BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
inlet manifold
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    inlet manifold

    door Thomas » zo jun 03, 2007 4:32 pm

    Wijze heren,

    Kan ik bij mijn auto het standaard inlet manifold 1 op 1 vervangen door een VVC inlet manifold?
    Zo ja, wat is hier dan het voordeel van?

    Thomas
    Laatst bijgewerkt door 2 op Thomas, in totaal 0 keer bewerkt.
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jun 03, 2007 6:11 pm

    Kan geloof ik redelijk 1:1. Ik heb een MPI kop liggen en een VVC inlaat zal het nog wel eens passen. Het voordeel is dat een VVC spruitstuk op hoge toeren beter is dan het MPI spruitstuk. Wel verlies je onderin wat kracht. Mijn gevoel zegt dat je onderin evenveel zal verliezen als dat je bovenin wint. Tenzij je scherpere nokassen monteerd. Dan wordt een VVC inlaat een hele plausibele modificatie. (TF135)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » zo jun 03, 2007 7:47 pm

    Sander

    Als je voor mij zou willen passen heel graag.

    Alvast bedankt

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jun 03, 2007 10:14 pm

    Zojuist er voor gehouden en alle gaten komen perfect overeen. Ik heb hier nog een TF135 inlaatspruitstuk + (blauwe) injectoren + steun naar onderblok.

    Enige modificatie die nog gemaakt hoeft te worden is dat een TF135 een MAP-T (vacuum + temperatuur sensor ineen) heeft t.o.v. het losse slangetje + sensor in het lower manifold. het "vlak" voor de sensor is wel meegegoten er zit enkel geen gat in geboord. Er zijn verschillende relatief simpele mogelijkheden om die sensor erin te maken. De MAPTsensor kan je laten zitten en niet aansluiten of gewoon een plaatje voor maken en er overheen zetten. Aansluiting voor vacuum is wel gewoon voorzien. Ook is deze bewerk met een dremel om minder ruw te zijn aan de binnenkant zoals b.v. PTP dat destijds ook deed. Brandstofrail voorziening kan overgezet worden van je normale spruitstuk, die is namelijk "afgeknipt" Kabelboom moet overgezet worden omdat zowel de VVC als de 135 de injectoren anders aanstuurt.

    Het leuke is dat een (MGF) VVC spruitstuk de letters VVC heeft maar een TF135 spruitstuk dus niet :)

    Heb ik 2 jaar terug voor €175,- gekocht inc. verzendkosten maar mag voor minder weg.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » ma jun 04, 2007 11:06 pm

    Thanks Sander

    Ik ga in overweging nemen of dit aan mijn wens gaat voldoen.

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jun 04, 2007 11:46 pm

    Wat is je wens dan ?
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten