat beter in de gaten houden!

    Tsja en dan dat water.. Bedankt voor dat artikel Rick/Bruno, maar dit is niet waar ik een lek heb. Het tapijt bij de voeten van mezelf en de passagierskant is kurkdroog.. Bij mij is het nat áchter de stoel van de passagier op de grond! Ik kan echt niet vinden waar dat vandaan komt.

    Overigens staat er ook flink wat water in de dorpel aan de passagierskant na een flinke bui.. kan dit iets met elkaar te maken hebben??


    Misschien kun je een foto maken van de Bouten die waren gebroken? dat maakt het voor ons een stuk duidelijker.


    Afbeelding
    De bouten #16 waren afgebroken... Dit zit aan de rechterkant van het blok!

    Ik heb pas een keer eerder op het web gelezen van iemand die het overkwam.. met een snelheid van 80... hij is een week bezig geweest alles te maken!

    Iemand nog een idee over die lekkage achter mijn passagiersstoel?
    MG TF LE80 zwart
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do okt 04, 2007 12:06 am

    Als het lek zich situeert op de plaats achter de zetel, ben ik bijna zeker dat het via de raamrubber achteraan komt (althans, dat was bij mij het geval). De raam goed afstellen en desnoods de deurrubbers inspuiten met siliconenspray. In het ergste geval de rubber vervangen.
    wil je zekerheid kan je uiteraard altijd kranten op de vloer leggen (dan zie je waar het binnen loopt). Ook de deurrubbers inspuiten met een lekkage-poeder (poederspray) verduidelijkt dikwijls waar het lek zich juist situeert.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do okt 04, 2007 8:54 am

    Rond 1997 is er een modificatie geweest in het deurrubber. doel hiervan was om lekkages te verminderen. Er zijn twee inkepingen gemaakt in de deurrubber. (op de dorpel) Hierdoor zouden lekkages afgelopen moeten zijn.

    (Ik heb natuurlijk nog het oude rubber, (dit is zo ongeveer de enige plek waar ik nog geen lekkages heb gehad :wink: )
    Ik kan dus niet oordelen of de modificatie werkelijk helpt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do okt 04, 2007 10:56 pm

    bij mijn F waren de raamrubbers de boosdoener. De ramen stonden niet goed afgesteld en die hebben de raamrubbers kapot gedrukt, waardoor er bij hevige regenbuien mijn F behoorlijk nat werd van binnen.

    Ik heb toen eerst een hoodmate gekocht, omdat er 2 weken levertijd op de rubbers zat. Het duurde uiteindelijk nog langer totdat ik de rubbers binnen had. Er staat een Hoodmate te koop op marktplaats, misschien is dit iets als tijdelijke oplossing. Ook handig om in de winter te gebruiken voor als je F buiten slaapt, scheelt toch weer ramen krabben. :wink:
    klik hier voor de advertentie.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten