BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
Koelwater mysterie!
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    Koelwater mysterie!

    door Nem58 » wo aug 08, 2007 3:10 pm

    Afgelopen weekend heb ik ongeveer 200km achter elkaar gereden bij een gemiddelde snelheid van 150km/h. Vervolgens heb ik de auto op een redelijk stijle oprit geparkeerd. Ik sta voor de auto... en plotseling zie ik een hele plas water verschijnen (bijna onder de radiotor). Even gekeken en het bleek koelwater te zijn.

    Vervolgens reservoir gevuld... bleef mooi gevuld...en weer een stukje gereden. Niets aan de hand, auto wordt niet warm en niks. Iets langer stuk gereden... en niets aan de hand. Totdat ik mijn auto weer parkeer... en er verschijnt weer een plas met koelwater. Het lijkt wel dat wanneer er geen druk meer op mijn systeem zit.. en de auto goed warm is geworden, hij er een aantal liter koelvloeistof uitgooit via mijn radiotor of een slang.

    Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt... wie helpt mij? Zaterdag a.s. ga ik uitgebreid op onderzoek uit...

    mvg

    nem58
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo aug 08, 2007 3:54 pm

    Aha.... tijd voor mijn stokpaardje:

    check even de plastiek schroef op de radiator, als je voor de auto staat, de 'motor'kap omhoog en dan aan de linkerkant zie je in een opening de bovenkant van dat plastiek onding.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo aug 08, 2007 3:57 pm

    Komt het water aan de linkerzijde (bestuurderskant onder de auto te staan. En heb je de radiateur recent ontlucht, kijk dan naar het ontluchtingsplugje. dat is van plastic (lichtgewicht :wink: ) en is eigenlijk voor eenmalige montage geschikt.
    Door de toenemende druk in het systeem, wat door het stilstaan niet meer gekoeld word, wordt een schuurtje open gedruk, vandaar het kenmerkende lekken bij stilstand.

    Dit kan natuurlijk ook optreden in de radiateur of zelfs een slang.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » do aug 09, 2007 9:09 am

    Bedankt voor de tips.. ik ga vanavond direct kijken!
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » za aug 11, 2007 5:48 pm

    Thnx.. ik heb vandaag de F nagekeken en het bleek inderdaad het plastic schroefje op de radiator te zijn dat kapot is...

    Ook heb ik mijn K&N gemonteerd.. super geluid.. heb alleen maar een kort stukje gereden want vervolgens is het plastic schroefje afgebroken en heb ik geen dopje meer op de radiator... grr!

    Maandag pas weer eer K&N plezier voor mij!°
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten