BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Tips van DVA
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

Tips van DVA

door Bruno » di aug 07, 2007 10:03 pm

- Volgens DVA zouden er al Elises zijn geweest die zijn uitgebrand wegens uiteengesprongen benzineleidingen. een tie-rap op de aanvoer (net voor Oranje deel op de koppeling zelf) en retour (net voor groen deel op koppeling zelf) zou de oplossing moeten zijn van dit probleem.
    Je vindt deze koppelingen net na de benzindefilter en een 10-tal cm er recht onder, iets onder de ECU.
    Afbeelding
    - Een landrover pakking is ontworpen om de Ford mensen tevreden te stellen maar haalt weinig uit. Het herbouwen van de K-engine was finacieel immers niet haalbaar, maar er moest iets gebeuren of Ford zou elders op zoek gaan naar motoren. Dave is dus verre van een voorstander ervan. Een landroverpakking kan eventueel een beperkte meerwaarde bieden indien de liners niet allemaal gelijk zitten, maar volgens hem is de gewone roverpakking nog steeds superieur. In geval van twijfel stelt hij zelfs voor de pakking zelf te "verbouwen". Dit doe je door de metalen beugeltjes voorzichtig op de zijkanten van de pakking te wippen en de pakking op die plaatsen licht te schuren (zodat ze iets dunner wordt). Tenslotte plaats je de beugeltjes terug. Dit zou beter zijn omdat het blok licht gebogen staat na het aandraaien.

Vanaf nu kunnen we de eindeloze discussie's over beter en best dus staken. De Guru heeft gezegd.
    De gewone Rover pakking is dus beter !
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di aug 07, 2007 10:39 pm

i.m.o.

De voordelen van de originele pakking zitten er juis in dat de liner in de pakking die op de cilinderbus drukt hoger staat bij de originele pakking dan bij de LR pakking, Hier is de pakking in totaal dikker en word er bij het aandraaien dus minder kracht (is afdichting) op de afdichting tussen de cylinder en de omgeving gezet. De LR pakking druk meer verdeeld, ook op de waterkanalen. Voordeel van de Roverpakking is dat er meer mogelijkheden zijn bij het plaatsen na een HGF, zeker indien de bussen niet 100% gelijk staan met elkaar en het onderblok. Hier verwacht Dave meer problemen met de LR pakking. Bij nieuwmontage zal dit argument waarschijnlijk niet gelden.

Hier zal beslist een reden in zitten waarom het gebruikelijk veel langer duurt voordat je een 2e HGF hebt.

Kanttekening is natuurlijk wel dat een tuner niet opziet tegen de vervanging van een koppakking of een zachte kop, Hij heeft er genoeg en draait er zijn hand niet voor om :wink:

Maar ook voor mij geld vooralsnog:
    "Vanaf nu kunnen we de eindeloze discussie's over beter en best dus staken. De Guru heeft gezegd. De gewone Rover pakking is dus beter ! "
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » di aug 07, 2007 11:47 pm

Ach, en zo zijn er nog meer verhalen. DVA is inderdaad een guru, maar de keiharde bewijzen zijn nog steeds niet geleverd.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » di aug 07, 2007 11:52 pm

:shock: Ik denk niet dat we moeten twijfelen aan wat Dave beweert. Sterker nog, ik denk niet dat er iemand meer kent van de K-engine dan Dave, zelfs de ontwerpers van het blok niet, omdat die allemaal maar een stukje van het blok ontwierpen.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo aug 08, 2007 6:43 am

Dit zeg ik niet speciaal omdat ik een LR pakking heb, maar ieder heeft zijn goeroe.. ik heb met veel bewondering geluisterd naar Dave maar zou niet zonder meer zijn verhaal als de enige waarheid aannemen. zoals Jarno al zegt zijn er nog geen bewijzen, maar tijd zal het leren.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » wo aug 08, 2007 1:46 pm

Ik heb mijn MG verzekerd tegen brand.. krijg ik gewoon een nieuwe ;)
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Renno
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 175
    GeregistreerdCOLON zo dec 26, 2004 10:05 pm
    WoonplaatsCOLON Terneuzen (Nederland)
    CONTACTCOLON

door Renno » wo aug 08, 2007 1:53 pm

videomike schreefColonIk heb mijn MG verzekerd tegen brand.. krijg ik gewoon een nieuwe ;)

Gewoon? Je bedoelt je krijgt dan de dagwaarde van je auto. Er kan wel eens een groot verschil zitten tussen de prijs voor een andere en de dagwaarde van je auto.
    Mmmmmmmm....... MGF !!! :)))
  • henk s
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 56
    GeregistreerdCOLON wo aug 08, 2007 1:32 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn

door henk s » do aug 09, 2007 11:18 am

Kasper schreef:
    "
    Hier zal beslist een reden in zitten waarom het gebruikelijk veel langer duurt voordat je een 2e HGF hebt. "

Klopt dat? Ik heb mijn '96 vvc nu 72 uur, alles is o.k. maar na een bezoek aan jullie forum rijd ik alleen nog maar met één oog op de temperatuurmeter en met mijn neus in de wind voor verdachte geuren.
    Mijn vvc heeft een "full service history". Begin 2000 is de koppakking vervangen bij 50 kkm. Stand nu is 109 kkm. Ik denk nu dat ik elk moment weer aan de beurt ben. Wat zijn de ervaringen?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » do aug 09, 2007 11:48 am

T'is niet dat je er een lijn op kan trekken wat het aantal km's en tijdspanne betreft op gebied van het zich al dan niet voordoen van een HGF. Ik ken wagens die nog nooit een HGF hebben gehad, en die naar de 100.000 km gaan, en ik ken er ook die nieuw uit de showroom kwamen en na 10.000 km prijs hadden. Dus t'is niet omdat je er ondertussen 50.000 km hebt opzitten je plots gevaar loopt op een HGF. Geniet gewoon van je wagen en vergeet de HGF. Op deze manier kan je immers niet genieten. Het is een probleem dat zich frequenter voordoet biij een F dan bij een andere wagen, maar om nu te zeggen dat het continu bang afwachte is, dat is er toch een beetje over.
    Weet dat de F op vele andere punten dan weer veel betrouwbaarder is dan sommige andere wagens.
    Wil je echt met een geruster hart rijden, schaf je je best ook een low water level sensor kit aan, zodat je tijdig wordt gewaarschuwd voor erger !
    De meeste HGF'en zijn trouwens op voorhand te detecteren doordat er zich in het koelwater kleine vlokjes beginnen te vormen, of er in de olie zich witte puntjes beginnen te vormen. Bij een HGF, krijg je dit dan ook maar 10X erger.
    Een buitenwaardse HGF, is bijna niet te voorspellen. Deze komt het minst voor, alhoewel ik dit type HGF dus heb gehad.- (en dacht er terug één te hebben, maar gelukkig was het dus een darm die gescheurd was.)
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do aug 09, 2007 11:55 am

Bruno schreefColonEen buitenwaardse HGF, is bijna niet te voorspellen. Deze komt het minst voor, alhoewel ik dit type HGF dus heb gehad.-

Mijn ervaring is dat deze bij de F veruit het meeste voorkomt/kwam.

Voor de rest kan ik je nog een link van de Hall Of Shame aanbieden, om helemaal gerust gesteld te worden ;)
    http://shame.4mg.com/
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » do aug 09, 2007 12:14 pm

Als je gewoon al de HGF'en van de members van dit forum bekijkt, is het meestal gepaard gaande met olie in koelwater of water in de olie, dus geen buitenwaartse.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• henk s
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 56
    GeregistreerdCOLON wo aug 08, 2007 1:32 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn

door henk s » do aug 09, 2007 12:47 pm

Er is genoeg te vinden op dit forum over HGF. Maar waar het mij om gaat: is een tweede keer iets minder waarschijnlijk? Zoiets van: ik heb de mazelen al gehad? Bij de eerste keer in 2000 zijn denk ik nog wel plastic dowels geplaatst ipv stalen, die waren er toen nog niet.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » do aug 09, 2007 1:20 pm

De plastiek dowels bieden geen voordeel t.o.v. de stalen, ze zijn er enkel gekomen omdat men tijdens het productieproces de onderkant van de kop al eens pleegde te beschadigen tijdens de plaatsing ervan. De plastiek dowels beschadigen uiteraard de kop niet. Dit weetje hebben we trouwens ook van Dave Andrews.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1