BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Dit is de Chinese MG ZT
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Dit is de Chinese MG ZT

    door Coen » vr sep 28, 2007 6:34 pm

    Eindelijk heeft het Chinese autoconcern Nanjing hun variant van de MG ZT getoond. De auto is nu officieel gepresenteerd in China en heeft MG 7.
    Na het faillissement van MG Rover ging Nanjing Automobile er met de erfenis van MG vandoor. Het eveneens Chinese SAIC kocht de rechten van Rover en kwam enige tijd geleden met de Roewe 75 op de markt – hun interpretatie van de Rover 75. De MG 7 is ook een afstammeling van de 75 en heette bij ons eerder MG ZT.
    De MG 7 is voorzien van drie verschillende 1,8-liter turbomotor. Daarvan is er in elk geval eentje voorzien van 160 pk en een maximale trekkracht van 240 Nm. Die is ontwikkeld met behulp van Lotus. Het topmodel heeft een 2,5-liter V6 aanboord en heet MG 7L. Die levert 240 pk en heeft een maximale trekkracht van 240 Nm. De auto is twintig centimeter langer dan de viercilinders en staat wat betreft luxe op een aanzienlijk hoger plan. De extra centimeters komen ten goede aan de beenruimte van de achterpassagiers.

    Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7318

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » vr sep 28, 2007 6:56 pm

    Ik ben benieuwd wat ze met de KV6 hebben uitgespookt, om er 240pk uit te krijgen.

    Aha, de 1.8T is dus ontwikkeld in samenwerking met Lotus :? :lol:.
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » vr sep 28, 2007 7:40 pm

    Striker schreefColonIk ben benieuwd wat ze met de KV6 hebben uitgespookt, om er 240pk uit te krijgen.

    Aha, de 1.8T is dus ontwikkeld in samenwerking met Lotus :? :lol:.


    Wat ook wel vreemd is, 240pk en 240nm koppel. Normaal gesproken is het koppel altijd hoger dan het aantal pk's.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za sep 29, 2007 11:15 am

    Ik mijn ogen een zeer vreemd interieur voor een sportieve auto.

    Het is zo ongeveer 1:1 het interieur wat vroeger in de Rover Club en Sterling uitvoeringen zat. Ronde zetels, notenhouten interieur.

    Ik zou veel eerder verwacht hebben dat men de binnenkant zou baseren op de sportieve versies zoals in de Mk2 75: goede kuipstoelen, en een zwart houten interieur.

    (overigens heeft deze auto waarschijnlijk geen cruise control en geen stability control :cry: De rest is zo te zien echt 100% overgenomen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za sep 29, 2007 5:29 pm

    Ik volg je volledig, Kasper.

    In mijn ogen is dit het bewijs dat de Chinezen niet echt de MG feeling hebben. De enige reden waarom hout en crèmekleurig interieur het doen in een MGF/TF, is omwille van het hoge roadster-gehalte..... in MG saloons moet het interieur eveneens sportiviteit uitademen.

    Wat de specs van de motors betreft, wacht ik liever af tot er een betere vertaling komt, want van boven vermelde tekst geloof ik niet alles :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za sep 29, 2007 7:37 pm

    ja heel erg jammer, doet me overigens eraan herinneren dat Rover destijds ook een lange versie had, nooit in Nederland gezien maar wel in 2004 gesproken met de chauffeur van een 75L. Deze stond de auto te poetsen. de auto was van een burgermeester met prive chaufeur.

    De foto kan dus net zo goed uit de archieven van MG-Rover komen :?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za sep 29, 2007 7:46 pm

    Kasper schreefColonDe foto kan dus net zo goed uit de archieven van MG-Rover komen :?


    Daar lijkt het haast wel op. De velgen vind ik zelf een beetje klein voor een "sport auto". Als je kijkt naar de sport varianten van de andere auto merken, zit er tegenwoordig standaard minimaal 17" op. Dit lijkt mij meer 16 inch...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za sep 29, 2007 9:04 pm

    Opzich vind het het wel stijlvol, maar dat is net hetgeen een MG dus niet behoort te hebben. Luxe is (was) inderdaad meer voor het Rover gamma.
    Verder vind ik de combinatie beige leder, zwart leder, notenhout, allemaal een beetje te veel van het goede. T'is ofwel zwart, ofwel beige, ofwel mix je de kleuren in de zetels zelf, maar zwarte zetels met beige dseurpanelen en dito console los combineren vind ik alsof de eigenaar de zetels er achteraf zelf heeft in geplaatst, het past gewoon niet.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za sep 29, 2007 9:15 pm

    Ben ik de enige die deze foto een heel hoog fotoshop gehalte vind hebben ?

    B.v. de handrem op foto 2.

    En waarom de oude neus terug.
    Grappige feature is de monitoren in de achterste hoofdsteunen.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za sep 29, 2007 9:20 pm

    Wat me wel opgevallen was, was dat deze auto geen dak, ruiten en geen zijdeuren heeft, hopelijk geen nieuwe trend, want dat tocht verschrikkelijk denk ik. :wink:

    :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » zo sep 30, 2007 9:11 am

    De eerste foto van het interieur doet me effectief aan mij X-type denken, buiten de vorm van de luchtroosters is dit identiek het zelfde.

    Zo'n interieur kan ik zeer moeilijk linken aan een sportieve auto.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo sep 30, 2007 12:05 pm

    Luc schreefColonDe eerste foto van het interieur doet me effectief aan mij X-type denken, buiten de vorm van de luchtroosters is dit identiek het zelfde.

    Zo'n interieur kan ik zeer moeilijk linken aan een sportieve auto.


    Is de 75 een broertje van de X-type :wink:

    Ik dacht dat ik al een blik van herkennning had met dit interieur. Behalve de navigatie en de airco. (deze zijn wezenlijk anders geworden)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » zo sep 30, 2007 2:33 pm

    Sander schreefColonBen ik de enige die deze foto een heel hoog fotoshop gehalte vind hebben ?

    B.v. de handrem op foto 2.

    En waarom de oude neus terug.
    Grappige feature is de monitoren in de achterste hoofdsteunen.


    Zo goed had ik de foto nog niet bekeken maar dit is inderdaad een Photoshop. Vreemd ook dat er de oude neus op zit....
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3 en 0 gasten