Ik heb op m'n nieuwe F-je een viertal Michelin Energy banden liggen.
Op de snelweg merk ik vrij veel van wind en spoorvorming - nou begrijp ik dat 't F-je daar zowieso wat gevoeliger voor is, dus voor mij ook nog wennen.
Na 'n blik op de banden blijkt dat hij is afgeleverd met voorop 195/60/R15, en achterop 185/55/R15.
Ik heb hier - en elders - alle banden-info nagezocht, en kom op een algemene 'optimale combinatie' van 195/205 of 195/215 (voor/achter), in combinatie met 16" velgen (die bij mij zowieso al moeten/horen, want brooklands LE). Ik hoop daarom dat ik hiermee niet een 'redundant' topic open
De concrete vragen:
- Krijg ik minder last van spoorvorming/wind als ik voor/achter verwissel?
- Wat is het effect van voor bredere banden dan achter ?
Groetjes,
Robert






