BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
VRAAGJE naar LUCHTUITLATEN motorcompartiment
  • frank
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON di feb 28, 2006 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON 2230 herselt

    VRAAGJE naar LUCHTUITLATEN motorcompartiment

    door frank » vr jul 20, 2007 11:44 pm

    Ik zou iets willen proberen.....namelijk meer verluchting(doorstroming) in het motorcompartiment verkrijgen. P.S heb reeds resonanterbox eruit gehaald wat toch wel wat meer adem geeft voor de K&N. Nu zou ik één of twee luchtuitlaten willen plaatsen in het plaatwerk tussen het kofferdeksel en de achterrand van het dak. Ik weet wel dat er dan geen afdekking voor de open cabrio meer kan, maar dat stoort me niet. Heeft daar iemand ondervinding mee en weet soms iemand waar zulke uitlaat(sier)stukken(liefst in crome) te koop zijn?? Info: na het verwijderen van de box heb ik wel een afdichting gemaakt zoals langs de andere zijde om een luchtstroom te krijgen en uiteraard het vuil buiten te houden. Ik breng dit maar ter kennis omdat ik voorheen steeds een HEET rechterachterwiel had en na het terugplaatsen van die "binnenflap" terug een normaal warm wiel heb - om maar te zeggen wat dat beetje circulatie kan veroorzaken.....
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr jul 20, 2007 11:58 pm

    Hoi Frank,

    Extra koeling is altijd een goed idee, maar ik weet niet of die extra sleuven, buiten de bestaande sleuven veel gaan uitmaken. De opzet zoals die nu is op je F, moet echt wel voldoende zijn denk ik, alhoewel ik niet goed snap waar en hoe je de extra sleuven wil maken.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za jul 21, 2007 10:14 am

    Zover ik me kan herinneren is er hier en daar wel eens gespeeld met grotere en meer uitlaatsleuven in de achterkap. Met name in de vroege jaren.
    Ik zal eens even zoeken naar een linkje.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za jul 21, 2007 10:24 am

    inmiddels iets gevonden, maar niet waar ik precies naar op zoek was.

    Dieter heeft er een klein onderwerpje over:

    http://www.mgfcar.de/index.htm
    topic: Lufteinlass

    Ik denk dat Dieter in het verleden hier meer info van op z'n site had.

    succes

    Kasper
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za jul 21, 2007 11:29 am

    link ff aangepast, zodat je gelijk de juiste info krijgt ;)

    klikkerdeklik
  • frank
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON di feb 28, 2006 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON 2230 herselt

    door frank » za jul 21, 2007 1:47 pm

    die KLIKKERDEKLIK is goed - ga die onderplaat namaken en plaatsen. Mijn bedoeling is echter "uitlaten" te maken in het stukje plaatwerk boven de kofferrand(dus niet in het kofferdeksel) en de achterkant van het dak. Infeite het smal (vast) stuk plaatwerk tussen de koffer en het dak. Vanuit de kofferruimte gezien zijn er verschillende openingen maar omdat deze hoger liggen dan de bestaande uitlaat in het kofferdeksen blijft aldaar dus een deel warme lucht hangen die zodoende op haar beurt weer meer warmte geeft in de de binnenruimte van de auto zelf. Als ik deze warmte kan verwijderen - moet het volgens mij ""koeler" worden in de wagen zelf, dus niet alleen in het motorcompartiment maar ook in de passagiersruimte(??) Ben dus op zoek naar iets wat vroeger gebruikt werd op de motorkap(luchthappers) maar wat uiteraard past op de MGF omdat er maar weinig plaats is.....tenslotte mag er ook geen water binnenkomen(of toch zo weinig mogelijk) omdat die plaats niet aangewezen is om water goed af te voeren(kan uiteraard ook afvoerdarmen monteren op het einde binnenplaat langs beide kanten).
    Info: ik weet niet hoe het bij andere F's is maar ik heb ook een aanpassing gedaan(met oude sierlijst van een van mijn oldtimers) voor de waterafvoer gelegen op de plaats onder de uitlaten van het kofferdeksel langs de achterzijde alwaar het water tussen het koetswerk en de aangebrachte isolatie(mat) kan sijpelen en roest kan veroorzaken omdat het in de isolatie trekt en moeilijk kan opdrogen. Nu loopt het water over die aangebrachte sierlijst en komt niet meer tussen het koetswerk en de isolatie. Ga ook hetzelfde doen aan de voorzijde omdat de aldaar onderaan gelegen remleiding problemen heeft met de vochtige isolatie - ze is DUIDELIJK - ingekankerd!!! Als ik dat voorheb, moeten er nog anderen zijn met hetzelfde probleem.......zou wel willen verduidelijken met een paar foto's maar heb geen benul hoe ik deze moet plaatsen.....ja ik ben ook al een dagje ouder......
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za jul 21, 2007 11:37 pm

    Graag inderdaad wat foto's, want een foto zegt meer dan 1000 woorden zei ooit eens iemand. Stuur de foto's maar per mail naar mij, zodat ik ze dan voor u plaats. Steek er ieneens wat foto's van je F bij, zodat ik een mapje voor je kan reserveren op onze gallery.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten