


Kasper schreefColonHet is zeker zo dat de thermische huishouding van een F afwijkt van wat in een standaard auto gebruikelijk is.
HEt K blok is oorspronkelijk ontwikkeld als voor gebruik in steden. maw de motor moet enorm snel warm zijn. Het plaatsen in een F gaf tot extra ontwerpprobleem dat er veel meer water in de radiateur, koelleidingen en kachel zit, dan in het blok (1,5 liter!)
Als regel start ik altijd met de kachelventilator op uit, en de stand van de kachel op 50% (knop omhoog wijzend) dit in de zomer en in de winter.
Hiermee is het de bedoeling om de motor gecontroleerd warm te laten worden. Het is een aan-uitregeling via de thermostaat er is geen regeling die de watertemperatuur controleert (late 2005 TF hebben dit wel, je kunt het ombouwen)
Mijn vraag is dus: op welk moment geef je een zwengel aan de temperatuurregelaar van de kachel?

Kvdzanden schreefColontja niet altijd gelijk na het starten... soms na 10 minuten ofzo? om even mijn
voorruitje weer zichtbaar te maken

Mans schreefColonDe kachelventilator op vol en de verwarming uit, heeft dit nog ergens effect op?
Dit was nl de situatie tijdens de hoge watertemperatuur in de file.

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.