1.De rit erheen is altijd al leuk, omwille van de auto's die je onderweg tegenkomt, alvast een ingekort lijstje.
- Audi: moeilijker te spotten, maar zowel RS4 als RS4 avant gesport, alsook de nodige A8-en
- Aston Martin: op de toegangsweg naar Silverstone (het werd tijd)
- Bentley: zowel oud als nieuw
- deLorean: jep back to the future, samen in de file
- Ferrari: anders makkelijk te spotten als ze rood zijn, maar ditmaal enkel maar een grijze 550 of 575.
- Hummer: zowel strecthed als de gewone
- Lotus Elise en Exige: verschillende, ook de Exiges, zelf goed voor een stuk of drie (+ 1 in een winkelcentrum)
- Lamborghini Gallardo: we waren ongeveer een kwartiertje op Britse bodem
- Maserati: niet in Engeland, maar gisteren nog wel snel in België eentje gespot
- Mitsubishi Lancer Evo: NIET gespot.
- Porsche: uiteraard het volledige gamma, maar ook een 911 met een bagagerek en daarop, een fiets rechtop gemonteerd.... geen gezicht.
- Rolls-Royce: verschillende, incl. een knal rode.
- Subaru Impreza: vrij weinig en 'k moest lang op de eerste wachten.
2. Our mission: we hadden onderweg naar Silverstone wel enkele tussenstops in combinatie met een 'kleine' detour gepland.
- 2 x 4 velgen (MG Rover Scandinavian Style) opgepikt voor mezelf en Jupke.
- 1 x 4 velgen (TF160 black) voor Bruno en 3 velgen extra (TF160 black) voor mezelf (zo heb ik ook een complete set TF160 black...)
Nog voordat we bij het hotel of in Silverstone aankwamen was de auto dus al goed geladen met 15 velgen.... oh ja, we waren er niet met de F, juist om die reden.
3. Accomodatie: na het weerbericht te hebben afgewacht en wetende dat de auto goed vol ging zitten, hebben we besloten de tent thuis te laten (vorig jaar met de tent, en dat was super) en ter plaatste een hotel te zoeken. We hebben uiteindelijk gekozen voor de Holiday Inn in Milton Keynes. Met een Vauxhall Vectra VXR in race livery voor de deur en een shopping centre op wandelafstand was dit voor ons beiden dik in orde. Afstand tot Silverstone een 25-tal km's, dus dat viel ook mee.
4. NAC-MG TF LE500: ik heb hem gezien, ik heb hem gezien !!! En Fran heeft er zelfs in gezeten. In de grote witte "hoofdtent" stond een stand van NAC MG en stond de welgekende oranje TF LE500 te blinken. In het echt ziet ie er dus wel super uit. Oog voor details, maar niet in LHD beschikbaar, helaas (of gelukkig). Meer hoop ik online te kunnen zwieren vanavond op mgtf.be
5. MGF/TF parking: usual stuff, maar onder de dreiging van slecht weer waren alle kapjes dicht, wat de ontdekkingstocht naar speciallekes enigszins beperkt. 'k Heb wel wat foto's geschoten, want er zitten enkele leuke bij: bvb. ignition blue TF naast een sonic blue TF (ja dit is leuk voor de addicts onder ons).
6. Z-parking: ik had de indruk dat er veel meer waren dan voorheen. We hebben ons dan toegelegd op het spotten van de ZT(-T) 280 versies (sommigen staan bij het V8 register) en de leuke kleur àla Monogram Typhoon en Twilight. Verder ook een ZT-T 280 supercharged die er ver over was, maar dat zien jullie dan wel op de foto's.
7. Oldies-parking: weer veel MGB's en het aantal Midgets was ook leuk (enkele leuke gezien), maar het aantal MGA's vond ik behoorlijk beperkt. Ik vermoed dat door het natte weer van de vorige weken ook alle auto's van de grasperken naar de asfalt delen verhuisd zijn. In ieder geval vond ik het globale aantal best wel beperkt (op zaterdag).
8. Trading standjes: Megiaur's was er ook (net zoals andere jaren) (moet ik even vermelden van de sponsor
In het F/TF wereldje waren er enkele grote afwezigen, zoals het MGF Centre en MG Mania. Neemt niet weg dat ik na een goede babbel met Mike Satur een uitlaatje en 4-2-1 kon inladen (enkele velgen stonden op de hotelkamer, dus we hadden nog wat plaats). Verder zie je meer en meer MGF (afbraak) onderdelen links en rechts aangeboden worden. Ik had gehoopt de kit voor torsiestijfheid weer tegen te komen, maar gelukkig heb ik deze niet gezien en besloot ik eerst alle andere dingen te monteren.
Bij MG Enthusiast heb ik een abonnementje afgesloten voor hun tijdschrift en heb ik een zeer goede deal gedaan. Door wat MG Car Club Ltd. problemen en hun lastige ledenadministratie mis ik verschillende nummers van MG Enthusiasts. Ik wou deze alsnog tijdens het event bijkopen, maar kreeg ze bij m'n abonnement gratis bij !!! Dit vind ik nou een mooie en vlotte afwerking, ik ben voortaan MG Enthusiasts enthusiast.
9. MGF/TF register: aangezien ik geen abbonement meer had op het tijdschriftje, wou ik dit hier ook even rechtzetten en wat eerder verschenen nummers aankopen. Zij werken echter anders en gaven me een de abbonement op jaargang twee en de nummers die reeds verschenen zijn. Aangenaam verrast dat er nu ook een prijs zou zijn voor MGCC NON UK subscribers, maar dat bleek om een typo te gaan....
10. Zondag: kan ik kort over zijn, ... aangezien een inkom kaartje voor 1 dag 17.5 GBP kost en eentje voor het volledige weekend 30 GBP, hadden we zaterdag het gokje gewaagd en slechts voor 1 dag betaald. Zaterdag hadden we voldoende gezien, zondag was het weer slechter (regelmatig een bui) en was onze tijd beperkt aangezien we onze Eurotunnel op tijd moesten halen.
Wat ik vandaag vooral mis zijn
- de tijdzone
- het Engelse ontbijt
Foto's volgen nog, hopelijk vanavond.
UPDATE:
Bij deze de aanvullingen op het verslag:
http://www.mgtf.be/MGTFLE500
http://www.mgtf.be/Silverstone07





