BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
sleutel kras door derden, gescheurde rits in softtop, HELP
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    sleutel kras door derden, gescheurde rits in softtop, HELP

    door lein » ma jul 23, 2007 12:52 am

    hoi hoi,

    Heb een relijk pech weekeinde met mijn Fje gehad...
    Samen met mijn vriend hebben we mijn Fje gewassen en gewaxed. Ook het interieur moest er aan geloven... Toen ik mijn vriend even met mijn Fje alleen gelaten heb wilde hij de achterruit los ritsen... echter zonder de kap los te maken... Nu is het gevolg dat de bevestiging van mijn achter ruit boven aan bij de beugel los gescheurd is... Hoe kan ik dit repareren/ laten repareren zonder dat ik ontzettend veel geld kwijt ben... De achter ruit zit er nu namelijk niet meer strak in... (ongeveer 20 cm los gescheurd)
    Verder heeft een of andere onverlaat een sleutel over mijn deur gehaald
    de grondlaag onder mijn BRG is te zien, zo tezien niet tot op het ijzer...
    Nu is de vraag hoe ik dit zo net mogelijk weg ga werken...
    En ik ben blijkbaar een keer langs iets gereden waar ze aan het verven waren waardoor er zilvermetalic lak op mijn lak is gekomen, hoe ga ik dit verwijderen....?
    Verder zijn we nog met de onderkant van mijn Fje over een drempel gereden in belgie waar mijn bodemplaat flink geraakt is, maar bij inspectie op de krik en mijn hoofd onder de auto gestoken te hebben geen zichtbare schade aangetroffen... Hoe bedoel je Murphy's law... :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(


    Nou ik hoop dat iemand goede adviezen heeft, en dat dit voorlopig de laatste pech dingen zijn.....


    groetjes Lein :cry:
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » di jul 24, 2007 5:34 pm

    blijkbaar is er niemand die huis tuin of keuken middeltjes kent
    om deze probleempjes op te lossen... Het vervelende is dat cabrio care nu dicht is ivm vakantie anders had ik daar even langs gekund....

    nou ja dan maar aan de dure reparaties :(

    toch bedankt voor t lezen van de topic!

    kiss
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di jul 24, 2007 5:56 pm

    lein schreefColonblijkbaar is er niemand die huis tuin of keuken middeltjes kent om deze probleempjes op te lossen...


    Kent? Bruno? :lol:

    Heeft Kent hier geen producten voor Bruno?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jul 24, 2007 9:57 pm

    Nog geen kans gezien op op dit topic te antwoorden.
    T'is immers verlof, en dan steekt de klusjespot vol, waardoor er niet veel forum plezier overblijft.

    - Los ruitje ? Hier zou ik eerst eeen foto van moeten zien, zodat ik weet waar je het over hebt. Je kan in ieder geval al beginnen met een nieuwe vriend ! :wink:
    - Kras in deur. Als je door de lak door zit (en dus niet alleen door blanke lak) is dit nooit meer helemaal goed te krijgen. De ergste krassen worden eerst behandeld met bv. schuurkorrel 2000, daarna een abrasive (machinaal), daarna een compound (machinaal) en tenslotte een Polish. Eigenlijk meer een werk voor pro's. Maar eens de lak weg is, kan zelfs dit niet meer helpen. Het beste dat je ZELF kan doen is met de originele verf en een naald, de kras terug vullen, even wachten , polieren, en terug met de verf. Deze stappen herhalen tot het resultaat bevredigend is.
    - De zilveren lak zou je met polish moeten kunen wegkrijgen, en zoniet met een krachtigere compound.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » di jul 24, 2007 10:19 pm

    zal proberen binnenkort een foto te plaatsen van de kap en de scheur...
    maar dat werkje met een naald dat is wel een optie voor mij, ben altijd handig geweest met naalden... :P
    Vroeg me af of heet eventueel zin heeft om de kras iets te vullen met BRG lak en dan te polijsten of wordt dit juist minder mooi?

    Nieuwe vriend zeg je... hmmm.... nee vind het wel leuk dat ik de auto freak in de relatie ben haha :twisted:

    Groetjes Lein
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jul 24, 2007 10:30 pm

    lein schreefColonVroeg me af of heet eventueel zin heeft om de kras iets te vullen met BRG lak en dan te polijsten of wordt dit juist minder mooi?


    Heu ja, dat bedoel ik toch :? :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • lein
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 138
    GeregistreerdCOLON ma jul 02, 2007 10:48 pm
    WoonplaatsCOLON Zeist

    door lein » di jul 24, 2007 10:39 pm

    ik bedoel extra aanbrengen, of resten terug duwen?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jul 24, 2007 10:42 pm

    Uiteraard extra verf aanbrnegen met de naald, en dan polieren. Deze stappen een aantal keren herhalen tot je een goed resultaat bekomt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten