Silverstone '07 verslagje
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Silverstone '07 verslagje

    door ErikB » ma jun 25, 2007 9:50 am

    Geen idee waar deze posting terecht moet komen, maar ik wou toch even verslag uitbrengen van onze trip richting Silverstone voor het jaarlijkse MG Car Club event. Het is de 4de keer op rij dat we hier aanwezig zijn en ik moet toegeven dat het de minste editie is die ik heb bijgewoond. Er is natuurlijk zoiets als gewenning, maar toch .... de MG Car Club Ltd. heeft dringend nieuwe inspiratie nodig om wat nieuws te brengen op dit event. Er was een record aantal inschrijvingen voor de races, maar of er nu 500 of zoals dit jaar 600 inschrijvingen zijn....

    1.De rit erheen is altijd al leuk, omwille van de auto's die je onderweg tegenkomt, alvast een ingekort lijstje.
    - Audi: moeilijker te spotten, maar zowel RS4 als RS4 avant gesport, alsook de nodige A8-en
    - Aston Martin: op de toegangsweg naar Silverstone (het werd tijd)
    - Bentley: zowel oud als nieuw
    - deLorean: jep back to the future, samen in de file
    - Ferrari: anders makkelijk te spotten als ze rood zijn, maar ditmaal enkel maar een grijze 550 of 575.
    - Hummer: zowel strecthed als de gewone
    - Lotus Elise en Exige: verschillende, ook de Exiges, zelf goed voor een stuk of drie (+ 1 in een winkelcentrum)
    - Lamborghini Gallardo: we waren ongeveer een kwartiertje op Britse bodem
    - Maserati: niet in Engeland, maar gisteren nog wel snel in België eentje gespot
    - Mitsubishi Lancer Evo: NIET gespot.
    - Porsche: uiteraard het volledige gamma, maar ook een 911 met een bagagerek en daarop, een fiets rechtop gemonteerd.... geen gezicht.
    - Rolls-Royce: verschillende, incl. een knal rode.
    - Subaru Impreza: vrij weinig en 'k moest lang op de eerste wachten.

    2. Our mission: we hadden onderweg naar Silverstone wel enkele tussenstops in combinatie met een 'kleine' detour gepland.
    - 2 x 4 velgen (MG Rover Scandinavian Style) opgepikt voor mezelf en Jupke.
    - 1 x 4 velgen (TF160 black) voor Bruno en 3 velgen extra (TF160 black) voor mezelf (zo heb ik ook een complete set TF160 black...)
    Nog voordat we bij het hotel of in Silverstone aankwamen was de auto dus al goed geladen met 15 velgen.... oh ja, we waren er niet met de F, juist om die reden.

    3. Accomodatie: na het weerbericht te hebben afgewacht en wetende dat de auto goed vol ging zitten, hebben we besloten de tent thuis te laten (vorig jaar met de tent, en dat was super) en ter plaatste een hotel te zoeken. We hebben uiteindelijk gekozen voor de Holiday Inn in Milton Keynes. Met een Vauxhall Vectra VXR in race livery voor de deur en een shopping centre op wandelafstand was dit voor ons beiden dik in orde. Afstand tot Silverstone een 25-tal km's, dus dat viel ook mee.

    4. NAC-MG TF LE500: ik heb hem gezien, ik heb hem gezien !!! En Fran heeft er zelfs in gezeten. In de grote witte "hoofdtent" stond een stand van NAC MG en stond de welgekende oranje TF LE500 te blinken. In het echt ziet ie er dus wel super uit. Oog voor details, maar niet in LHD beschikbaar, helaas (of gelukkig). Meer hoop ik online te kunnen zwieren vanavond op mgtf.be

    5. MGF/TF parking: usual stuff, maar onder de dreiging van slecht weer waren alle kapjes dicht, wat de ontdekkingstocht naar speciallekes enigszins beperkt. 'k Heb wel wat foto's geschoten, want er zitten enkele leuke bij: bvb. ignition blue TF naast een sonic blue TF (ja dit is leuk voor de addicts onder ons).

    6. Z-parking: ik had de indruk dat er veel meer waren dan voorheen. We hebben ons dan toegelegd op het spotten van de ZT(-T) 280 versies (sommigen staan bij het V8 register) en de leuke kleur à la Monogram Typhoon en Twilight. Verder ook een ZT-T 280 supercharged die er ver over was, maar dat zien jullie dan wel op de foto's.

    7. Oldies-parking: weer veel MGB's en het aantal Midgets was ook leuk (enkele leuke gezien), maar het aantal MGA's vond ik behoorlijk beperkt. Ik vermoed dat door het natte weer van de vorige weken ook alle auto's van de grasperken naar de asfalt delen verhuisd zijn. In ieder geval vond ik het globale aantal best wel beperkt (op zaterdag).

    8. Trading standjes: Megiaur's was er ook (net zoals andere jaren) (moet ik even vermelden van de sponsor :wink:)
    In het F/TF wereldje waren er enkele grote afwezigen, zoals het MGF Centre en MG Mania. Neemt niet weg dat ik na een goede babbel met Mike Satur een uitlaatje en 4-2-1 kon inladen (enkele velgen stonden op de hotelkamer, dus we hadden nog wat plaats). Verder zie je meer en meer MGF (afbraak) onderdelen links en rechts aangeboden worden. Ik had gehoopt de kit voor torsiestijfheid weer tegen te komen, maar gelukkig heb ik deze niet gezien en besloot ik eerst alle andere dingen te monteren.
    Bij MG Enthusiast heb ik een abonnementje afgesloten voor hun tijdschrift en heb ik een zeer goede deal gedaan. Door wat MG Car Club Ltd. problemen en hun lastige ledenadministratie mis ik verschillende nummers van MG Enthusiasts. Ik wou deze alsnog tijdens het event bijkopen, maar kreeg ze bij m'n abonnement gratis bij !!! Dit vind ik nou een mooie en vlotte afwerking, ik ben voortaan MG Enthusiasts enthusiast.

    9. MGF/TF register: aangezien ik geen abbonement meer had op het tijdschriftje, wou ik dit hier ook even rechtzetten en wat eerder verschenen nummers aankopen. Zij werken echter anders en gaven me een de abbonement op jaargang twee en de nummers die reeds verschenen zijn. Aangenaam verrast dat er nu ook een prijs zou zijn voor MGCC NON UK subscribers, maar dat bleek om een typo te gaan....

    10. Zondag: kan ik kort over zijn, ... aangezien een inkom kaartje voor 1 dag 17.5 GBP kost en eentje voor het volledige weekend 30 GBP, hadden we zaterdag het gokje gewaagd en slechts voor 1 dag betaald. Zaterdag hadden we voldoende gezien, zondag was het weer slechter (regelmatig een bui) en was onze tijd beperkt aangezien we onze Eurotunnel op tijd moesten halen.

    Wat ik vandaag vooral mis zijn
    - de tijdzone
    - het Engelse ontbijt

    Foto's volgen nog, hopelijk vanavond.

    UPDATE:
    Bij deze de aanvullingen op het verslag:
    http://www.mgtf.be/MGTFLE500
    http://www.mgtf.be/Silverstone07
    Laatst bijgewerkt door 1 op ErikB, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Silverstone '07 verslagje

    door Rick » ma jun 25, 2007 10:20 am

    ErikB schreefColon2. Our mission: we hadden onderweg naar Silverstone wel enkele tussenstops in combinatie met een 'kleine' detour gepland.
    - 2 x 4 velgen (MG Rover Scandinavian Style) opgepikt voor mezelf en Jupke.
    - 1 x 4 velgen (TF160 black) voor Bruno en 3 velgen extra (TF160 black) voor mezelf (zo heb ik ook een complete set TF160 black...)


    Hoeveel setjes velgen heb je nu eigenlijk?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma jun 25, 2007 10:43 am

    Mooi verhaal, ben benieuwd naar de Foto's..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 10:29 am
    WoonplaatsCOLON Rotterdam (nederland)

    door Christian » ma jun 25, 2007 10:43 am

    uitlaatje :?: had ik het maar geweten :!:
    MGF VVC 1998 Tahiti Blue, windstop K&N, 57i , parkeersensoren :? LR pakking next is 52MM TB splitter en nu dus reeds een E39 M5
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » ma jun 25, 2007 10:45 am

    Christian schreefColonuitlaatje :?: had ik het maar geweten :!:


    Misschien kan je zijn Milltek overnemen, als die uitlaat voor ErikB zelf is.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma jun 25, 2007 10:46 am

    vermoed ik niet, want als ik me niet vergis had Erik of al een 421 onder zijn F... of die ligt nog in de kast..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jun 25, 2007 10:58 am

    Nope die heeft hij meegnomen voor mij, omdat ik op mijn beurt dit voor iemand moest bestellen en plaatsen.
    Echter wel leuk dat je de moeite deed dit uitgebreid verslag te schrijven Erik :thumbsup:
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » ma jun 25, 2007 10:59 am

    Bruce schreefColonvermoed ik niet, want als ik me niet vergis had Erik of al een 421 onder zijn F... of die ligt nog in de kast..


    Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ErikB inderdaad al een 421 onder zijn f heeft, maar volgens mij heeft hij wel een aardige kast nodig voor zijn spullen.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Silverstone '07 verslagje

    door ErikB » ma jun 25, 2007 11:43 am

    Rick schreefColon
    ErikB schreefColon2. Our mission: we hadden onderweg naar Silverstone wel enkele tussenstops in combinatie met een 'kleine' detour gepland.
    - 2 x 4 velgen (MG Rover Scandinavian Style) opgepikt voor mezelf en Jupke.
    - 1 x 4 velgen (TF160 black) voor Bruno en 3 velgen extra (TF160 black) voor mezelf (zo heb ik ook een complete set TF160 black...)


    Hoeveel setjes velgen heb je nu eigenlijk?

    1 x 4 -- 15" VVC velgen m. Bridgestone Potenza S03 + 1 15" VVC reserve wiel (weet niet juist welke band)
    1 x 4 -- 16" ULW velgen (zoals Sander, maar dan nog mooi in de verpakking)
    1 x 4 -- 16" Trophy velgen, anthracite gepoederlakt en voorzien van Toyo Poxes T1-R
    1 x 4 -- 16" TF160 11-spoke velgen, voorzien van GoodYear Eagle F1 GSD-03
    1 x 4 -- 16" TF160 11-spoke velgen, maar in mat zwart. Eentje ervan heeft reeds een band, zodat deze als reserve wiel kan functioneren
    1 x 4 -- 16" Multispokes + 1 reserve
    1 x 4 -- 16" Scandinavian style velgen

    Mocht er iemand interesse hebben in de 16" Scandinavian style velgen of de TF160 in zwart, let me know.

    dat moet het ongeveer zijn..... de bedoeling is om de hub van een CRX (aankomend track speelgoed) aan te passen zodat ik de velgen voor twee auto's kan gebruiken.

    Wat de 4-2-1 betreft.... in de kast, maar de nieuwe lambda sensor is "reeds" besteld en bij de dealer toegekomen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Silverstone '07 verslagje

    door Rick » ma jun 25, 2007 11:47 am

    ErikB schreefColonMocht er iemand interesse hebben in de 16" Scandinavian style velgen of de TF160 in zwart, let me know.

    Hoe zien de 16" Scandinavian style velgen eruit?
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jun 25, 2007 11:49 am

    Afbeelding

    Vanavond kan ik wel betere foto's uploaden.... ook in combo met F/TF.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » ma jun 25, 2007 11:52 am

    ErikB schreefColonAfbeelding

    Vanavond kan ik wel betere foto's uploaden.... ook in combo met F/TF.


    In dit topic staan ook foto's waar ze onder een F/TF zijn geplaatst.
    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=4207&postdays=0&postorder=asc&start=15
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Christian
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 332
    GeregistreerdCOLON wo jun 06, 2007 10:29 am
    WoonplaatsCOLON Rotterdam (nederland)

    door Christian » ma jun 25, 2007 11:54 am

    oei, staan wel erg mooi :!:
    MGF VVC 1998 Tahiti Blue, windstop K&N, 57i , parkeersensoren :? LR pakking next is 52MM TB splitter en nu dus reeds een E39 M5
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » ma jun 25, 2007 12:59 pm

    Erg leuk verslag Erik, dat moet een leuk weekend geweest zijn!
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jun 25, 2007 6:21 pm

    Leuk verslag Erik! En wat heb jij veel velgen zeg :shock: Niet normaal meer! :lol:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 5 en 0 gasten