BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
montage sportdemper
  • Avatar gebruiker
    andries
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 48
    GeregistreerdCOLON vr jun 15, 2007 9:48 pm
    WoonplaatsCOLON Elst

    montage sportdemper

    door andries » vr aug 03, 2007 12:49 pm

    Vanavond haal ik een gebruikte sportdemper op, ik vermoed dat het een Milltek is.

    Morgen wil ik het op de F plaatsen.

    Zijn er nog een aantal zaken waar ik rekening mee moet houden wat eventueel fout kan gaan met de demontage van de standaarddemper en het plaatsen van de sportdemper? Of is het gewoon een kwestie van moeren losdraaien, plaatsen en dan weer aan draaien.
    De bouten en moeren van de cat naar de demper zijn inmiddels vervangen door nieuwe, ivm. het plaatsen van de catbypass, dus dat moet geen problemen opleveren.
  • marcelvvc
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON di apr 03, 2007 3:25 pm
    WoonplaatsCOLON klimmen(limburg)ned.

    door marcelvvc » za aug 04, 2007 8:36 pm

    als de bouten van de kat al vervangen zijn zan zal het geen probleem zijn,questi van een uurtje werk.
    waar je wel rekening mee moet houden is de herrie die de milltec maakt :)
    TAHITI BLAUWE MGF/vvc.Spatbordranden achter omgerold.7.5-8.5-17INCH AZEV velgen met hankook banden.Lowering pins.Milltec uitlaat met 2 eindstukken van 102 mm.Kat by-pass.TF achterklep.TF conversie.Voor en achterbumperspoiler JDL-tuning.FK windscherm.Autostyle sideskirts.
  • Avatar gebruiker
    andries
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 48
    GeregistreerdCOLON vr jun 15, 2007 9:48 pm
    WoonplaatsCOLON Elst

    door andries » zo aug 05, 2007 3:45 pm

    marcelvvc schreefColonals de bouten van de kat al vervangen zijn zan zal het geen probleem zijn,questi van een uurtje werk.
    waar je wel rekening mee moet houden is de herrie die de milltec maakt :)


    Jemig, wat een kabaal zeg! had ik niet verwacht

    nog een paar vraagjes, bij deze uitlaat zat er geen beugel bij die aan de kat bevestigd moet worden. De originele kreeg ik er niet erop geplaatst, omdat ie net te kort is.
    Kan dit kwaad?
    Ook is er 1 bout afgebroken aan de rechterbeugel, het zit nu dus ook met maar 1 bout bevestigd, is dat voldoende?
  • marcelvvc
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON di apr 03, 2007 3:25 pm
    WoonplaatsCOLON klimmen(limburg)ned.

    milltec

    door marcelvvc » zo aug 05, 2007 5:45 pm

    ja een milltec schreewt echt :D ,vooral rond de 200-3000toeren.
    beugel die aan de kat bevestigd moet worden??
    weet niet echt wat je bedoeld,ik heb namelijk niet zo een beugel.
    misschien zit er verschil tussen een mk1 en mk2 F,en vvc of geen vvc.

    1 schroefje maar aan de rechter kant is wel een beetje link,ik zou een nieuw boutje op de uitlaat lassen,of het stukje bout eruit boren en dan er een nieuw,langer boutje doorheen doen.

    en die beugel die aan de kat zou zitten,denk niet dat het erg is als je die weglaat,als de uitlaat maar stevig hangt
    TAHITI BLAUWE MGF/vvc.Spatbordranden achter omgerold.7.5-8.5-17INCH AZEV velgen met hankook banden.Lowering pins.Milltec uitlaat met 2 eindstukken van 102 mm.Kat by-pass.TF achterklep.TF conversie.Voor en achterbumperspoiler JDL-tuning.FK windscherm.Autostyle sideskirts.
  • Avatar gebruiker
    andries
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 48
    GeregistreerdCOLON vr jun 15, 2007 9:48 pm
    WoonplaatsCOLON Elst

    Re: milltec

    door andries » zo aug 05, 2007 9:14 pm

    marcelvvc schreefColonja een milltec schreewt echt :D ,vooral rond de 200-3000toeren.
    beugel die aan de kat bevestigd moet worden??
    weet niet echt wat je bedoeld,ik heb namelijk niet zo een beugel.
    misschien zit er verschil tussen een mk1 en mk2 F,en vvc of geen vvc.

    1 schroefje maar aan de rechter kant is wel een beetje link,ik zou een nieuw boutje op de uitlaat lassen,of het stukje bout eruit boren en dan er een nieuw,langer boutje doorheen doen.

    en die beugel die aan de kat zou zitten,denk niet dat het erg is als je die weglaat,als de uitlaat maar stevig hangt


    Ik bedoel eigenlijk de beugel, die om de originele demper zat bevestigd aan de kat, maar volgens mij is dat bedoeld om de kat op zijn plaats te houden.
    Heb vandaag getracht om het afgebroken boutje uit boren, maar dat ging niet geweldig. 2 boortjes gesloopt en ben er maar mee gestopt.
    Maak morgen wel een afspraak met een uitlaat-specialist en laat dan gelijk de uitlaat richten. Hij hangt een cm of 2 te veel naar rechts
    Een dag of vijf moet het met 1 boutje wel lukken, hoop ik.
    Bedankt voor je antwoorden!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di aug 07, 2007 7:19 am

    Even ter info: origineel komt de SP/Milltek wel met die beugel
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten