BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
vraag project jan
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    vraag project jan

    door jantje » do jul 19, 2007 2:03 pm

    hallo,

    ben al een tijdje aan het denken aan volgend project(je)

    mijn MGF is uitgerust met light stone beige lederen zetels, met BRG piping
    Deze piping is aan de bestuurderskant losgekomen, en blijkbaar niet te herstellen op een deftige manier.
    Vandaar dat ik met de idee speel om meteen e.e.a. te vervangen.

    Indien ik mij idee doorvoer zou ik volgende zaken doen:
    - nieuwe zetels plaatsen (eventueel cream ipv light stone beige)
    - t-bar eveneens in leer
    - aangepaste door pods

    via Anglo parts kan ik vermoedelijk zetels krijgen op exchange basis en dat zou komen op een kleine 500 EUR, nieuw aankopen komt op 2.284.58 EUR voor twee.
    t-bar en armrest 443.54 eur
    door pods ook ca 400 eur

    Mijn vraag naat jullie

    door de T-bar te vervangen, verliest de wagen zijn originele uitrusting
    (ook kleurwijziging is dan niet origineel meer)
    hij wint wellicht wat aan klasse, maar is dan geen echte originele Brookland meer
    wat denken jullie ?

    Tweede vraag:
    op dit forum ben ik nog geen enkele keer de naam Anglo Parts tegengekomen, hoewel die een zeer uitgebreide catalogus hebben (catalogus per model) ikzelf heb ooit eens een houten dashbord voor mini daar gekocht en was daarover wel tevreden)
    maar ik kan niet vergelijken, dus weet niet of hun prijzen normaal dan wel zeer hoog liggen
    (bvb een complete set houtinleg (Burr walnut veneer) voor MGF kost daar toch 500 EUR wat mij vrij veel lijkt.
    Maar de catalogi zijn zondermeer prachtig en doen goesting krijgen om vanalles te veranderen...
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do jul 19, 2007 3:35 pm

    1.
    In eerste instantie zou ik uitroepen dat je een Brooklands edition niet mag wijzigen en dat je bij voorkeur enkel maar venieuwd en hem zo origineel mogelijk laat...... ook al is mijn gewone F meer dan gewijzigd, 'k heb respect voor de LE's en SE's.
    Anderzijds blijft het natuurlijk jouw auto en zeker als je hem langer wil houden kan ik maar weinig inbrengen wanneer je jouw auto gaat aanpssen. Meer nog, met de wijziging blijf je in dezelfde stijl (Brits, klassiek) dus een echte inbreuk kan het ook niet genoemd worden.
    Mocht ik een Brooklands aanschouwen met een niet origineel interieur dan denk ik in eerste instantie dat het er geen echte is, of vermoed ik dat de eigenaar reeds een interieur gesloopt heeft en niet de moeite deed om er het juiste in te plaatsen..... maar ja, 't is jouw auto en daar moet ik geen commentaar op hebben ;)

    2.
    Anglo-Parts ga je misschien wel een aantal keren tegenkomen als je de zoek functie gebruikt, maar ze worden inderdaad dikwijls over hte hoofd gezien. Hun catalogus is inderdaad een juweeltje en toen ik hem in 1998 kon bemachtigen een waardevolle tool.... al was het maar om te ontdekken wat er als stuk aangeboden werd en waar er verschillen waren tussen uitvoeringen en MPi/VVC. In die tijd was import/export, mee door een beperkter gebruik van internet, minder populair en het aantal aanbieders van MGF onderdelen was een stuk kleiner. De prijzen waren zowel in Belgïe als in het buitenland (ook UK) door deze situatie bepaald (hoge prijzen).
    Zowel wat de catalogus betreft als wat de prijzen betreft, heb ik de indruk dat Anglo-Parts is blijven steken in de goede oude tijd. Ook merk ik weinig interesse voor de modernere MG in hun mailings.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do jul 19, 2007 4:51 pm

    't is net wat je zelf wilt Jan. Als je van plan bent de F never nooit meer van de hand te doen. leef jezelf uit ;)

    anderzijds zal je hem niet gemakkelijk kunnen slijten aan een echte MG kenner als Brooklands, mocht je hem ooit nog van de hand willen doen.

    Zelf ga ik binnenkort ook een omvangrijk project beginnen, waarbij mijn SE niet meer als zodanig is te herkennen. Maar ben dan ook niet van plan de F ooit van de hand te doen :twisted:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do jul 19, 2007 10:08 pm

    1. Indien je voor een ander interieur opteert, en dus de Brooklands gaat wijzigen, kan je veel beter gewoon de zetels laten strippen, en er een nieuwe lederen bekleding laten overtrekken in alle kleuren en combinaties die je maar wil (hey, t'kan zelfs volledig terug origineel qua kleurstelling, dus geen adieu Brooklands :D )
    Prijs voor dit alles ? Reken op +/- 900 euro voor alles = Deurpods, zetels, pookzakje,handremzakje. De prijs wordt bepaald door de ledersoort. Een goede autogarnierder gebruikt 2 soorten Nappa (nerfloos) en/of Montana (Nerven). Nappa is het duurste en kost IMO +/- 1000 euro en benaderd het originele leder qua look zeer sterk, maar is wel veel kwaliteitsvoller dan het originele Rover/MG leder, dat van een zeer bedenkelijke kwaliteit is. Geef me een seintje als je hier interesse zou in hebben, want ik kan een mooie korting bekomen voor je, daar ik de eigenaars van volgend bedrijf zeer goed ken (T&T in Lier).

    2. Angloparts heeft dan wel een zeer uitgebreide katalogus, maar alles wat ze aanbieden is zelf gemakkelijk te importeren voor een fractie van de prijs (incl verzendkosten). Sterker nog, het aanbod is veel ruimer in het buitenland, dan het geen zij aanbieden. De katalogus is zelfs niet gratis, zelfs daar verdienen ze aan.
    Om een idee te geven van hun prijsstelling, ik kocht helemaal in het begin toen ik mijn F had, als eerste modificatie een nieuwe pookknop van Momo (origineel MG). Ik betaalde hiervoor 150 euro !!! Betaald zonder verder bij na te denken en achteraf had ik door dat ik hem origineel bij de dealer voor een fractie van dit bedrag kon krijgen.
    Ik denk echter dat ze wel deugen voor producten waar ze een grotere afzetmarkt voor hebben, en dan denk ik aan de oldtimers MGA, MGB, Triumph etc....
    Maar MGF/TF'en (de nieuwe) is gewoon hun ding niet, en dat is dus duidelijk te zien aan hun prijzen en aanbod.
    Aan de andere kant, hoe meer leveranciers voor onze geliefde MGF/TF, hoe meer onze MGF/TF leeft !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » za jul 21, 2007 10:00 am

    Bruno,

    heb zeker interesse voor jouw aanbod:
    Zal opteren om de Brooklands visie te behouden.
    deurpods en handrem en versnellingspook leder is nog in goede staat: dus zou enkel van de zetels de bekleding vervangen.
    kan dit in stone beige met groene piping?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za jul 21, 2007 11:14 pm

    Uiteraard.
    Ik weet niet of je naar de Kempenrit komt, maar indien ja kunnen we daar IRL verder of spreken ? zoniet PM me maar voor verdere afspraken.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » zo jul 22, 2007 11:57 am

    Bruno,

    kom naar de Kempenrit, tenzij het de ganse dag oude wijven regent
    en als ik de Gentse Feesten overleef (nog twee dagen te gaan.. het wordt zwaar op mijn leeftijd)
    kunnen daar inderdaad afspreken.
    Mij kun je goed herkennen (heb een snor gehad, deze afgedaan, maar nu een baard en snor) daarnaast rijdt ik met een opvallende wagen: een MGF
    (maar ja, zo zullen er wel meer zijn vermoed ik.
    nr plaat FAY 082
    Brooklands green
    ik ben 48 jaar geweest dus niet echt van de jongste meer.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » zo jul 22, 2007 6:17 pm

    :D dat wordt lastig spotten tussen alle BRG MGF's :P
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » zo jul 22, 2007 8:09 pm

    kom naar de Kempenrit, tenzij het de ganse dag oude wijven regent

    Regen mag geen reden zijn om niet te komen :wink:

    ik ben 48 jaar geweest dus niet echt van de jongste meer.
    [

    Pfff, er zijn nog erger gevallen :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo jul 22, 2007 8:31 pm

    @ Jan : Ik denk dat jij mij eerder zal herkennen dan ik u. (Volcano VVC, clubkledij, bijna tram 4, ...) of gewoon aan de eerste de beste naar Bruno vragen, wedden dat je me dan vindt. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten